Gå til innhold

Dersom de 10 år gammel jente spør om å få sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil hun få det da?

Syns jeg stadig ser jenter helt nede i 10 årsalderen fult sminket.

Syns det er fryktelig tidlig

Anonymous poster hash: a07a8...f14

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde nok ikke gitt barnet mitt lov å gå på skolen med sminke, men hun kunne fått et lite sett så hun kunne øve seg.

Anonymous poster hash: be4a5...014

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min er 11 og får til nød bruke maskara som jeg tar på, i bursdager

Skrevet

Min 10 åring har en god del sminke og det har også venninnene hennes. De leker med det hjemme inne, men går ikke ut med sminke.

Anonymous poster hash: d0c6e...a17

Annonse

Skrevet

Ikke utendørs, men til lek. Min ble 9 nå, og her kom det gjester med sminke og parfyme. Bor på Oslo øst da, så mange andre kulturer. Ikke noe press om det, så da kan alle bare få gjøre det de vil! Tenker ungdomsskolen er grensen jeg setter på noe annet enn lipgloss.

Anonymous poster hash: 6823f...d93

Skrevet

Først tenkte jeg "nei!", men så kom jeg fram til at det kanskje ble litt bastant. Min 6 år gamle jente er en dollete guttejente om jeg kan formulere det slik. Hun liker best å henge med guttene og er høyt og lavt, men elsker å pynte og dolle seg opp. Hun begynte allerede for 2-3 år siden å spørre om sminke, og noen ytterst få ganger har hun fått helt, helt lys (ikke synlig) øyeskygge på seg av meg. Type til konfirmasjon, dåp osv. Når hun blir 10 år ser jeg for meg at jeg nok vil tillate litt lys øyeskygge med glitter og en lys lipglos til bursdager ol, muligens litt maskara når hun nærmer seg 11 år, men på skolen eller i "fullt sminket" kommer ikke på tale som 10-åring.

Anonymous poster hash: 2df54...690
Skrevet

Min 9 - åring har sminke. Hun og vennene hennes kan stå i timevis foran speilet og styre på. Det morsomste er når de får sminke meg. Ganske så flinke er de blitt også 😊. Men alle må vaske og rense ansiktet før de går hjem. De vet veldig godt at de er for unge til å bruke sminke offentlig, men ser ikke problemet med at de leker med det hjemme.

Skrevet

Min er 12 og har de siste kanskje 1,5 årene fått bruke mascara og lipgloss i bursdager. Til hverdags er det ikke snakk om,

Anonymous poster hash: 6f729...0a9

Skrevet

Min 10-åring er overhodet ikke interessert. Men hører hun sier det er noen av jentene som bruker mascara. Har ikke sett det selv.

7-åringen derimot, skulle gjeeeerne brukt litt. Hun følger nøye med når jeg sminker meg og spør om alt. Men hun har så sart hud, så hun får foreløpig ikke lov til å prøve noe særlig.

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 914c6...8c8

Skrevet

Her er sminking, fotbad og spa en favorittaktivitet hos 5-åringen og venninnene hennes😂 Helt sprøtt, og absolutt ikke noe jeg liker eller har oppmuntret til. Sminken må selvfølgelig av før hun skal ut i offentligheten!! Men synes det er vel tidlig, så gruer meg litt til fortsettelsen...

Anonymous poster hash: 14668...420

Annonse

Skrevet

Her er sminking, fotbad og spa en favorittaktivitet hos 5-åringen og venninnene hennes Helt sprøtt, og absolutt ikke noe jeg liker eller har oppmuntret til. Sminken må selvfølgelig av før hun skal ut i offentligheten!! Men synes det er vel tidlig, så gruer meg litt til fortsettelsen...

Anonymous poster hash: 14668...420

Ja, man kan jo begynne å lure på hvor det skal ende.

Min på 7 hadde en fin en i dag morges, jeg kler meg i kjole, jakke og høye støvletter og fin kåpe for å gå på kontoret. Tar selvfølgelig på meg lue, det er jo dritkaldt, så sier hun; Mamma, måååå du ha på den lua? Den ødelegger jo alt som er fint!

Skrevet

Nei!!

Husker jeg hadde lekesminke og begynte ikke bruke vanlig sminke før 9-10klasse. Det var flaut å ha sminke før det.

Anonymous poster hash: 92236...22e

Skrevet

La de styre på. De fleste små jenter har jo slike sminke skrin kjøpt hos toys are us. De sprayer seg med parfyme, og de roter i mors kremer. 

Det er ikke så fryktelig unaturlig det derre. Har ei på 8 år, og hun går igjennom faser. Av og til sminker de seg med ansiktsmaling og blir tigre og annet, andre ganger skal de være sminket ordentlig, liksom. 
Av og til spør hun om å få litt mascara, og meste parten av tida bryr hun seg katten i både sminke og annet jåleri. 

Tenker tilbake på min egen barndom, hadde ikke noe restriksjoner, og jeg hadde samme mønster som min datter. Egentlig bryr seg ikke. 

Anonymous poster hash: 103c6...815
Skrevet

Min 3 åring leker med sminke og vi tar på sammen til fest eller middag hos svigers. Tilfeller hvor jeg også sminker meg litt. Bruker ikke sminke til daglig.

Skrevet

13åringen har hatt sminke i mange år, men bruker det sjeldent. Hun leker seg bare forran speilet, tørr såvidt å vise seg i stua med sminke.

11åringen finnes ikke interessert, men skulle hun plutselig spørre så skal hun få. Det blir samme kriterier som de største ungne har fått, sminke seg til hvedag får de ikke lov til før på ungdomskolen. Hun eldste som er 18år hadde nemlig en periode når hun var yngre der hun sminke set som ett juletree hver dag, så da satte vi ned foten og sa sminke seg kunne hun, men bare når hun skulle være hjemme. Før hun startet på ungdomskolen hadde hun lært å sminke seg, hun så ikke ut som ett juletree lengre. Så den regelen gjelder enda, selv om vi aldri har nevnt den igjen. De andre har ikke vært slik. Bar 13åringen som hadde sminke når hun var på ball for litt siden, ulig noe når hun skal i bursdag men det er så lite at det går helt fint.

Anonymous poster hash: b10ee...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...