Gå til innhold

Hva er den beste kattesanden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker klumpe. Veldig fornøyd med den og det er den eneste sanden katten godtar. Hun går helst på do ute, men nå er det over 20 minus her daglig så vinslipper henne ikke ut. Var tom for sanden og kjøpte en annen type, da tissa hun heller i sengen vår -.-. Skiftet tilbake til Klumpe og da gikk hun på do med en gang. Sære dyr

Anonymous poster hash: 43735...2a2

Annonse

Har alltid brukt den fra Coop. 5 kr for 20 kg eller noe slikt for noen år siden (kjøper ikke kattesand lenger).

De dyrere merkene er ikke noe bedre, de bare koster mer.

For noe tull. De billigste klumper ikke, gjør ingenting for å fjerne lukt og legger seg som betong i bunnen på kassen. Dessuten, når det ikke klumper blir tisset liggende i ei smørje, for den billigste sanden har ca null oppsugingsevne.

Anonymous poster hash: 2b901...2f7

Har alltid brukt den fra Coop. 5 kr for 20 kg eller noe slikt for noen år siden (kjøper ikke kattesand lenger).

De dyrere merkene er ikke noe bedre, de bare koster mer.

For noe tull. De billigste klumper ikke, gjør ingenting for å fjerne lukt og legger seg som betong i bunnen på kassen. Dessuten, når det ikke klumper blir tisset liggende i ei smørje, for den billigste sanden har ca null oppsugingsevne.

Anonymous poster hash: 2b901...2f7

Jeg merket ikke noen forskjell på den dyre sanden fra dyrebutikken og coop-sanden.

Klart det finnes dårlig kattesand, vi har brukt rikelig av slike også, men pris er ikke nødvendigvis det samme som kvalitet.

Everrclean fra dyrebutikken bruker vi. Dyr å kjøpe, men den holder lenge. To katter så i disse tider fjerner vi klumper hver dag. Da holder sanden lenge. Mannen kjøpt lavendellukt sist, så nå lukter det lavel i kjelleren hver gang de går på do. Selv foretrekker jeg den luktløse, siden jeg err vant til ett parfymefritt hus.

Anonymous poster hash: d13b4...6b6

Liker ikke miljøaspektet, men må ha klumpende sand, ellers får jeg ikke ut urinen -> det begynner å lukte -> kattene tisser og bæsjer andre steder i stedet.

Heldigvis bare nå som det er så kaldt, om sommeren går de mest ute.

Anonymous poster hash: 1ac3c...44d

Annonse

Hvis du er villig til å  betale litt kan du få mye god sand. Tidy cats er av den bedre sorten.  Den troner på topp sammen med Everclean. Ellers har vi flamingo kattesand som også er bra. 

Styr unna billigsanden. I verste fall får sanden bæsjen til å lukte enda mer!

Anonymous poster hash: 4b2c9...19a

Everclean og daglig vedlikehold gir et luktfritt kattedo. Det tar maks et minutt å gjøre det og man slipper lukt. Jeg kan ikke skjønne de som orker å ha et velfylt og luktende kattedo stående,gjerne i gangen eller enda verre,på kjøkkenet...

Ever Clean Extra. Jeg har virkelig prøvd alt av kattesand, og dette er den eneste som ikke stinker (og jeg kjenner lukt i huset til folk med annen kattesand, selv om de ikke kjenner det selv ;-) ). Jeg rengjør selvsagt doen ofte uansett.

Anonymous poster hash: c565e...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...