Gå til innhold

Hunden til et vennepar av oss hoppet opp på meg å lagde hull i min nye jakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta det på din egen reise forsikring. Si st du var ute å gikk tur og at en hund hoppet opp på deg.Anonymous poster hash: 40efe...3c9

Det er forsikringssvindel. Hvorfor skal hennes forsikringsselskap svi for at kjenningene går uten bånd?Anonymous poster hash: f333e...59d
Hvorfor er det svindel? Det er jo sannheten.Anonymous poster hash: 2584c...000
Hun er ikke på reise og dette var ikke et uhell, i betydningen en hendelse som ingen kan noe for.

Det var en hendelse som noen har ansvar for, og de bør påta seg det ansvaret, heller enn å gå fri og stjele penger fra selskapet.Anonymous poster hash: f333e...59d

Hun blir jo oppfordret til å fortelle akkurat det som har skjedd. (Hun gikk tur og en hund hoppet på henne.) Da er det forsikringsselskapet som ut fra det avgjør om hun får igjen på forsikringen. Ikke noe svindel med det.Anonymous poster hash: 2584c...000
Da får hun garantert null. Og vennene nekter.Anonymous poster hash: f333e...59d
Du kan lite om forsikring skjønner jeg. De aller fleste reiseforsikringer trer i kraft så fort man går utenfor døren. Det er ingen krav om overnatting. I tillegg er skader og uhell dekket, også de som er forårsaket av barn (og dyr).

Hør med forsikringsselskapet og be eierene av hunden dekke egenandelen.

Nei, man må som hovedregel enten overnatte eller fly. Så det er feil.Anonymous poster hash: f333e...59d

Nei. DU tar feil.

Anonymous poster hash: 2513e...a58

Skrevet

Hvis jakken koster nesten 6000 burde den tåle at en hund hopper på den. Ville gått til butikken å klagd på kvaliteten! En så dyr jakke burde tåle såpass...

Skrevet

Så du velger å ha på deg rådyr jakke når du skal være hos hunden du vet ødelegger ting?

Anonymous poster hash: f8086...cb3

Så du mener jeg velger at hunden når de møter oss ute helt uformelt skal hoppe opp å ødelegge jakken min? for en mildt sagt hårreisende kommentar å komme med :(

Anonymous poster hash: 8cc6c...0e0

Jeg forstår ikke noe av det du skriver. Det er ganske hårreisende.

Anonymous poster hash: e9ef6...039

Skrevet

Ta det på din egen reise forsikring. Si st du var ute å gikk tur og at en hund hoppet opp på deg.

Anonymous poster hash: 40efe...3c9

Det er forsikringssvindel. Hvorfor skal hennes forsikringsselskap svi for at kjenningene går uten bånd?

Anonymous poster hash: f333e...59d

Hvorfor er det svindel? Det er jo sannheten.

Anonymous poster hash: 2584c...000

Hun er ikke på reise og dette var ikke et uhell, i betydningen en hendelse som ingen kan noe for.

Det var en hendelse som noen har ansvar for, og de bør påta seg det ansvaret, heller enn å gå fri og stjele penger fra selskapet.

Hun blir jo oppfordret til å fortelle akkurat det som har skjedd. (Hun gikk tur og en hund hoppet på henne.) Da er det forsikringsselskapet som ut fra det avgjør om hun får igjen på forsikringen. Ikke noe svindel med det.

Da får hun garantert null. Og vennene nekter.

Du kan lite om forsikring skjønner jeg. De aller fleste reiseforsikringer trer i kraft så fort man går utenfor døren. Det er ingen krav om overnatting. I tillegg er skader og uhell dekket, også de som er forårsaket av barn (og dyr).

Nei, man må som hovedregel enten overnatte eller fly. Så det er feil.

Det der er jo bare tull

Anonymous poster hash: 51c53...15b

Skrevet

Reiseforsikringen min gjelder i det øyeblikket jeg forlater hjemmet mitt, min mor klarte for en god del år tilbake å brekke foten komplisert brudd, hun fikk alle utgifter til å med behandling å det hun behøvde dekt via reiseforsikringen, en liten erstatning fikk hun også ettersom hun ikke kunne begynne i 100% jobb mer. Tror de fleste her må lese sine vilkår for når en reiseforsikring gjelder.

