Gå til innhold

Hunden vår har fått jursvulst for andre gang på 1 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så trist:( Hun ble operert i mai i fjord, og nå er det kommet svulster på andre siden:( det har skjedd så fort, bare på noen uker.. Hun er blitt en gammel dame på 10 år, og ble veldig redusert etter operasjonen i fjor, derfor er jeg så usikker på om vi bør operere henne en gang til.. denne gangen må vi også betale hele operasjonen på 5000kr selv siden hun er blitt 10 år.. Ønsker innspill på hva vi bør gjøre...

Anonymous poster hash: 48a17...301

Fortsetter under...

Skrevet

Hva tenker veterinæren? Har dessverre ingen kunnskap om jursvulst men jeg hadde hørt på vet..

God klem til dere, vet hvor tungt det er å miste et dyr :hjerte:

Anonymous poster hash: e7283...70a
Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Hvis dere velger å operere så tenk igjennom HVEM dere opererer for. Er det fordi dere tror det er verd det for hundens del så er det greit, men hvis det mest er for egen del så burde man tenke seg om. Veterinær kan helt sikkert hjelpe med vurderingen om det er verd det. Personlig ville jeg vært litt bekymret for at det eneste vi oppnådde var at hunden fikk sjansen til å få kreft ENDA en gang.

Uff, ikke noen grei situasjon å være i, men med hjelp fra vet finner dere sikkert ut av hva som er best.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Jeg syns hun skal få slippe. Man kan ikke forklare hunden hvorfor den har vondt, er sliten, ikke kan gå timeslange turer etc. Når det blir flere tunge og vonde enn gode dager så ville jeg latt den slippe. Kreft gang nr to og ti år gammel hund er definitivt grunn til å la den få slippe.

Anonymous poster hash: a7f18...ee9

Skrevet

Hunden vår ble operert da hun var ca 10 år pga det samme. Da ble alle pattene fjernet så det ikke skulle komme igjen. Hun hadde etterpå et fint liv og levde til hun var nesten 17 år. Hvis hun er i fin form ellers, hadde jeg ikke vært i tvil for 5000 kr.

Anonymous poster hash: 7b194...a88

Skrevet

Nyoppståtte svulster som kommer fort, er et faresignal. Det er ikke sikkert at hunden blir frisk selv om dere opererer henne og dette er en operasjon hvor det vil ta tid før hun er tilbake til normalen.

I et slikt tilfelle med en gammel hund som er operert tidligere, ville jeg vurdert å avlive med tanke på at du beskriver en hund med redusert livskvalitet fra før. 

Annonse

Skrevet

Min har flere jursvulster. Hunden er blitt 121/2 år. Har operert vekk øverste rad i 2013. Nå velger jeg og ikke gjøre noe med det. Allmenntilstanden er god og ingen av svulstene gjør tilsynelatende vondt. Som du nevner det tar på med operasjon. Hos min tispe tok det et år før hunden kom seg tilbake til seg selv. Eldre hunder dør oftest med kreft ikke AV kreft. Det er gjerne en annen sykdom, kanskje en følgesykdom av kreft, som tar livet av hunden. Det er en ny veterinæren som uttalte det ovenstående, ikke den som opererte hunden i 2013. Hun mente at infeksjon eller andre amnesti-utfordringer mulig vil være værre en å leve videre med jursvulster/brystkreft.

Så her avstår vi fra operasjon. Veterinæren som opererte hunden for kreft i 2013, er død( veldig rart og tragisk at han døde før hunden, vi diskuterte livskvalitet, to år senere ta veterinæren livet sitt)

Anonymous poster hash: 15446...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...