Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Hei, Har veldig ømme bryster, og de har blitt ganske så mye større de siste dagene her. Tror jeg er forsein med mensen, men er litt usikker på når jeg hadde den sist. Er 21 år, og har aldri vært gravid før. Tok clearblue digital test på søndag med dagens første urin, og fikk svaret "gravid 2-3 uker" nesten med en gang. Tok deretter en rfsu graviditetstest (ikke digital) 2 dager etterpå, midt på dagen (altså ikke første urin). Den tror jeg ble negativ, var så vidt noe vistes i det andre vinduet, men tror det bare var en skygge strek, og at dette var et negativt resultat. Synes dette var kjempe rart. Har hørt at clearblue digital slår ut kunn når det er over 50 hcg i kroppen, og rfsu når det er over 20-25 hcg. Så da er det veldig rart at jeg testet negativ på rfsu testen og positiv på clearblu testen 2 dager tidligere! Har noen andre opplevd dette og like vell vært gravid, eller var den første testen en falsk positiv test? Er veldig forvirret nå. I tillegg har jeg begynt å fått lit brunt utflod i dag, vet ikke om det sier noe? Skal teste flere ganger snart nå, og har bestilt lege time, men er så sykt forvirret og nyskjerrig, klarer ikke å vente. Så lurer på om noen her har hatt slike erfaringer før, og hva slag outcome hadde det? Anonymous poster hash: dff49...891
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Positiv test og brun utflod har for meg alltid vært spontanabort... Anonymous poster hash: 99631...407
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Positiv test og brun utflod har for meg alltid vært spontanabort... Anonymous poster hash: 99631...407 Har lest at brun utflod er veldig normalt under graviditet, men kan en sjelden gang være spontanabort. Men ble veldig nervøs då For tror jeg hadde en spontanabort tidligere, men testet aldri positiv da, men da fikk jeg brunt\utflod også mensen. Anonymous poster hash: dff49...891
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 Du er nok gravid ja, men kanskje på vei til å miste. Jeg har også fått positiv clearblue og begynt å et par dager senere (spontanabort). Anonymous poster hash: fc087...5a4
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Forøvrig kan man også ha brun utflod uten å miste også! Finnes ingen fasit på det, mange blør mye under svangerskapet og det går likevel bra. Anonymous poster hash: fc087...5a4
ininin Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 Du er nok gravid ja, men kanskje på vei til å miste. Jeg har også fått positiv clearblue og begynt å et par dager senere (spontanabort). Anonymous poster hash: fc087...5a4 Men hvordan forklarer det den negative graviditetstesten? Som i utgangspunktet var på en mer sensetiv test?
ininin Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Forøvrig kan man også ha brun utflod uten å miste også! Finnes ingen fasit på det, mange blør mye under svangerskapet og det går likevel bra. Anonymous poster hash: fc087...5a4 Flott at noen sa dette. Mener å ha lest at det går som oftest bra, at det kunn en sjelden gang kan være spontanabort?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #8 Skrevet 20. januar 2016 Du er nok gravid ja, men kanskje på vei til å miste. Jeg har også fått positiv clearblue og begynt å et par dager senere (spontanabort). Anonymous poster hash: fc087...5a4 Men hvordan forklarer det den negative graviditetstesten? Som i utgangspunktet var på en mer sensetiv test? Hcg faller fort så tidlig. Min erfaring er dessuten at disse testene er mye mer sensitive enn de reklamerer for. Du må ta en ny test i morgen. Hvis den er negativ så er nok løpet dessverre kjørt. Er den positive ville jeg målt hcg på legekontoret og sett om det dobla seg. Lykke til! Anonymous poster hash: 99631...407
