Gå til innhold

Hunden til et vennepar av oss hoppet opp på meg å lagde hull i min nye jakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta det på din egen reise forsikring. Si st du var ute å gikk tur og at en hund hoppet opp på deg.

Anonymous poster hash: 40efe...3c9

Det er forsikringssvindel. Hvorfor skal hennes forsikringsselskap svi for at kjenningene går uten bånd?

Anonymous poster hash: f333e...59d

Hvorfor er det svindel? Det er jo sannheten.

Anonymous poster hash: 2584c...000

Hun er ikke på reise og dette var ikke et uhell, i betydningen en hendelse som ingen kan noe for.

Det var en hendelse som noen har ansvar for, og de bør påta seg det ansvaret, heller enn å gå fri og stjele penger fra selskapet.

Hun blir jo oppfordret til å fortelle akkurat det som har skjedd. (Hun gikk tur og en hund hoppet på henne.) Da er det forsikringsselskapet som ut fra det avgjør om hun får igjen på forsikringen. Ikke noe svindel med det.

Da får hun garantert null. Og vennene nekter.

Du kan lite om forsikring skjønner jeg. De aller fleste reiseforsikringer trer i kraft så fort man går utenfor døren. Det er ingen krav om overnatting. I tillegg er skader og uhell dekket, også de som er forårsaket av barn (og dyr).

Hør med forsikringsselskapet og be eierene av hunden dekke egenandelen.

Nei, man må som hovedregel enten overnatte eller fly. Så det er feil.

Den inntrer så snart du går ut døren. Hvis du må fly og overnatte bør du bytte forsikringsselskap. Da har du elendig forsikring.

Anonymous poster hash: 5926f...f95

Fortsetter under...

Skrevet

Si til dem, at om de ikke erstatter jakka, så vil du anmelde de/hunden for angrep, og forlange hunden avlivet.

Anonymous poster hash: cff5c...614
Skrevet

Hundeeier er nok ansvarlig for skaden, men det betyr ikke nødvendig vis å kjøpe ny jakke. Mer enn en reperasjon kan man nok ikke forlange.

Om det var en bil som hadde blitt skrapet opp ville man heller ikke hatt krav på ny bil, bare at ripen i lakken ble fikset.

Anonymous poster hash: 3858a...cf3
Skrevet

Si til dem, at om de ikke erstatter jakka, så vil du anmelde de/hunden for angrep, og forlange hunden avlivet.

Anonymous poster hash: cff5c...614

Du får ikke en hund avlivet på det grunnlaget.

Anonymous poster hash: 3858a...cf3

Skrevet

Dette er så typisk her! Hundre stykker uten peiling hverken på hund eller reiseforsikring som hiver seg på og henter ved og bensin til høyre og venstre. Trådstarter skal brennes, hunder skal brennes, hundeeiere skal brennes og de nekene som går med jakker til 6 lapper skal i alle fall brennes.....

Om bare folk hadde en klaff mellom hjernen og tastaturet som stengte for de tankene man måtte ha på felt man ikke kan noe om eller har noe med (dyre klær) sånn at man ikke kunne ytre seg så grunnløst. I tillegg kunne det vært fint med grunnkurs i folkeskikk for mange.... 

Man skal kunne gå med de klærne man ønsker og ikke bli påhoppet av hund. Koste hva de vil, de klærne. Hva om det ikke var en kjent hund? Hadde dere tenkt annerledes da? 

Bruk reiseforsirking, få hundeier til å betale egenandel og drit i folks meninger om hva en jakke skal koste og hvordan de syns folk skal oppføre seg og forvente rundt hunder. 

Skrevet

Kjøper man en så dyr vinterjakke er det som regel for å hode seg varm. Når passer det da egentlig bedre å bruke den enn når man går tur......med eller uten venner ned hund.

Med mindre mann oppfordrer hunden til lek er det IKKE andres ansvar å kle seg slik at en tåler å bli hoppet på. Det er 100% hundeeiers ansvar å styre bikkja.

Selvfølgelig skal hundeeier erstatte, at hun ikke gjør det automatisk sier nok om den personen. Men du gir også like selvfølgelig hundeeier den ødelagte jakken etterpå.

Erstattes ikke jakken hadde jeg anmeldt.

Annonse

Skrevet

Ta det på din egen reise forsikring. Si st du var ute å gikk tur og at en hund hoppet opp på deg.

Anonymous poster hash: 40efe...3c9

Det er forsikringssvindel. Hvorfor skal hennes forsikringsselskap svi for at kjenningene går uten bånd?

Hvorfor er det svindel? Det er jo sannheten.

Hun er ikke på reise og dette var ikke et uhell, i betydningen en hendelse som ingen kan noe for.

Det var en hendelse som noen har ansvar for, og de bør påta seg det ansvaret, heller enn å gå fri og stjele penger fra selskapet.

Hun blir jo oppfordret til å fortelle akkurat det som har skjedd. (Hun gikk tur og en hund hoppet på henne.) Da er det forsikringsselskapet som ut fra det avgjør om hun får igjen på forsikringen. Ikke noe svindel med det.

Da får hun garantert null. Og vennene nekter.

Du kan lite om forsikring skjønner jeg. De aller fleste reiseforsikringer trer i kraft så fort man går utenfor døren. Det er ingen krav om overnatting. I tillegg er skader og uhell dekket, også de som er forårsaket av barn (og dyr).

Hør med forsikringsselskapet og be eierene av hunden dekke egenandelen.

Mobilen min falt ut av lomma da jeg var på min egen gårdsplass. Den ble ødelagt. Jeg var ærlig til forsikringsselskapet å sa hva som hadde skjedd. Jeg fikk det dekt.

Anonymous poster hash: 2fc4d...e4d

Skrevet

Det hadde jeg erstattet uten å mukke hvis min hund hadde gjort noe sånt.

Det er ingen unnskyldning at det var du som valgte å ta på deg den nye dyre jakken den dagen.

Men hvis det var min jakke som hadde fått hull, hadde jeg ikke bedt vennene mine erstatte den.

Anonymous poster hash: 637a6...53b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...