Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Ikke avholds, men skal slutte med "de store festene". Max 2 glass vin på meg en sjelden gang. Det har gått opp for meg hvor ødeleggende alkohol er for helsen min, både psykisk og fysisk. Jeg er 38, og burde ha gjort dette for lenge siden. Skal trene og leve sunt fra nå! Andre som har fått det bedre etter alkokutt? 😊 Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Lukke til😉😜 Anonymous poster hash: 917af...29c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Lukke til😉😜 Anonymous poster hash: 917af...29c Hehe som i "det holder ikke lenge"? 🙈 Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Det heter Å drikke. Anonymous poster hash: cd215...479
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Jeg drakk aldri mye tidligere, men en og annen fest, noen perioder uten festing kunne det bli 3-5 glass vin i uken. Men jeg oppdaget at til og med ett glass vin slår ut på formen min dagen etterpå. Så jeg kuttet ned til å bare ta litt vin til mat fredag og/eller lørdag. Det er bare en vane, jeg savnet ikke det halve-ene glasset jeg kunne ta noen ukedager. En kopp te gjør samme nytten hva kos angår. Siste par-tre årene har jeg drukket svært lite, kan gå mange måneder mellom hver gang, og hvis jeg da drikker så er det maks ett glass på en kveld. Likevel så merker jeg det på formen. Jeg har vært syk disse årene og det er nesten skummelt å se hvor lite alkoholmengder som faktisk påvirker formen. Tidligere så jeg ikke sammenhengen, tenkte det bare var dagsformen, sovet litt dårlig, ikke så konsekvent med maten, litt ekstra stress på jobb osv.... når den lille formnedgangen faktisk kom pga. det ene glasset vin kvelden før. Det er bare en periode hvor man går gjennom det å stadig vekk tenke på alkohol fordi man har bestemt seg for å holde seg unna... etter det er det liksom ikke noe man forholder seg til eller tenker på. Anonymous poster hash: 4170d...269
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Det heter Å drikke. Anonymous poster hash: cd215...479 Stemmer ! Beklager ! 😅 HI Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Så bra! Når jeg slet psykisk merket jeg at jeg var fullstendig ute av water i opptil en uke etterpå, nå går det bedre, men en psykolog jeg snakket med sa at det forstyrret balansen veldig. Jeg er også en sånn som må røyke når jeg drikker, så det setter meg veldig tilbake fysisk. Har ikke drukket (eller røkt) siden 1. november, og det føles veldig bra! Sikker på at du klarer det! Anonymous poster hash: b54ea...2da
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Jeg drakk aldri mye tidligere, men en og annen fest, noen perioder uten festing kunne det bli 3-5 glass vin i uken. Men jeg oppdaget at til og med ett glass vin slår ut på formen min dagen etterpå. Så jeg kuttet ned til å bare ta litt vin til mat fredag og/eller lørdag. Det er bare en vane, jeg savnet ikke det halve-ene glasset jeg kunne ta noen ukedager. En kopp te gjør samme nytten hva kos angår. Siste par-tre årene har jeg drukket svært lite, kan gå mange måneder mellom hver gang, og hvis jeg da drikker så er det maks ett glass på en kveld. Likevel så merker jeg det på formen. Jeg har vært syk disse årene og det er nesten skummelt å se hvor lite alkoholmengder som faktisk påvirker formen. Tidligere så jeg ikke sammenhengen, tenkte det bare var dagsformen, sovet litt dårlig, ikke så konsekvent med maten, litt ekstra stress på jobb osv.... når den lille formnedgangen faktisk kom pga. det ene glasset vin kvelden før. Det er bare en periode hvor man går gjennom det å stadig vekk tenke på alkohol fordi man har bestemt seg for å holde seg unna... etter det er det liksom ikke noe man forholder seg til eller tenker på. Anonymous poster hash: 4170d...269 Takk for svar 😊 Jeg er sliten i utgangspunktet av en krevende jobb + så alt på hjemmebane, husarbeid, barn - og alt som hører med. Hvis jeg tar en fest nå, så sliter jeg i opptil 5 dg etterpå. Det er ikke verdt det ! Barna skal ikke lide for at jeg har tatt en fest. Blir lite tålmodig, sover dårlig osv. Alkohol er jo gift, og kroppen min tåler det bare mindre og mindre.. Har aldri vært avhengig, drikker aldri i ukene, så det er ikke noe savn. Bortsett fra når jeg skal på en fest, da gjelder det å stoppe etter 2 glass Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 Så bra! Når jeg slet psykisk merket jeg at jeg var fullstendig ute av water i opptil en uke etterpå, nå går det bedre, men en psykolog jeg snakket med sa at det forstyrret balansen veldig. Jeg er også en sånn som må røyke når jeg drikker, så det setter meg veldig tilbake fysisk. Har ikke drukket (eller røkt) siden 1. november, og det føles veldig bra! Sikker på at du klarer det! Anonymous poster hash: b54ea...2da Å, da har vi det likt tror jeg ! Sliter også en del psykisk, og i dårlige perioder er jeg helt nede etter en fest😳 Festrøyker jeg også😝 Jeg kjenner enda på angsten etter en fest forrige helg - vet det er stopp nå. Ikke verdt å slite sånn etterpå. Men det er jo gøy også da, mens det står på 😉 Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 Jeg har ikke drukket alkohol siden jeg var 20år. Var så lei helgefylla, og at de neste dagene var dårlige. Etter hvert som jeg fikk barn, så syntes jeg ikke at det var verdt å bli dårlig lengre. ( Og etter første runde med omgangsyke etter bhgstart, så vil man hvertfall ikke utsette seg selv for å kaste opp frivillig.. ) Så jeg kuttet helt ut. Var ikke hardt heller. Har ikke savnet det! Er fortsatt på fester nå og da, og er sikkert den som tar den mest ut, men jeg drikker aldri! Liker å kjøre, og våkne fresh dagen etterpå. Det hender jeg tar en iskald cider i solsteken på sommeren, eller tar ett glass vin til en bedre middag, men det skjer 2-3 ganger i året. Man kan fint kose seg, og feste uten alkohol! Anonymous poster hash: 98fb6...379
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 Jeg har ikke drukket alkohol siden jeg var 20år. Var så lei helgefylla, og at de neste dagene var dårlige. Etter hvert som jeg fikk barn, så syntes jeg ikke at det var verdt å bli dårlig lengre. ( Og etter første runde med omgangsyke etter bhgstart, så vil man hvertfall ikke utsette seg selv for å kaste opp frivillig.. ) Så jeg kuttet helt ut. Var ikke hardt heller. Har ikke savnet det! Er fortsatt på fester nå og da, og er sikkert den som tar den mest ut, men jeg drikker aldri! Liker å kjøre, og våkne fresh dagen etterpå. Det hender jeg tar en iskald cider i solsteken på sommeren, eller tar ett glass vin til en bedre middag, men det skjer 2-3 ganger i året. Man kan fint kose seg, og feste uten alkohol! Anonymous poster hash: 98fb6...379 Motiverende 😊 Takk for at du deler din erfaring. Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #12 Skrevet 21. januar 2016 Har ikke smakt en dråpe alkohol på to år Savner det ikke! Anonymous poster hash: 75759...7e3
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #13 Skrevet 21. januar 2016 Har ikke smakt en dråpe alkohol på to år Savner det ikke! Anonymous poster hash: 75759...7e3 👍🏻 Følt på drikkepresset ? Sykt hvor opptatt alle er av man må ha en grunn for ikke å drikke alkohol på fester. Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #14 Skrevet 21. januar 2016 Gratulerer med en viktig avgjørelse! Siden du merker et glass vin eller to neste dag, så tror jeg du gjør rett. Lykke til! Du klarer det hvis du vil! Selv må jeg innrømme at det går med noen dunker rødvin i løpet av et år. Av og til drikker jeg et par glass hver kveld, typisk i ferier. Ellers i året kan det hende jeg tar et par glass i løpet av uka, eller slett ikke. Ikke noe mønster, og er pr. dato ikke redd for å bli avhengig. Noen ganger går det måneder mellom hver gang jeg tar et glass, andre ganger, som sagt, hver dag. Anonymous poster hash: 42391...3df
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #15 Skrevet 21. januar 2016 Gratulerer med en viktig avgjørelse! Siden du merker et glass vin eller to neste dag, så tror jeg du gjør rett. Lykke til! Du klarer det hvis du vil! Selv må jeg innrømme at det går med noen dunker rødvin i løpet av et år. Av og til drikker jeg et par glass hver kveld, typisk i ferier. Ellers i året kan det hende jeg tar et par glass i løpet av uka, eller slett ikke. Ikke noe mønster, og er pr. dato ikke redd for å bli avhengig. Noen ganger går det måneder mellom hver gang jeg tar et glass, andre ganger, som sagt, hver dag. Anonymous poster hash: 42391...3df Takk for svar 👍🏻 Merker det egentlig ikke etter bare et par glass, men har satt en grense med 2 glass heretter. Siden Problemet mitt er at jeg ikke klarer å stoppe når jeg først begynner, og ender opp med å drikke altfor mye, ikke alltid, men for ofte. Det er jo en form for alkoproblem, det også. Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #16 Skrevet 21. januar 2016 Jeg er "ufrivillig" avholds nå, av den enkle grunn at jeg skal ned noen kg. Har satt meg et mål, og da må jeg forsake ting som alkohol. Meeeen, jeg savner det🙈 Spesielt en skikkelig fyllekule! Anonymous poster hash: 2bb24...b18
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #17 Skrevet 21. januar 2016 Gratulerer med en viktig avgjørelse! Siden du merker et glass vin eller to neste dag, så tror jeg du gjør rett. Lykke til! Du klarer det hvis du vil! Selv må jeg innrømme at det går med noen dunker rødvin i løpet av et år. Av og til drikker jeg et par glass hver kveld, typisk i ferier. Ellers i året kan det hende jeg tar et par glass i løpet av uka, eller slett ikke. Ikke noe mønster, og er pr. dato ikke redd for å bli avhengig. Noen ganger går det måneder mellom hver gang jeg tar et glass, andre ganger, som sagt, hver dag. Anonymous poster hash: 42391...3df Takk for svar 👍🏻 Merker det egentlig ikke etter bare et par glass, men har satt en grense med 2 glass heretter. Siden Problemet mitt er at jeg ikke klarer å stoppe når jeg først begynner, og ender opp med å drikke altfor mye, ikke alltid, men for ofte. Det er jo en form for alkoproblem, det også. Anonymous poster hash: 5227f...cd6 Selv takk for svar! Og for påminnelsen. Jeg har denslags i tankene selv. Ofte. Anonymous poster hash: 42391...3df
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #18 Skrevet 21. januar 2016 Så bra! Når jeg slet psykisk merket jeg at jeg var fullstendig ute av water i opptil en uke etterpå, nå går det bedre, men en psykolog jeg snakket med sa at det forstyrret balansen veldig. Jeg er også en sånn som må røyke når jeg drikker, så det setter meg veldig tilbake fysisk. Har ikke drukket (eller røkt) siden 1. november, og det føles veldig bra! Sikker på at du klarer det! Anonymous poster hash: b54ea...2da Å, da har vi det likt tror jeg !Sliter også en del psykisk, og i dårlige perioder er jeg helt nede etter en fest😳 Festrøyker jeg også😝 Jeg kjenner enda på angsten etter en fest forrige helg - vet det er stopp nå. Ikke verdt å slite sånn etterpå. Men det er jo gøy også da, mens det står på 😉 Anonymous poster hash: 5227f...cd6 Javisst er det gøy, folk blir jo så interessante! Jeg HAAATER smalltalk, men når jeg drikker blir jeg utrooooolig fascinert av hva folk forteller, uansett hvem 😂 Våkner også med en vanvittig angst, hele neste dag er ødelagt, ikke verdt det. Anonymous poster hash: b54ea...2da