ininin Skrevet 20. januar 2016 #9 Skrevet 20. januar 2016 Du er nok gravid ja, men kanskje på vei til å miste. Jeg har også fått positiv clearblue og begynt å et par dager senere (spontanabort). Anonymous poster hash: fc087...5a4 Men hvordan forklarer det den negative graviditetstesten? Som i utgangspunktet var på en mer sensetiv test? Hcg faller fort så tidlig. Min erfaring er dessuten at disse testene er mye mer sensitive enn de reklamerer for. Du må ta en ny test i morgen. Hvis den er negativ så er nok løpet dessverre kjørt. Er den positive ville jeg målt hcg på legekontoret og sett om det dobla seg. Lykke til! Anonymous poster hash: 99631...407 Tenker å ta en i kveld, for jeg har kjøpt 3 stykker. også en i morgen tidlig. Så får vi se :s
ininin Skrevet 20. januar 2016 #10 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #11 Skrevet 20. januar 2016 Det høres ikke så positivt ut dessverre... Men umulig for oss å si. Bra du har bestilt legetime så du kan vite sikkert om du er gravid eller holder på å miste. Men den gangen jeg testet med Clearblue Digital fikk jeg gravid 2-3 på testen, og 3 dager etterpå fikk jeg gravid 3+. Så det virker som om hcg synker hos deg Anonymous poster hash: 58ad1...284
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #12 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det? Eller fordi hcg-nivået ditt har begynt å synke... Dessverre. Ville dratt til legen, slik at du får tallene svart på hvitt. Anonymous poster hash: ad713...643
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #13 Skrevet 20. januar 2016 Tar vel lengre tid før HCG begynner å synke, hun har jo ikke abortert en gang. Du sier at det var svak/utydelig strek på RFSU-testen? Det er uansett positiv. Brun utflod høres derimot ut som MA. Anonymous poster hash: b62a0...d71
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #14 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det? Det kan det selvsagt være. Hcg-konsentrasjonen er størst på morgenen. Utover dagen blir urinen fortynnet, og om du har drukket en del kan hcg-en være betydelig lavere enn om morgenen. Falsk positiv finnes omtrent ikke. Men kan jo være at det er en begynnende spontanabort. Test i morgen tidlig, så får du se. Har du hatt samleie i løpet av de siste dagene, kan det være årsak til brun utflod. Om du føler at brystene fortsatt er ømme og hovne, og du kjenner andre symptomer, så tror jeg du kan anse deg for gravid. Lykke til Anonymous poster hash: 7560b...b52
ininin Skrevet 20. januar 2016 #15 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det? Det kan det selvsagt være. Hcg-konsentrasjonen er størst på morgenen. Utover dagen blir urinen fortynnet, og om du har drukket en del kan hcg-en være betydelig lavere enn om morgenen. Falsk positiv finnes omtrent ikke. Men kan jo være at det er en begynnende spontanabort. Test i morgen tidlig, så får du se. Har du hatt samleie i løpet av de siste dagene, kan det være årsak til brun utflod. Om du føler at brystene fortsatt er ømme og hovne, og du kjenner andre symptomer, så tror jeg du kan anse deg for gravid. Lykke til Anonymous poster hash: 7560b...b52 Hadde samleie i går kveld med typen, hehe.. Så det kan kanskje være årsaken ja, har ikke kommet noe særlig mer brunt utflod. Er litt bekymret for spontanabort nå, er ganske sikker på at jeg er gravid, men nå som en viste 1-2 og jeg har ikke drukket noe siden sist jeg var på do heller... Så begynner jeg å bli engstelig. Brystene er fortsatt ømme, så det er der enda i værtfall. Men kan hcg nivået synke før spontanabort blødningen da? :s
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #16 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det?Det kan det selvsagt være. Hcg-konsentrasjonen er størst på morgenen. Utover dagen blir urinen fortynnet, og om du har drukket en del kan hcg-en være betydelig lavere enn om morgenen. Falsk positiv finnes omtrent ikke. Men kan jo være at det er en begynnende spontanabort. Test i morgen tidlig, så får du se. Har du hatt samleie i løpet av de siste dagene, kan det være årsak til brun utflod. Om du føler at brystene fortsatt er ømme og hovne, og du kjenner andre symptomer, så tror jeg du kan anse deg for gravid. Lykke til Anonymous poster hash: 7560b...b52 Hadde samleie i går kveld med typen, hehe.. Så det kan kanskje være årsaken ja, har ikke kommet noe særlig mer brunt utflod. Er litt bekymret for spontanabort nå, er ganske sikker på at jeg er gravid, men nå som en viste 1-2 og jeg har ikke drukket noe siden sist jeg var på do heller... Så begynner jeg å bli engstelig. Brystene er fortsatt ømme, så det er der enda i værtfall. Men kan hcg nivået synke før spontanabort blødningen da? :s Nei, den synker ikke før etter fosteret er støtt ut. Men som sagt, høres veldig ut som MA. Ikke håp for mye i hvertfall. Anonymous poster hash: b62a0...d71
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #17 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det?Det kan det selvsagt være. Hcg-konsentrasjonen er størst på morgenen. Utover dagen blir urinen fortynnet, og om du har drukket en del kan hcg-en være betydelig lavere enn om morgenen. Falsk positiv finnes omtrent ikke. Men kan jo være at det er en begynnende spontanabort. Test i morgen tidlig, så får du se. Har du hatt samleie i løpet av de siste dagene, kan det være årsak til brun utflod. Om du føler at brystene fortsatt er ømme og hovne, og du kjenner andre symptomer, så tror jeg du kan anse deg for gravid. Lykke til Anonymous poster hash: 7560b...b52 Hadde samleie i går kveld med typen, hehe.. Så det kan kanskje være årsaken ja, har ikke kommet noe særlig mer brunt utflod. Er litt bekymret for spontanabort nå, er ganske sikker på at jeg er gravid, men nå som en viste 1-2 og jeg har ikke drukket noe siden sist jeg var på do heller... Så begynner jeg å bli engstelig. Brystene er fortsatt ømme, så det er der enda i værtfall. Men kan hcg nivået synke før spontanabort blødningen da? :s Ja, det kan gjøre det. Men er usikker når det er så tidlig, for da er det ikke morkaken som produserer hcg-et. Men om du får 2-3 uker i morgen tidlig, eller mer, så tenker jeg du ikke trenger å bekymre deg. Anonymous poster hash: 7560b...b52
ininin Skrevet 20. januar 2016 #18 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det?Det kan det selvsagt være. Hcg-konsentrasjonen er størst på morgenen. Utover dagen blir urinen fortynnet, og om du har drukket en del kan hcg-en være betydelig lavere enn om morgenen. Falsk positiv finnes omtrent ikke. Men kan jo være at det er en begynnende spontanabort. Test i morgen tidlig, så får du se. Har du hatt samleie i løpet av de siste dagene, kan det være årsak til brun utflod. Om du føler at brystene fortsatt er ømme og hovne, og du kjenner andre symptomer, så tror jeg du kan anse deg for gravid. Lykke til Anonymous poster hash: 7560b...b52 Hadde samleie i går kveld med typen, hehe.. Så det kan kanskje være årsaken ja, har ikke kommet noe særlig mer brunt utflod. Er litt bekymret for spontanabort nå, er ganske sikker på at jeg er gravid, men nå som en viste 1-2 og jeg har ikke drukket noe siden sist jeg var på do heller... Så begynner jeg å bli engstelig. Brystene er fortsatt ømme, så det er der enda i værtfall. Men kan hcg nivået synke før spontanabort blødningen da? :s Nei, den synker ikke før etter fosteret er støtt ut. Men som sagt, høres veldig ut som MA. Ikke håp for mye i hvertfall. Anonymous poster hash: b62a0...d71 Hva er MA egentlig?