Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Del Skrevet 20. januar 2016 Hei (må bare spørre her siden jeg "hører" til her nå med baby på 8 mnd) Jeg fikk en nydelig jente i mai, fødsel endte i akutt keisernitt. Jeg har allerede nå begynt å tenke på å prøve på nummer 3 etterhvert. Men er litt bekymret fordi begge fødslene mine har vært overtid, og dermed også blitt satt i gang. Første fødsel syns jeg var traumatisk, endte med vakum. 2 fødsel endte med akutt keisersnitt. Så ikke akkurat noen fødedame jeg da Så det jeg lurer på er om det er vanskelig å få gjennomslag for planlagt keisersnitt? (noen som kanskje vet hvordan de er på kk, haukeland) Leste ett sted at det uansett er 45 % sjanse for at fødsel ender med keisersnitt etter tidligere keisersnitt, så da ender nok jeg i den kategorien uansett. Og hvis man får gjennomslag, når blir datoen satt ift. termindato? Syns dere det var lettere med keisersnitt når dere visste hva dere gikk til? Håper mange med erfaringer vil dele disse Anonymous poster hash: 92b2e...0db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144257299-dere-som-har-f%C3%A5tt-planlagt-keisernitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavidabella Skrevet 21. januar 2016 #2 Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg fødte på Drammen sykehus i sommer via planlagt keisersnitt. opplevde at jeg ble tatt veldig på alvor der. Jeg hadde akutt keisersnitt forrige gang, en opplevelse som var veldig traumatisk for meg. Dessverre ble ikke det planlagte keisersnittet mindre traumatisk- og jeg hadde en del komplikasjoner underveis. Tiden etter ks nr 2 var også mye tøffere, hadde mange plager som varte lenge, selv om jeg ellers er frisk og fysisk sterk. Det er jo så individuelt hvordan man opplever et keisersnitt.. Jeg leste hundrevis av historier før mitt eget nå, og i ettertid ser jeg at ingen var like min egen opplevelse.. Som oftest går det jo bra, men hadde jeg kunnet velge ville jeg uten tvil ga født vanlig- det gir mindre komplikasjoner, spesielt etterpå😊Lykke til, og håper du finner frem til den løsningen som passer for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144257299-dere-som-har-f%C3%A5tt-planlagt-keisernitt/#findComment-147682363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg hadde akutt snitt med førstemann etter langvarig igangsetting på overtid og ønsket planlagt med nr 2. Det fikk jeg ikke da det ikke var medisinske årsaker til det og det beste for mor/barn er vanlig fødsel. Selv om sjansen for nytt keisersnitt øker, er ikke det grunn nok til at det innvilges planlagt. Gikk til mange samtaler på sykehuset og fikk en plan for fødsel, med en lavere terskel for snitt. Da barnet ikke ville ut denne gangen heller så endte det med nytt snitt igjen, så nå får jeg ikke føde om jeg skal ha flere barn. Da blir det automatisk planlagt ks. Jeg har hørt at Haukeland er veldig strenge. Men med din bakgrunn så er det vel ikke umulig. Datoen for planlagt snitt er ofte en uke-10 dager før termin. Anonymous poster hash: 0beee...a9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144257299-dere-som-har-f%C3%A5tt-planlagt-keisernitt/#findComment-147682898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Del Skrevet 27. januar 2016 Tusen takk for svar 😊 Får vel be om en samtale med både jordmor og sykehuset hvis jeg blir gravid igjen. Ikke kjekt å være gravid å gå rundt å bekymre seg for fødsel. Så må nok snakke med noen fagpersoner hvis alt går som planlagt. Anonymous poster hash: 92b2e...0db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144257299-dere-som-har-f%C3%A5tt-planlagt-keisernitt/#findComment-147695199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå