Gå til innhold

babysyk 20 åring, for ungt?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst på unge, men har ventet for å prøve å fullføre utdanningen. Nå til sommeren er eg delvis ferdig utdanna og følelsen på å ville bli mamma er utrolig stor. I natt drømte eg at eg fødte den søteste jenta og alt føltes veldig virkelig, må si eg vart veldig skuffa når eg våkna..

Må selvfølgelig si at eg bor sammen med beste kjæreste, vært i lag 2,5 år, og vi har begge lyst på unge nå.. Er det noen som er på samme alder som føle det slik, eller var rundt samme alder når dem ble gravid? Burde vi vente på grunn av alderen, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144256966-babysyk-20-%C3%A5ring-for-ungt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg e eldre enn deg og fekk barn først etter fylte 30. Venta ikkje pga alderen, men pga livet rett og slett.

Syns ikkje dåke må vente pga alderen. Nyt kvarandre og tenk praktisk på korleis endringen med et barn inn i liva dåkas vil påvirke. Økonomi, bolig, ferdigstilling av utdanning og sikkert masse anna.

Kor tid er du ferdigutdanna? Om du er ferdig neste sommar f.eks er det ikkje så lenge til de kan prøve å bli gravide der du faktisk kan klare å arbeide 6mnd før permisjonsstart og ha rett på ein del foreldrepenger.

Eg e eldre enn deg og fekk barn først etter fylte 30. Venta ikkje pga alderen, men pga livet rett og slett.

Syns ikkje dåke må vente pga alderen. Nyt kvarandre og tenk praktisk på korleis endringen med et barn inn i liva dåkas vil påvirke. Økonomi, bolig, ferdigstilling av utdanning og sikkert masse anna.

Kor tid er du ferdigutdanna? Om du er ferdig neste sommar f.eks er det ikkje så lenge til de kan prøve å bli gravide der du faktisk kan klare å arbeide 6mnd før permisjonsstart og ha rett på ein del foreldrepenger.

Glemte jo helt å skrive hvordan situasjon vi er i.. Vi leier en kjempe fin leilighet hvor det er 2 soverom, eg kan være ferdig utdanna til sommeren det spørst hvor høyt på rankstigen eg vil gå. Det er dårlig med jobb nå siden det er i oljebransjen... Blir nok helt sikkert å vente en stund til, men er skikkelig verpe syk, og trengte å skrive det :-)kjæresten er forresten i fast jobb.

Takk for at du svarte :-)

Jeg er 21 og gravid. Var nettopp fylt 20 da vi begynta å snakke særiødt om barn, og ca 20 1/2 da vi begynte prøvinga 😊 jeg tror at om dere har tenkt nøye over det og føler dere klare er det bare å kjøre på😊

Takk for svar 😊 tror ikke det blir så Lenge til vi begynner å prøve, snakket veldig mye om det igår 😊 kos deg med svangerskapet 😊

Annonse

Kjør på! Om du søker på studie til høsten så vil du få foreldrestipend for 44 uker (om ikke dette er endret) og itillegg til engangsbeløp av staten 😊. Jeg fikk min første i midten av tjueårene, og hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg startet mye tidligere og ikke ventet på alle praktiske ting. For det ordner seg alltid på en eller annen måte, så lenge dere begge vil!

Anonymous poster hash: 40211...4eb

Hei! Jeg fyller 20 i sommer, og føler akkurat det på akkurat samme måte! Har mange drømmer hvor jeg får barn, og blir like skuffet hver gang jeg våkner.. Har vært sammen med samboeren min i 5 år, og føler meg klar som bare det, men han vil helst vente, noe som veldig gjør vondt.. Om dere begge er klare for det, så kjør på! Heier på dere :))

Anonymous poster hash: 9c420...817

Jeg er 19 år, og blir 20 i oktober. Har vært sammen med kjæresten i 2 og et halvt år, og vi prøver. Jeg er lærling og jobber med barn hver dag. Vi begynte å prøve i sommer og da var jeg 18. Men vi følte oss begge veldig klare da og føler oss enda mer klare nå. Tok akkurat et graviditetstest som viste en veldig veldig svak strek, så vil ikke få alt for store forhåpninger.. Men skal til legen i dag og mulig jeg kan få noen svar da. Krysser fingrene, og jeg mener at alder ikke har noe å si når det kommer til å få barn. Så lenge man føler seg klar og har tenkt grundig gjennom det, mener jeg det er det som teller. Lykke til med prøvingen 😊

Er sjøl 22, har utruleg lyst på baby, drømmer fleire gonger i mnd at eg føder ein baby, og til og med ammer den. Samboeren min er ikkje like begeistra for det, så blir nok å vente litt :P er ferdig utdanna til sommaren, så får sjå når eg har fått fast jobb.

Anonymous poster hash: b9755...8e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...