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #19 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det?Det kan det selvsagt være. Hcg-konsentrasjonen er størst på morgenen. Utover dagen blir urinen fortynnet, og om du har drukket en del kan hcg-en være betydelig lavere enn om morgenen. Falsk positiv finnes omtrent ikke. Men kan jo være at det er en begynnende spontanabort. Test i morgen tidlig, så får du se. Har du hatt samleie i løpet av de siste dagene, kan det være årsak til brun utflod. Om du føler at brystene fortsatt er ømme og hovne, og du kjenner andre symptomer, så tror jeg du kan anse deg for gravid. Lykke til Anonymous poster hash: 7560b...b52 Hadde samleie i går kveld med typen, hehe.. Så det kan kanskje være årsaken ja, har ikke kommet noe særlig mer brunt utflod.Er litt bekymret for spontanabort nå, er ganske sikker på at jeg er gravid, men nå som en viste 1-2 og jeg har ikke drukket noe siden sist jeg var på do heller... Så begynner jeg å bli engstelig. Brystene er fortsatt ømme, så det er der enda i værtfall. Men kan hcg nivået synke før spontanabort blødningen da? :s Nei, den synker ikke før etter fosteret er støtt ut. Men som sagt, høres veldig ut som MA. Ikke håp for mye i hvertfall. Anonymous poster hash: b62a0...d71 Hva er MA egentlig? At fosteret dør men ikke støtes ut. Da må du ha medisinsk hjelp (piller eller utskrapning) for å bli kvitt det døde fosteret. Anonymous poster hash: 1ff23...c82
ininin Skrevet 20. januar 2016 #20 Skrevet 20. januar 2016 Testet en ny clearblue digital hvor det sto gravid 1-2 uker i stede for 2-3 som det sto for 3 dager siden. Lurer på om det er fordi det ikke er dagens første urin? Har dere noen tanker om det?Det kan det selvsagt være. Hcg-konsentrasjonen er størst på morgenen. Utover dagen blir urinen fortynnet, og om du har drukket en del kan hcg-en være betydelig lavere enn om morgenen. Falsk positiv finnes omtrent ikke. Men kan jo være at det er en begynnende spontanabort. Test i morgen tidlig, så får du se. Har du hatt samleie i løpet av de siste dagene, kan det være årsak til brun utflod. Om du føler at brystene fortsatt er ømme og hovne, og du kjenner andre symptomer, så tror jeg du kan anse deg for gravid. Lykke til Anonymous poster hash: 7560b...b52 Hadde samleie i går kveld med typen, hehe.. Så det kan kanskje være årsaken ja, har ikke kommet noe særlig mer brunt utflod.Er litt bekymret for spontanabort nå, er ganske sikker på at jeg er gravid, men nå som en viste 1-2 og jeg har ikke drukket noe siden sist jeg var på do heller... Så begynner jeg å bli engstelig. Brystene er fortsatt ømme, så det er der enda i værtfall. Men kan hcg nivået synke før spontanabort blødningen da? :s Nei, den synker ikke før etter fosteret er støtt ut. Men som sagt, høres veldig ut som MA. Ikke håp for mye i hvertfall. Anonymous poster hash: b62a0...d71 Hva er MA egentlig? At fosteret dør men ikke støtes ut. Da må du ha medisinsk hjelp (piller eller utskrapning) for å bli kvitt det døde fosteret. Anonymous poster hash: 1ff23...c82 Hmm, går det an så tidlig da? Får håpe på det beste, bra jeg har ordnet med legetime
ininin Skrevet 21. januar 2016 #21 Skrevet 21. januar 2016 Tok to tester nå i morrest. Clearblue digital ble fortsatt 1-2 uker, også tok jeg en boots test som tydelig viste et kryss, så den var mye mer tydelig enn streken jeg fikk på rfsu...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #22 Skrevet 21. januar 2016 Men har cb gått fra gravid 2-3 til gravid 1-2 så lover ikke det godt dessverre... Håper du har skrevet feil! Ellers har jeg lest og hørt litt ymse om rfsu testene. Lykke til! Anonymous poster hash: eca3f...675
ininin Skrevet 21. januar 2016 #23 Skrevet 21. januar 2016 Cb 2-3 også 1-2 noen dager senere. Fikk 1-2 i går og i dag.
ininin Skrevet 21. januar 2016 #24 Skrevet 21. januar 2016 Det lover kanskje ikke godt, men tror dere det er en sjangse for at clearblue bare viser litt unøyaktighet? At d ikke er en abort? Eller er all håp ut?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #25 Skrevet 21. januar 2016 Det lover kanskje ikke godt, men tror dere det er en sjangse for at clearblue bare viser litt unøyaktighet? At d ikke er en abort? Eller er all håp ut? Jeg har Vært i din situasjon flere ganger. Alt håp er ikke ute, men du bør nok samtidig være realistisk. Mål hcg hos legen. Også for å utelykke ma eller graviditet utenfor livmor Jeg krysser fingrene for deg Anonymous poster hash: 99631...407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå