Gå til innhold

Mars 2016

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :) Jeg kommer inn til dere jeg. Spennende å følge med. Vi var så heldig å bli gravid på første innsett mars 2014. Vi tilhører Ciconia sykehus i Aarhus Danmark. Er så utrolig fornøyde med de. Godt tatt vare på og svarer raskt på mailer og tlf. :) Jeg ble overstimulert og fikk ut 17 egg, hvor 1 ble satt inn og 8 lagt på frys. Vi dro inn nå i høst å dyrket alle 8 til blastocyst, hvor av 3 overlevde. Vi satt inn 1, og frøys 2. Ble ikke gravid, så nå må mandag har vi innsett igjen. Dette blir vår siste sjanse ( kanskje prøve om noen år hvis det ikke går nå ) men krysser fingrene for at en spire fester seg. Overlever de 2 eggene som ligger på frys så blir begge satt inn. Veldig spent.

Fortsetter under...

Da har mensen komt her og og jeg skal igang med fryseforsøk. Blir nok innsett om ca 2 uker. Først skal jeg kose meg litt på tur til VM i Oslo trenger litt avbrekk. Dette er siste forsøk i det offentlige så nå må det gå😉💝

Jeg var nære på å måtte utsette alt. Må begynne på medisin mot min kroniske sykdom førstkommende uke, og etter at nevrologen og fertilitetsklinikken hadde snakket sammen kom de frem til at jeg burde utsette forsøket i 2 mnd. Jeg knakk sammen, men fikk raskt kontrabeskjed at ettersom jeg skal ha så lav dose hormoner så går det greit. Det var nemlig ikke farlig, det var bare at de ikke ville utsette meg for flere bivirkninger samtidig. Såå, da sitter jeg å teller ned til lørdag som er dagen jeg venter mens, men plutselig kommer den en helt annen dag:p

Åh så bra du kunne gå igang alikevel. Det er en stor belastning kår ting blir utsatt eller avlyst så føler med deg. Men godt når man kan få kontra beskjed fort da👏🏼👍🏼

Jeg håper du får mens når du skal, men jeg kjenner meg igjen. Jeg har gått på p-piller jeg da for at de skal kontrollere mest mulig. Må si det satt litt langt inne å begynne på det for det strider litt imot hva jeg prøver på😂😂

Huff, ser den😂 Hvorfor må du gånpå p-piller når du vil bli gravid da, egentlig?

Det er for å kontrollere syklusen. Går ikke på det nå. Nå er det kun østrogen, snart progesteron. De har uttak på donor imorgen🍀 Da befrukter de og vi reiser ned på søndag med innsetting man, ons eller tors🍀🍀

Hei alle sammen :) Jeg kommer inn til dere jeg. Spennende å følge med. Vi var så heldig å bli gravid på første innsett mars 2014. Vi tilhører Ciconia sykehus i Aarhus Danmark. Er så utrolig fornøyde med de. Godt tatt vare på og svarer raskt på mailer og tlf. :) Jeg ble overstimulert og fikk ut 17 egg, hvor 1 ble satt inn og 8 lagt på frys. Vi dro inn nå i høst å dyrket alle 8 til blastocyst, hvor av 3 overlevde. Vi satt inn 1, og frøys 2. Ble ikke gravid, så nå må mandag har vi innsett igjen. Dette blir vår siste sjanse ( kanskje prøve om noen år hvis det ikke går nå ) men krysser fingrene for at en spire fester seg. Overlever de 2 eggene som ligger på frys så blir begge satt inn. Veldig spent.

Tvi tvi🍀🍀håper begge overlever og blir satt inn, vi får en spennene tid nå sammen vi da..krysser alt for deg🍀

Annonse

Tvi tvi🍀🍀håper begge overlever og blir satt inn, vi får en spennene tid nå sammen vi da..krysser alt for deg🍀

Tusen takk 😄 Krysser det som krysses kan. Har du fortsatt innsett første uka i mars? Har du hatt flere innsett fra før? Eller barn fra før ?

Nå nærmer det seg, jenter:) For min del sier appen at mens er i morgen. Jeg har ingen symptomer på mens, så føler at den plutselig bestemmer seg for å komme senere (noe den aldri gjør) og at vi blir forskyvet pga påske. Er så vant med at ting går mot meg, så klarer ikke tro at det skal gå før jeg setter første sprøyta. Flere som har det sånn? Hvordan ligger dere an?

Nå nærmer det seg, jenter:) For min del sier appen at mens er i morgen. Jeg har ingen symptomer på mens, så føler at den plutselig bestemmer seg for å komme senere (noe den aldri gjør) og at vi blir forskyvet pga påske. Er så vant med at ting går mot meg, så klarer ikke tro at det skal gå før jeg setter første sprøyta. Flere som har det sånn? Hvordan ligger dere an?

Samme her. :/ Venter også på mensen (skulle ha kommet på onsdag) og har ingen tegn til at den skal komme. Den kom 3 dager forsinket sist når jeg gikk på spray, så har ikke gitt opp enda. Står i papirene at mensen må ha kommet før 4. Mars eller så blir det forskyve. Kjenner på spenningen. 

Samme her. :/ Venter også på mensen (skulle ha kommet på onsdag) og har ingen tegn til at den skal komme. Den kom 3 dager forsinket sist når jeg gikk på spray, så har ikke gitt opp enda. Står i papirene at mensen må ha kommet før 4. Mars eller så blir det forskyve. Kjenner på spenningen.

Det er lenge til 4. mars da heldigvis😊

Tusen takk 😄 Krysser det som krysses kan. Har du fortsatt innsett første uka i mars? Har du hatt flere innsett fra før? Eller barn fra før ?

Ja har innsetting til man, ons eller torsdag🍀 Jeg har hatt 2 ivf med egne egg og dette er vårt 2 med donoregg. Jeg har 2 gutter på 14 og 10 fra før mens mannen min ikke har barn.

Endret av tinkerbell74

Annonse

Ja har innsetting til man, ons eller torsdag🍀 Jeg har hatt 2 ivf med egne egg og dette er vårt 2 med donoregg. Jeg har 2 gutter på 14 og 10 fra før mens mannen min ikke har barn.

Så spennende😄 Herlig 💕 Blir spennende å se når du får innsett da ☺️

Gleder meg til å følge dere alle:) Ringte St. Olav i dag for å roe nervene og fikk beskjed at om jeg får mensen i kveld eller i morgen så skal jeg begynne med hormoner på søndag. Men, fremdeles ingen tegn til mens, bare en god del symptomer på at jeg kan være gravid. Men det er jeg jo ikke, tok test i morges.

Dessverre avbrutt forsøk her :( Etter 3 uker i "overfangsalder"/ spray, fikk jeg beskjed på ul at det var store cyster på eggstokkene og at jeg derfor måtte avslutte. Kjenner det er tungt at vi ikke fikk gå videre... Uff... På ny kontroll til uka for evt å punktere. Er visst som egguthenting. Bare ingen egg! Så surt.. Akkurat nå føles det ut som vi "aldri" skal få nr 2. Og det er overraskende sårt å kjenne på de følelsene. Gleder meg selvfølgelig enormt over den vi har. Men det er minst like store forventninger til nr 2, både for oss og "alle" rundt. "Når kommer nr 2? Alle må ha søsken vettu". Hører det OFTE, til og med fra min egen familie som vet at vi sliter!!

Andre som har opplevd cyster? Gikk de raskt tilbake??

Og LYKKE til med dere som er i gang :) Det er så oppløftende med alle som lykkes, så håper på noen solgløtt fra mars :)

Dessverre avbrutt forsøk her :( Etter 3 uker i "overfangsalder"/ spray, fikk jeg beskjed på ul at det var store cyster på eggstokkene og at jeg derfor måtte avslutte. Kjenner det er tungt at vi ikke fikk gå videre... Uff... På ny kontroll til uka for evt å punktere. Er visst som egguthenting. Bare ingen egg! Så surt.. Akkurat nå føles det ut som vi "aldri" skal få nr 2. Og det er overraskende sårt å kjenne på de følelsene. Gleder meg selvfølgelig enormt over den vi har. Men det er minst like store forventninger til nr 2, både for oss og "alle" rundt. "Når kommer nr 2? Alle må ha søsken vettu". Hører det OFTE, til og med fra min egen familie som vet at vi sliter!!

Andre som har opplevd cyster? Gikk de raskt tilbake??

Og LYKKE til med dere som er i gang :) Det er så oppløftende med alle som lykkes, så håper på noen solgløtt fra mars :)

Huff, så kjedelig! Fikk du ikke UL før du startet opp på spray?  Jeg skulle hatt et forsøk i sommer som var, men på UL før start ble cysten oppdaget. Forsøket ble da avbrutt. Her sprakk cysten av seg selv til slutt, så jeg slapp stikke hull. Du skal være glad du får stikke hull på de, for det var forferdelig når den sprakk av seg selv. Jeg lå i fosterstilling på badromsgulvet for det var smertefullt.  Jeg hadde denne cysten i Juli. September hadde jeg nytt forsøk, så enn er raskt igang igjen. Ønsker deg all lykke til. Håper du snart er igang igjen :)

Endret av Bethlisa

Huff lillespire2😕 De mente jeg hadde cyster o mars i fjor (måtte på legevakta etter sex for var så vondt, og da sa han at cystene hadde vridd seg rundt seg selv), men på ultralyd i september så hun ingen.

For min del sitter jeg og har lyst til å grine hele tiden. Skulle hatt mensen i går men ingen tegn til den enda. Skulle begynt på hormoner i dag... er så redd for at forsøket blir utsatt. Nok en ting som ikke går vår vei, og jeg føler at det bare er min feil.

Å takk for tilbakemelding Bethlisa og Trøndermammasnart ! Det er det som er så bra med dette forumet; å ikke føle seg så "alene". De så ingen cyster på oppstartssamtale i desember (men startet ikke før i slutten av jan). Jeg kjente at noe var galt med en gang legen presset litt m ul-staven (og nei, han stakkars mannen har ikke vært innom i det siste..). Skjønner at jeg må krysse fingrene for at ting normaliseres av seg selv. Men nå vet jeg hva jeg kan forvente.

Håper TR kommer tidsnok, Trøndermammasnart! Typisk at den ikke kommer når den faktisk er etterlengtet.

Krysser fingrene..

Gleder meg til å følge dere alle:) Ringte St. Olav i dag for å roe nervene og fikk beskjed at om jeg får mensen i kveld eller i morgen så skal jeg begynne med hormoner på søndag. Men, fremdeles ingen tegn til mens, bare en god del symptomer på at jeg kan være gravid. Men det er jeg jo ikke, tok test i morges.

Hvordan går det? Har du fått mensen nå? 

Fikk min idag. Dag 11 på spray. :)

Nei😕 Ringte St. Olav og det første hun spør om: "Er du ikke gravid da?". Testa fredag, men det var kanskje tidlig (forventa mens lørdag), men tror uansett jeg ikke er det. Derfor venter jeg med å teste til torsdag/fredag. Fikk beskjed om at jeg måtte ringe tilbake på fredag hvis jeg ikke har fått mensen.

Nei Ringte St. Olav og det første hun spør om: "Er du ikke gravid da?". Testa fredag, men det var kanskje tidlig (forventa mens lørdag), men tror uansett jeg ikke er det. Derfor venter jeg med å teste til torsdag/fredag. Fikk beskjed om at jeg måtte ringe tilbake på fredag hvis jeg ikke har fått mensen.

Om du ikke er gravid, så håper jeg at mensen dukker opp nå veldig snart.  Kan jo ha vært litt tidlig teste, men hos de fleste ville det nok vært en strek der da. Hadde jo vært helt topp om du var gravid da. :) 

Nei Ringte St. Olav og det første hun spør om: "Er du ikke gravid da?". Testa fredag, men det var kanskje tidlig (forventa mens lørdag), men tror uansett jeg ikke er det. Derfor venter jeg med å teste til torsdag/fredag. Fikk beskjed om at jeg måtte ringe tilbake på fredag hvis jeg ikke har fått mensen.

Om du ikke er gravid, så håper jeg at mensen dukker opp nå veldig snart. Kan jo ha vært litt tidlig teste, men hos de fleste ville det nok vært en strek der da. Hadde jo vært helt topp om du var gravid da. :)

Jeg er nok ikke gravid nei, men må nå teste før fredag igjen. Dennne gangen skal jeg la testen ligge ei stund og, for det er jeg dårlig til. Er nok litt for kjapp. Men det føles greit å ha en plan med St. Olav, at jeg må ringe dem på fredag. Men føles også trist at jeg nå ikke har peiling på når mensen kommer, dvs. ikke peilig på når neste forsøk begynner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...