Skrevet

Det er ikke så mange som svarer på spørsmålet ditt, hi, alle er for opptatte med å rakke ned på hundeeiere. *Himle med øynene.

Jeg tror du kan få dette dekket på reiseforsikring. Ring dem imorgen og hør, du.

Først skal min mann snakke med hans venn de som eier hunden, for det første gjorde jeg ingen henvendelse til hunden slik at den hoppet opp på meg flere ganger, å trekke seg unna var sannelig ikke lett å i tillegg hadde jeg jo lyst å bruke jakken jeg tross alt fikk i julepresang. Skulle jeg lekt med hunden å dette var avtalt så hadde jeg aldri tatt på meg denne jakken det er sikkert å visst.

Det er 2 ganske store hull i den etter klærne til hunden, dette er en Golden Retriver å slik jeg kjenner rasen er det en leken å sosial hund.

Skrevet

Nå har jeg ikke hund - eller jakke til 6000.-, men jeg trur om jeg hadde vært HI i denne situasjonen at det ikke falt meg inn at hundeeierne skulle erstatte jakken min. I det jeg bruker den så veit man jo at man risikerer at den blir ødelagt, dette gjelder klær, duppedingser, biler etc. Man lever jo ikke i en boble - shit happens på en måte. 

Men, i denne situasjonen rent praktisk vil jeg råde HI til å prøve forsikringsselskapet om hun kan få igjen der - og evnt få hundeeier til å betale egenandel. Skjønner absolutt at det er surt - for all del (Jeg er bare ikke anlagt slik at jeg skal ha igjen ting, eller finne ut hvem som har skyld i ting - ting kan skje, og sånn er det bare). 

Så, ville jeg også om ikke forsikringsselskapet dekket det sett det hele an på hvordan det skjedde - oppfordret du hunden til å hoppe opp? Eller var den "helt ute av kontroll"? Pleier den å hoppe opp og hilse på deg? Visste du at du skulle treffe dem? Etc, sett litt på omstendighetene, og egen og hundeeiers økonomi og hva vennskapet betyr for deg før jeg hadde ridd noen prinsipper om at de for enhver pris skulle betalt for jakka. 

Anonymous poster hash: 3474e...0fd
Gjest Antarctica
Skrevet

Reiseforsikringen min gjelder i det øyeblikket jeg forlater hjemmet mitt, min mor klarte for en god del år tilbake å brekke foten komplisert brudd, hun fikk alle utgifter til å med behandling å det hun behøvde dekt via reiseforsikringen, en liten erstatning fikk hun også ettersom hun ikke kunne begynne i 100% jobb mer. Tror de fleste her må lese sine vilkår for når en reiseforsikring gjelder.

Men i det norske helsevesenet koster altså ikke sykehusbehandling noe uansett? Hvilke utgifter mener du, mht komplisert brudd?

Skrevet

Det er ikke så mange som svarer på spørsmålet ditt, hi, alle er for opptatte med å rakke ned på hundeeiere. *Himle med øynene.Jeg tror du kan få dette dekket på reiseforsikring. Ring dem imorgen og hør, du.Anonymous poster hash: 2513e...a58

Først skal min mann snakke med hans venn de som eier hunden, for det første gjorde jeg ingen henvendelse til hunden slik at den hoppet opp på meg flere ganger, å trekke seg unna var sannelig ikke lett å i tillegg hadde jeg jo lyst å bruke jakken jeg tross alt fikk i julepresang. Skulle jeg lekt med hunden å dette var avtalt så hadde jeg aldri tatt på meg denne jakken det er sikkert å visst.Det er 2 ganske store hull i den etter klærne til hunden, dette er en Golden Retriver å slik jeg kjenner rasen er det en leken å sosial hund. Anonymous poster hash: 8cc6c...0e0

Jeg skjønner ikke helt hva dette hadde med det jeg skrev om å ringe forsikringsselskapet...?

Skrevet

Men i det norske helsevesenet koster altså ikke sykehusbehandling noe uansett? Hvilke utgifter mener du, mht komplisert brudd?

Hvis man ikke blir innlagt, noe man ofte ikke gjør med brudd, så koster alt

Skrevet

Var ikke meg du spurte, men jeg kan komme på mange utgifter som gjerne kommer til....

Egenandeler på behandling, undersøkelser, oppfølgende undersøkelser. Ev. sårmateriell i flere uker. Smertestillende, ev. antibiotika. Krykker, gummitrekk til håndtakene og pigger. Noen trenger andre skoløsninger eller klesløsninger pga. gips eller skinner. Egenandel på oppfølgende behandling hos fysioterapeut. Økte utgifter fordi man ikke kan kjøre bil eller ta offentlig kommunikasjon. Listen kan bli lang og det kan fort komme på mange tusen kroner.

Anonymous poster hash: 611e8...973

Gjest Antarctica
Skrevet

Kompliserte brudd fører med seg kirurgi. Da legges man inn. Og selv de som ikke innlegges betaler jo bare egenandel opp til, hva er det nå, 1400 kr?

Skrevet

Kompliserte brudd fører med seg kirurgi. Da legges man inn. Og selv de som ikke innlegges betaler jo bare egenandel opp til, hva er det nå, 1400 kr?

1400 er ikke gratis i mine øyne

Skrevet

Det kostet penger til krykker, røntgen/mr egenandel, smertestillende, opptrening hos fysio /bassengtrening etc.. Dette kom jo på flere tusen kroner å det skulle da bare mangle at man ikke fikk dekt sine utgifter når man er forsikret, hva er ellers meningen med forsikring?

Skrevet

Var ikke meg du spurte, men jeg kan komme på mange utgifter som gjerne kommer til....

Egenandeler på behandling, undersøkelser, oppfølgende undersøkelser. Ev. sårmateriell i flere uker. Smertestillende, ev. antibiotika. Krykker, gummitrekk til håndtakene og pigger. Noen trenger andre skoløsninger eller klesløsninger pga. gips eller skinner. Egenandel på oppfølgende behandling hos fysioterapeut. Økte utgifter fordi man ikke kan kjøre bil eller ta offentlig kommunikasjon. Listen kan bli lang og det kan fort komme på mange tusen kroner.

Og det er mange år siden egenandelstaket lå på 1.400 kr. For 2016 er det satt til 2.185 kroner.

Gjest Antarctica
Skrevet

Og det er mange år siden egenandelstaket lå på 1.400 kr. For 2016 er det satt til 2.185 kroner.

Jeg er visst for sjelden til lege! 😳

Skrevet

Jeg er visst for sjelden til lege!

Lucky you! ;)

Skrevet

Ta det på din egen reise forsikring. Si st du var ute å gikk tur og at en hund hoppet opp på deg.

Anonymous poster hash: 40efe...3c9

Det er forsikringssvindel. Hvorfor skal hennes forsikringsselskap svi for at kjenningene går uten bånd?

Hvorfor er det svindel? Det er jo sannheten.

Det var en hendelse som noen har ansvar for, og de bør påta seg det ansvaret, heller enn å gå fri og stjele penger fra selskapet.

Hun blir jo oppfordret til å fortelle akkurat det som har skjedd. (Hun gikk tur og en hund hoppet på henne.) Da er det forsikringsselskapet som ut fra det avgjør om hun får igjen på forsikringen. Ikke noe svindel med det.

Da får hun garantert null. Og vennene nekter.

Nei, man må som hovedregel enten overnatte eller fly. Så det er feil.

Mitt tips til deg - bytt reiseforsikringen din!! Du har tydeligvis et selskap med vilkår som ikke er særlig konkurransedyktig.

Skrevet

Herrefred mennesker! Er det VM i synsing?

Dette forholdet reguleres av skadeerstatningsloven § 1-5, første ledd som sier at "Eier og innehaver av dyr plikter uansett skyld fra sin side å erstatte skade som dyret volder på person eller på klær eller andre vanlige bruksting mens noen har dem på seg."

