Stinewish85 Skrevet 18. januar 2016 #1 Del Skrevet 18. januar 2016 Jeg sliter sånn nå når det er tørt og vinter ute. Håret mitt er elektrisk, huden min er tørr, og jeg får støt stadig vekk. Ikke kraftig, men sånn at jeg skvetter når jeg tar i dørhåndtak eller andre ting, fordi jeg får støt. Er det noen som vet om dette kan skade fosteret? Er 8 uker på vei. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144256887-f%C3%A5r-s%C3%A5-lett-st%C3%B8t-om-vinteren-farlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1978 Skrevet 18. januar 2016 #2 Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) Det er ikke ekte kraft i støtet. Strøm er jo på en måte 3 delt. Amper,volt, og watt. Så statisk elektrisitet er helt ufarlig. Den kan jo gnistre,men det er ikke noe kraft i støtet.Selv om vi ikke nødvendigvis kan se elektrisitet, kan vi måle den ved virkninger. En ampere, eller amp, representerer mengden strøm i en krets. Spenning er definert vitenskapelig som kretsen er "potensial forskjellen, og kan bli sett på som mengden av" press "som kjører strøm i en krets. Skal ikke begi meg ut på for å forklare videre. Er terapeut og ikke elektriker;). Men det som er greien er : strøm finner korteste vei til bakken. Dvs berøringspunktet er der strømmen går gjennom. Eks for ballonger som klistres på veggen. Flaten til ballongen og veggen lager et lite spenningsfelt med pluss og minus elektroner.. De tiltrekkes og frastøter og dette feltet er kraftig nok til å holde ballongen.. Om du tar på dette feltet hører du kanskje litt gnistring, men farlig eller vondt er det ikke.. Man skvetter mest! Samme med elektrisk gjerde for hester og andre storfe.. Det smeller pga høy volt i batteriet 1200 volt, men pga lav amper( strømgjerdet) får man bare en karamell, men hesten skader seg ikke.. Man anvender strømgjerdet på svangre hester og storfe.. Strømmen ledes fra berøringspunktet ( mulen) rett i bakken( ikke gjennom kroppen). Sikkert noen småfeil i forklaringen.. Og om det er noen elektriske ladys som vil korrigere må du gjerne gjøre det;) Endret 18. januar 2016 av Lottemor1978 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144256887-f%C3%A5r-s%C3%A5-lett-st%C3%B8t-om-vinteren-farlig/#findComment-147676838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå