Gå til innhold

hva syns du om å bære et kors?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kjede feks?

Jeg har lyst, men har en antikristen familie som må kommentere dritt...

Skrevet

Prinsipiell motstander av religiøse symboler og religion i seg selv. Så nei. Kors er teit.

Anonymous poster hash: 67589...eea

Skrevet

Syntes kors er fint. Har faktisk flere 😊

Skrevet

Bærer kors for det er rett for meg. Bryr meg ikke hva andre måtte mene, si om det. Jeg liker ikke alt som andre har på seg, feks piercing, men jeg går ikke rundt og kommenterer det eller er nedlatende. Deres valg som det er mitt valg å bære kors.

Anonymous poster hash: 687ca...b56
Skrevet

Personlig liker jeg det og ville aldri gått med det.Men jeg ville aldri kommentert eller brydd meg med hva andre mennesker går med

Anonymous poster hash: 28779...27d
Skrevet

Er du kristen er det i gen grunn til å ikke gå med kors. Er det bare muslimer som skal flagge med religionen sin med hijab og alt annet ymse?

Anonymous poster hash: 5bdca...19d

Skrevet

Enhver får gjøre som de ønsker. Selv kunne jeg overhodet ikke tenkt å gå med det.

Skrevet

Synes det er fint, hvis man er kristen. Isåfall blir det jo veldig merkelig..

Anonymous poster hash: 514a9...8a3

Skrevet

Folk skal holde religionen din for seg selv, har aldri ført noe godt med seg å trykke den i trynet på andre.

Jeg tenker at folk som bærer kors sannsynligvis er litt enkle i hodet, slik folk som søker religion gjerne er.

Anonymous poster hash: 1f9c3...fcd

Skrevet

Jeg anser meg ikke som kristen, men fikk et kors til dåpen som jeg hele livet har syntes er fint. Mange år siden jeg brukte det sist, men tenker av og til at jeg har lyst å finne det frem igjen. For meg symboliserer mitt kors mer andre ting enn selve troen.

Jeg tenker ikke på om andre går med kors eller ikke.

Anonymous poster hash: 8595c...d8b
Skrevet

Folk skal holde religionen din for seg selv, har aldri ført noe godt med seg å trykke den i trynet på andre.

Jeg tenker at folk som bærer kors sannsynligvis er litt enkle i hodet, slik folk som søker religion gjerne er.

Like enkle som personer som stadig må generalisere gjerne er?

Skrevet

Hvordan er det å trykke religionen sin i tryne på andre bare ved å bruke et kors som smykke? Helt seriøst, hvordan kan noen bli provosert av det?? Blir folk virkelig støtt av slikt?

Jeg kan nok ikke kalles kristen, men jeg syns det er et fint symbol og tenker ikke negativt om dem som bruker det. Jeg tror jeg aldri har reflektert over at andre bruker det heller.

Anonymous poster hash: ad7a1...c59

Skrevet

Hehe... såpass ja :-)

Jeg er kristen, i den forstand at jeg trur på kjærlighet i mennesket, følger de ti bud å oppfører meg! Feirer høytider , døper barna i kirken, gifter meg i kirken osv.

Men ikke noe sånn hyper kristen. Jeg liker kors, syns de er pene og enkle. Å det gir meg en trygghet.

Skrevet

Hehe... såpass ja :-)

Jeg er kristen, i den forstand at jeg trur på kjærlighet i mennesket, følger de ti bud å oppfører meg! Feirer høytider , døper barna i kirken, gifter meg i kirken osv.

Men ikke noe sånn hyper kristen. Jeg liker kors, syns de er pene og enkle. Å det gir meg en trygghet.

Nr. 10 igjen her. Jeg tror trygghet er noe av det jeg også føler med korset mitt, uten at jeg helt vet hvorfor. Kanskje fordi jeg har en sterkt assosiasjon mellom mitt kors og familie/barndom før livet ble komplisert veldig tidlig.

Synes du skal bruke korset ditt, jeg :)

Skrevet

Om du vil bruke det, så gjør du det ☺️ Jeg hadde ikke brydd meg om hva andre mente .