Anonymous poster hash: 726bd...56d

Skrevet

Herrefred mennesker! Er det VM i synsing?

Dette forholdet reguleres av skadeerstatningsloven § 1-5, første ledd som sier at "Eier og innehaver av dyr plikter uansett skyld fra sin side å erstatte skade som dyret volder på person eller på klær eller andre vanlige bruksting mens noen har dem på seg."

Anonymous poster hash: 726bd...56d

Fantastisk svar!

Skrevet

Jeg er hundeeier selv, og selvfølgelig skal hundeeier erstatte jakken. Hvordan er det rettferdig at HI skal betale for en ny jakke når hun traff hunden tilfeldig ute på tur? Det er ikke HI sin feil, og selvfølgelig skal man erstatte ting ens egen hund ødelegger. Hvis eieren vet at hunden ødelegger ting, må den være i bånd på tur og holdes unna folk med mindre de gir tillatelse til at hunden kommer bort.

Er ikke bare bare å prøve å "trekke seg unna" en hund som har løpt bort for å hilse. Den som foreslo det kan da ikke ha hund selv? Hunden vil jo selvfølgelig bare følge etter og fortsette å hoppe opp, med mindre den går i bånd slik at eieren kan stoppe den.

Skrevet

Du skriver at hunden hoppet opp flere ganger. Sa du ikke fra at de fikk passe på dyret sitt etter første gangen og trakk deg unna?

Anonymous poster hash: 2ad31...129

Må man si fra? Burde ikke eieren dratt hunden unna uoppfordret?

Anonymous poster hash: 5926f...f95

Skrevet

Er hundefolk så dumme som det alltid kommer frem her? Fy flate så mange nedlatende og dumme svar. HI burde ta på andre klær, ikke bruke 6000 på en jakke, jakken burde tåle en hund sine klør...??? Det er selvfølgelig hundens eiere som har ansvar for at hunden ikke angriper og hopper opp på folk, uavhengig av hvilke klær folk har på seg og hva klærne koster/tåler.

Idioter!

Til HI: du kommer vel neppe noen vei med idiotiske hundefolk etter hva du kan dømme fra tråden her inne. Hold den unna dem i fremtiden.

Anonymous poster hash: a5fb5...09b

Dere vet at det er veldig mange i dette landet som har jakker til 6000kr? Og hvorfor skulle en slik jakke tåle en hund med spisse klør og evt bitt?

Og før dere hyener glefser løs på meg; jeg har ikke en jakke til 6000kr.

Anonymous poster hash: 493eb...28e

Skrevet

Er hundefolk så dumme som det alltid kommer frem her? Fy flate så mange nedlatende og dumme svar. HI burde ta på andre klær, ikke bruke 6000 på en jakke, jakken burde tåle en hund sine klør...??? Det er selvfølgelig hundens eiere som har ansvar for at hunden ikke angriper og hopper opp på folk, uavhengig av hvilke klær folk har på seg og hva klærne koster/tåler.

Idioter!

Til HI: du kommer vel neppe noen vei med idiotiske hundefolk etter hva du kan dømme fra tråden her inne. Hold den unna dem i fremtiden.

Anonymous poster hash: a5fb5...09b

Dere vet at det er veldig mange i dette landet som har jakker til 6000kr? Og hvorfor skulle en slik jakke tåle en hund med spisse klør og evt bitt?

Og før dere hyener glefser løs på meg; jeg har ikke en jakke til 6000kr.

Det var ikke svar til deg over,men alle som snakker om jakken som om den var svært uvanlig dyr.

Skrevet

Du skriver at hunden hoppet opp flere ganger. Sa du ikke fra at de fikk passe på dyret sitt etter første gangen og trakk deg unna?

Må man si fra? Burde ikke eieren dratt hunden unna uoppfordret?

Anonymous poster hash: 5926f...f95

Jo det burde de så absolutt, men det er så mange dårlige hundeeiere som ikke klarer ta ansvar. Men dyr skal de ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...