Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Bilsete til 4000 kroner å vi er 10 stykker som skal spleise på dette setet, si meg er det normalt med så kostbare ting når man har babyshower? Anonymous poster hash: 241a7...312
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Utrolig teit at det skal være så dyre gaver. Jeg kjøpte nattdrakter 2 for 150. Anonymous poster hash: fe533...1c3
snarttrebarnsmor1 Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Det var en flott gave, men veldig dyr...
Pobie Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 Er dette den eneste gaven som skal gies? Jeg hadde syntes det var litt kjipt jeg da. Gøy å få litt forskjellige ting og ikke bare en enkelt ting, selv om den ene tingen er flott. Og ja, jeg syntes det var litt dyrt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 Spørs jo hvor close man er. Jeg syns ikke 400kr er så mye jeg da... Anonymous poster hash: ccc3b...aca
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Greia med et sånt selskap er jo i utgangspunktet å "shower the mom to be with gifts", altså - alle skal gi en liten (eller stor...) ting hver, tanken er at det skal være en startpakke med div for mamma og baby. En stor gave høres veldig rart ut, tror ikke det er vanlig hverken her eller i opprinnelseslandet for alle herlige tradisjoner...😏 Kan du ikke bare si at du allerede har en annen gave, og at foreldrene sikkert har bruk for andre ting i tillegg til setet? Synes det blir så feil av den som organiserer festen å legge føringer for hva folk skal gi i gave! Anonymous poster hash: f9083...69e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Veldig praktisk gave, men fryktelig kjedelig også. Hele poenget er jo masse små, koselige gaver. En bitteliten body, små sokker etc, slike søte ting som gjør at mor gleder seg enda mer til å få lille nurket sitt. Også veldig merkelig å bare bestemme hva alle andre skal gi i gave. Anonymous poster hash: 491cb...ae0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Har heldigvis aldri vært bedt på babyshower. Skjønner ikke greia, ikke alt de finner på i USA er verdt å. Kopiere. Anonymous poster hash: edb1b...4eb
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Jeg hadde ikke blitt glad for en bilstol, vi brukte lang tid til å finne rett stol som passet til bilen, til at mannen kunne lene setet sitt bakover uten å skvise stolen i baksetet osv osv. Veldig risky gave å kjøpe, i tillegg trodde jeg poenget var at moren og babyen skulle få småting; bodyer, leker osv? Tror noen har misforstått grundig Anonymous poster hash: d24f8...d00
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 Det kommer jo helt an på for min del. Er dette et mer perifert bekjentskap eller er det en tett venninnegjeng? Synes også det er vanskelig å si at bilsete er en kjip gave. Kanskje de kommende foreldre har dårlig råd og har arvet mye smått (klær, leker, vippestol osv), men trenger bilsete. Da er det jo en kjempeflott gave. Når det er sagt, babyshowers er dritkleint. Jeg unngår de som pesten. Anonymous poster hash: e5e22...5d5
Serepta Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 Uavhengig av sum og hva jeg synes om slike "Babyshowers" 1. Det er rart at noen skal bestemme at alle spleiser på en gave. 2. Det er rart at noen andre enn foreldrene skal bestemme hvilket bilsete de kommende foreldrene skal ha. (Her brukte jeg laaang tid på å vurdere, lese, kikke før vi bestemte oss. Bilsikkerhet er viktig) 3. Jeg trodde ordet "shower" kom av at den gravide skulle overøses med masse gaver, ikke bare en stor.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 Enig med de andre, kjip gave og dessuten i dyreste laget. Det blir som å få en Jif mopp på Valentines. Praktisk men helt kjipt! Jeg ville kommet på en ypperlig unnskyldning til å la være å delta. Anonymous poster hash: 09108...a68
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 Nja, vil ikke si det er en kjip gave, men en bilstol må jo tilpasses bilen. Den bilstolen vi hadde lest om og ville kjøpe passet ikke til vår bil i det hele tatt, så vi måtte ta flere ut på parkeringsplassen ved butikken og teste i bilen før vi fant en. Hvem sin ide er dette? Anonymous poster hash: d24f8...d00
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 Bilstol er vel noe man bør kjøpe selv, så man får en man vil ha og som passer i bilen man har. Dessuten synes jeg bilstol var en fryktelig prakstisk og kjedelig ting å gi i en babyshower Anonymous poster hash: 6c277...b55
Superdolly Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Enig med ...d00. Det er risky å kjøpe bilsete. Det er kjipt å invitere til selskap og samtidig bestemme hva den inviterte skal gi i gave (og prisen på det). Bilsete er ikke en kjip gave etter min definisjon. Men det er ikke en lur gave. Mange vil velge sete selv. Ikke alle seter passer i alle biler.
Blondzilla Skrevet 23. januar 2016 #17 Skrevet 23. januar 2016 400kr til gave er ikke mye, men dette var jo en kjip gave. Med mindre den blivende mor har "bestilt" akkurat den stolen dom gave er det litt risky, men det er vel ingen som kommer med ønsker til babyshower? Er vel gjerne en overraskelse også
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 Kjøp heller maxi cosi med base til 249",- Tror jeg hadde blitt hun kjipe som gav nle helt annet ja... Anonymous poster hash: 84434...9fe
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 Bilsete til 4000 kroner å vi er 10 stykker som skal spleise på dette setet, si meg er det normalt med så kostbare ting når man har babyshower? Anonymous poster hash: 241a7...312 Jeg ville heller sagt at jeg ville finne en egen gave. Tenker et par hundre kroner er mer enn nok:-) Anonymous poster hash: 69d59...50d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #20 Skrevet 23. januar 2016 Syns dette er å ta avgjørelser over hodet på moren. Å velge bilstol er en avveining hun selv må gjøre. Hennes bil, hennes behov og ønsker, alt dett skal den passe til. Anonymous poster hash: 5df4b...acd
Mamma_til_2 Skrevet 23. januar 2016 #21 Skrevet 23. januar 2016 Kanskje moren har fortalt hvilket sete de ønsker seg??
TPK Skrevet 23. januar 2016 #22 Skrevet 23. januar 2016 Jeg ville bare sagt at jeg kjøper gave selv. Trenger ikke begrunne noe mer enn det.
3 i april Skrevet 23. januar 2016 #23 Skrevet 23. januar 2016 Da hadde jeg heller foreslått at dere skulle gi flere mindre ting som smokker,klær, såper/olje til badevannet fra appoteket. Dere kan feks kjøpe en del sånne småting til feks en 1000 lapp å så gi det resterende i et gavekort fra feks barnas hus. Da er hun uansett godt på vei til å kjøpe seg et bilsete hun selv og mannen ønsker. Kanskje de vil ha en spesiell farge eller at de vil ha et sete de kan sette på understellet til vogna.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #24 Skrevet 23. januar 2016 Du kan bare si med god samvittighet at du har ordnet noe annet. Kjøp noe kos til mor du! Anonymous poster hash: c212f...765
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #25 Skrevet 24. januar 2016 Jeg synes også at dette høres veldig rart ut.Med mindre mor selv har sagt at hun ønsker seg "akkurat det" setet ved et eventuelt babyshower. Jeg har hatt to stykker og ingenting er mer koselig enn å få masse små gaver Si at du allerede har kjøpt noe annet?Er hun en nær venninne?Spør de andre om hun har sagt at hun ønsker seg bilsete?! Anonymous poster hash: 40ac0...8ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå