Gå til innhold

Da har jeg sluttet og drikke alkohol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Men jeg får det bedre etter en Cider på lørdagskvelden.

Festing har jeg aldri kasta bort tiden på gitt.. Ble voksen da jeg fikk unge tidlig i tyveårene.

Anonymous poster hash: 6c6ca...120

Skrevet

Jeg har praktisk talt ikke drukket på 12 år, da jeg ble gravid for første gang. Kan ta en øl 1-2 ganger i året, men klarer aldri å drikke den opp. Det frister ikke å være redusert dagen etter (noe jeg blir av svært lite). Dagene med barna er for verdifulle, og vi har heller ingen som kan være barnevakt.

Jeg fikk meg derimot en oppvekker i jula, da vi feiret med alle besteforeldrene. De drakk usannsynlig mye alkohol. Ble ikke ufine, men høylytte, og veldig dårlige neste formiddag. Etter en uke med kveldsfyll og dårlige formiddager fikk jeg nok (mannen og jeg rørte ikke alkohol i jula, og vi merket godt at barna ble utilpasse, og at vi måtte skjerme dem). Jeg gav da et løfte til mine fremtidige barnebarn om å ikke drikke alkohol når jeg er sammen med dem. Mine foreldre drakk moderat gjennom oppveksten min. Det vil si de åpnet en flaske vin på fredagskvelden, og tømte den som regel i løpet av helgen. Etter at vi barna flyttet ut og de ble pensjonister tror jeg drikkingen har eskalert veldig, og det går nok knapt en kveld uten vin til mor og øl og akevitt til far. Skremmende hvordan alkoholen gradvis har kuppet dem.

Anonymous poster hash: 708fc...5a7

Skrevet

Det ver vel over 8år siden nå a jeg sluttet ådrikke alkohol. Kommer ikke til å drikke igjen, beste jeg avgjørelsen jeg har gjort. 

Anonymous poster hash: 69e09...604
Skrevet

Jeg drikker heller ikke for tiden. Ikke noe bevisst valg, det har bare blitt mindre og mindre de siste årene.

Jeg er ikke spesielt glad i vin, så tar heller litt brus i helgene:) Sist jeg var litt beruset var på en nabofest for 1,5 år siden. 

Men jeg kan godt ta meg en fest igjen jeg, har ikke sluttet for godt, men gidder ikke drikke med mindre jeg har barnefri minst hele fagen etter:)

Anonymous poster hash: 07997...0cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...