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #19 Skrevet 21. januar 2016 " Er fortsatt på fester nå og da, og er sikkert den som tar den mest ut, men jeg drikker aldri! Liker å kjøre, og våkne fresh dagen etterpå." Ja, du er sikkert festens stjerne! Men,.... sier vel mer om omgangskresten, enn at du er avholds. Anonymous poster hash: b70df...e34
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #20 Skrevet 21. januar 2016 Så bra! Når jeg slet psykisk merket jeg at jeg var fullstendig ute av water i opptil en uke etterpå, nå går det bedre, men en psykolog jeg snakket med sa at det forstyrret balansen veldig. Jeg er også en sånn som må røyke når jeg drikker, så det setter meg veldig tilbake fysisk. Har ikke drukket (eller røkt) siden 1. november, og det føles veldig bra! Sikker på at du klarer det! Anonymous poster hash: b54ea...2da Å, da har vi det likt tror jeg !Sliter også en del psykisk, og i dårlige perioder er jeg helt nede etter en fest😳 Festrøyker jeg også😝 Jeg kjenner enda på angsten etter en fest forrige helg - vet det er stopp nå. Ikke verdt å slite sånn etterpå. Men det er jo gøy også da, mens det står på 😉 Anonymous poster hash: 5227f...cd6 Javisst er det gøy, folk blir jo så interessante! Jeg HAAATER smalltalk, men når jeg drikker blir jeg utrooooolig fascinert av hva folk forteller, uansett hvem 😂 Våkner også med en vanvittig angst, hele neste dag er ødelagt, ikke verdt det. Anonymous poster hash: b54ea...2da Hehe😂 Samme her ! Hater virkelige smalltalk, men etter noen glass...elsker det 😅 Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #21 Skrevet 21. januar 2016 Jeg er "ufrivillig" avholds nå, av den enkle grunn at jeg skal ned noen kg. Har satt meg et mål, og da må jeg forsake ting som alkohol. Meeeen, jeg savner det🙈 Spesielt en skikkelig fyllekule! Anonymous poster hash: 2bb24...b18 Jepp 👍 Festing er døden for vektnedgang, virkelig. Må bare ha junk dagen derpå - og blir helt ukritisk på hva jeg putter i meg under en fest. Huff 🙈 Lykke til med "slankingen" 👍😊 Anonymous poster hash: 5227f...cd6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #22 Skrevet 21. januar 2016 Good for you Jeg har også kuttet ut for en periode, lider av utmattelsessyndrom og for mye alkohol setter meg ut i flere uker så nå om dagen er jeg helt avholds. Savner det ikke heller. Har også kuttet sukker, og savner sjokolade mer! Anonymous poster hash: 8eb59...870
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #23 Skrevet 21. januar 2016 Lykke til Har lest mye om å avstå fra alkohol siden nyttår da newsfeeden min har hatt mye om "hvit måned" og hvor store helsefordeler man har fått etter en mnd uten alkohol. Anonymous poster hash: 64525...f9b
♥Coxinelle♥ Skrevet 22. januar 2016 #24 Skrevet 22. januar 2016 Jeg har ikke drukket alkohol på snart to år. Har en krevende jobb med mye representasjon og mange fester. Har de siste årene kjent på at bare to glass vin kan føre til at jeg er veldig utslått dagen etter. Alkohol trigger migrene hos meg og spesielt i perioder jeg har lite overskudd. Så jeg bestemte meg for å kutte helt. Det har vært en lettelse å ikke trenge vurdere det fra gang til gang og jeg kjører uansett. Merker drikkepresset godt! Det er alltid noen jeg må forklare meg for hvis jeg ber om velkomstdrink uten alkohol. Og det er alltid noen som gjør et poeng ut av at jeg er edru og vil være "vitne" til det som blir sagt... Var på fest på lørdag og var siste sil forlot festen og hadde det kjempemorsomt uten alkohol. Kunne kjøre hjem kl 3:30 og var i fin form dagen derpå.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #25 Skrevet 22. januar 2016 Jeg blir aldri fyllesyk, kjenner ingenting dagen derpå. I går var vi ute på jobben, drakk 6 halvlitere, opp i dag 06.00 frisk og fin. Egentlig noe herk, hadde sikkert drukket mye mindre alkohol hvis jeg ble dårlig Anonymous poster hash: 97ebd...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå