Gå til innhold

Noen her som har blitt sydd med selvoppløsende sting? Når løste de seg opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sydd i nesen, og undrer på når jeg kan ta saksa og ta stingene selv, har hatt de i 10 dager nå. Noen av dere som vet om de har vært i lenge nok?

Anonymous poster hash: f5ef6...e57
Skrevet

Ble sydd i underlivet etter fødsel, de løste seg opp for tidlig slik at jeg fikk infeksjon i sårene

Anonymous poster hash: 2b644...5f6

Skrevet

Ble sydd på magen etter kikkehullsoperasjon, ble fortalt at det var selvoppløselige sting, men de forsvant ikke, så etter tre uker ble de tatt hos legen. Fikk beskjed om at det ikke var selvoppløselige allikevel. Fikk ganske stygge arr av å gå med de så lenge.

Anonymous poster hash: a4ae2...a28

Skrevet

Spørs hvilken type sutur du er sydd med. Resorberbar suturer kan gå fra 10-60 dager. Ikke resorberbar må fjernes. Bør stå i operasjobsbeskrivelsen hva du er sydd med og om du evt må fjerne de. En sjelden gang går de ikke i oppløsning av seg selv, selv om de skal og da må de fjernes. Dette bør man få avklart av operere de lege fordi noen av de suturene er som sagt meningen skal sitte i lenge, men samtidig skal de som ikke er resorberbar sitte i for lenge. Bottom line: kontakt kirurg som opererte og hør hva du skal eller ikke (vellykket resultat kan være avhengig av dette og du burde ha fått god nok informasjon om dette før du reiste hjem).

Anonymous poster hash: bcd1a...f69

Skrevet

Spørs hvilken type sutur du er sydd med. Resorberbar suturer kan gå fra 10-60 dager. Ikke resorberbar må fjernes. Bør stå i operasjobsbeskrivelsen hva du er sydd med og om du evt må fjerne de. En sjelden gang går de ikke i oppløsning av seg selv, selv om de skal og da må de fjernes. Dette bør man få avklart av operere de lege fordi noen av de suturene er som sagt meningen skal sitte i lenge, men samtidig skal de som ikke er resorberbar sitte i for lenge. Bottom line: kontakt kirurg som opererte og hør hva du skal eller ikke (vellykket resultat kan være avhengig av dette og du burde ha fått god nok informasjon om dette før du reiste hjem).

Anonymous poster hash: bcd1a...f69

HI: Ok, takk for godt råd. Er faktisk tredje gangen jeg blir sydd med sånn resorberbar tråd, de to forrige gangene gikk de fleste stingene ikke i oppløsning hos meg. Kan såklart være forskjellig type resorberbar tråd de bruker og at denne typen til slutt vil løse seg opp?

Ingen av gangene er jeg blitt gitt noen råd fra kirurgene, Selv når jeg ved forrige og denne gang sa ifra på forhånd.. Skal ringe sykehuset i morra og høre :)

Anonymous poster hash: f5ef6...e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...