Gå til innhold

Jeg klarer ikke å telle kcal på havregrøt!

Anbefalte innlegg

Jeg har foreløpig ikke kjøkkenvekt, og da blir det så vanskelig. Og det er umulig å regne ut utifra hva som står på pakken når jeg ikke har vekt...

Kan noen være snille og hjelpe meg?

Eksempelvis 1dl med ukokt havregryn, heller på passe mengde med vann. Hvor mange kcal blir det?

Anonymous poster hash: f859f...0cd

Fortsetter under...

Annonse

Tørr havregryn har vel mye dere kcal enn kokt??

Atte hæ...? 

Det ferdige produktet har akkurat like mange kalorier som summen av ingrediensene. GOOGLE. Og regn litt. Hvor vanskelig kan det være?

Anonymous poster hash: 9458d...5c8

Så 1dl havregryn (40g) har 146kcal. Og inneholder nøyaktig like mange kcal når det er kokt, og dermed er mye tyngre?

Egg er jo egg, men har likevel forskjellig innhold av kcal om det er rått eller kokt.. Så kunne jo vært det samme med andre ting.

Så 1dl havregryn (40g) har 146kcal. Og inneholder nøyaktig like mange kcal når det er kokt, og dermed er mye tyngre?

Egg er jo egg, men har likevel forskjellig innhold av kcal om det er rått eller kokt.. Så kunne jo vært det samme med andre ting.

100 gram kokt egg og 100 gram rått egg har like mange kalorier.

Anonymous poster hash: 451db...265

100 gram havregryn har like mange kalorier rå som kokt ( hvis det ikke skjer noen kjemiske reaksjoner som gjør at det blir mer/mindre fordøyelig. . Men 100 g tørr havregryn har mer kalorier enn 100 g ferdig kokt havregrøt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...