Anonymous poster hash: 8b82c...8c2

Skrevet

Går du med kors, så tror jeg du er kristen.

Anonymous poster hash: 9b7f0...dd3

Skrevet

Skeptisk ... hvis J.C. mot formodning skulle returnere vil han neppe bli veldig glad for se kors overalt ... med tanke på hele korsfestelsessituasjonen, torturen og alt det der. Sikkert en traumatisk opplevelse han helst vil legge bak seg.

Skrevet

Like enkle som personer som stadig må generalisere gjerne er?

Statistikk. Men ja, det er jo en form for generalisering. Begrunnet sådann.

Skrevet

Eg er kristen og går gjerne med kors. MEN aldri på jobb. Eg er imot at religionsfridom skal likestillast med å vise det på alle arenaer. Ein dommar bør f.eks ikkje bære kors, politi skal ikkje ha hijab som del av uniform og lærarar skal ikkje nytte religiøse symbol. Religionen min er det eg er, jobben er det eg gjer.

Skrevet

Jeg er ikke kristen selv. Alle må gjøre som de føler for. Merkelig at noen kan bli støtt av et lite smykke. På den andre siden synes jeg også det er merkelig at en religion ønsker å bruke et torturinstrument som symbol, men hey, whatever floats your goat.

Anonymous poster hash: 11712...718

Skrevet

Jeg bryr meg lite om hva andre går med, men du må være klar over den sterke symboleffekten det har. Du må regne med å provosere noen. Og hvis du ikke er personlig kristen og vil "forsvare" det synes jeg det blir rart. Det setter deg i en bås somkristwn, og det er mange som ikke helt klarer å se forbi dette.

Anonymous poster hash: bd3a7...86e

Skrevet

Personlig bryr jeg meg ikke om hva folk går med. Man må få uttrykke seg som man vil, om det er med piercinger, smykker, klær eller hårfarge. Noen ting er religiøst preget, andre ting er ikke. Vi er invidiver, og ikke er uniform masse, og må få vise hvem vi er om vi ønsker det.

Gå med kors du, jeg går med et keltisk symbol og pentakkel. Ingen som har spurt meg om det :) Eller jo, det var en som spurte veldig forsiktig om jeg var satanist. Da måtte jeg le :D Forklarte hva symbolene sto for og da gikk det opp et lys så det ut som ;) 

Anonymous poster hash: aed87...96d
Skrevet

Skeptisk ... hvis J.C. mot formodning skulle returnere vil han neppe bli veldig glad for se kors overalt ... med tanke på hele korsfestelsessituasjonen, torturen og alt det der. Sikkert en traumatisk opplevelse han helst vil legge bak seg.

Vel, han valgte selv å gå i døden,og det var bestemt ifra før han ble født. Han gjorde det av kjærlighet og han ville da ikke ha noe imot at vi brukte det mest kjente symbolet på å være kristen, i prinsippet et symbol på den største kjærlighet, den kjærligheten som gir sitt liv for andre.

Skrevet

Jeg bryr meg lite om hva andre går med, men du må være klar over den sterke symboleffekten det har. Du må regne med å provosere noen. Og hvis du ikke er personlig kristen og vil "forsvare" det synes jeg det blir rart. Det setter deg i en bås somkristwn, og det er mange som ikke helt klarer å se forbi dette.

Anonymous poster hash: bd3a7...86e

Hvorfor må man regne med å provosere noen? Hvem mener du blir provosert av et lite smykke? Spør av nysgjerrighet.

Anonymous poster hash: 11712...718

Skrevet

Man skal være bra antikristen for å reagere negativt på at noen går med et kors. Kors går ofte i arv og symboliserer ofte noe annet og mer enn at man er personlig kristen. Selv er jeg det ikke, men jeg har stor respekt for den kristne kulturarven vår.

Hadde jeg vært så heldig å eid et vakkert kors skulle jeg brukt det med stolthet.

Bruk korset ditt du, drit i sure kommentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...