Gå til innhold

Hunden til et vennepar av oss hoppet opp på meg å lagde hull i min nye jakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

som jeg fikk til jul å den kostet jo ikke 400 men nesten 6000 å nå nekter de som eier hunden å erstatte den da de mener jeg ikke behøvde å ha på meg så dyr jakke når jeg var ute å gikk tur! Jeg er sjokkert å forbannet å det er vel ikke min feil at hunden hoppet opp på meg flere ganger å lagde hull i jakken min? Er dette noe reiseforsikringen min kan dekke? noe som vet?

Anonymous poster hash: 8cc6c...0e0

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor skal Hi smøre seg inn med sjokolade?

Utrolig kjipt, dårlig gjort at de ikke erstatter jakken din.

Anonymous poster hash: 6b5e2...d6c

Skrevet

Ja, de burde iallfall gi deg en erstatning, om ikke full pris. Men de har kanskje dårlig råd?

Anonymous poster hash: 52dd8...b7b

Skrevet

Ikke spesielt dårlig råd, de har måttet erstatte andre ting hunden har ødelagt, vet de har forsikring på hunden kan det dekke ny jakke?

Skrevet

Ikke spesielt dårlig råd, de har måttet erstatte andre ting hunden har ødelagt, vet de har forsikring på hunden kan det dekke ny jakke?

Forsikring på hunden dekker vel bare skader og sykdom på hunden

Anonymous poster hash: 51c53...15b

Annonse

Skrevet

Så du velger å ha på deg rådyr jakke når du skal være hos hunden du vet ødelegger ting?

Anonymous poster hash: f8086...cb3

Skrevet

Hundeforsikring dekker ikke skade på gjenstander. Var du ute på tur med disse menneskene og hunden? For hvis du visste at hunden har ødelagt ting før, var det vel lite gjennomtenkt å ta på en slik dyr jakke?

Som hundeeier hadde jeg personlig erstattet jakken, men jeg hadde måtte la vennskapet fare siden jeg har ikke økonomi til å risikere at noe slikt skulle skje igjen. 

Skrevet

Så du velger å ha på deg rådyr jakke når du skal være hos hunden du vet ødelegger ting?

Anonymous poster hash: f8086...cb3

Så du mener jeg velger at hunden når de møter oss ute helt uformelt skal hoppe opp å ødelegge jakken min? for en mildt sagt hårreisende kommentar å komme med :(

Skrevet

Mange har "tabbeforsikring" på dyra sine. Uansett plikter de å ha kontroll på hunden. Hvis den river opp klær med klør/tenner, så kunne den like godt ha flenget huden på noen og skadet et menneske!

Anonymous poster hash: f333e...59d

Skrevet

som jeg fikk til jul å den kostet jo ikke 400 men nesten 6000 å nå nekter de som eier hunden å erstatte den da de mener jeg ikke behøvde å ha på meg så dyr jakke når jeg var ute å gikk tur! Jeg er sjokkert å forbannet å det er vel ikke min feil at hunden hoppet opp på meg flere ganger å lagde hull i jakken min? Er dette noe reiseforsikringen min kan dekke? noe som vet?

Kjøp deg en billigere jakke og bruk penger på å lære deg rettskriving!

Og/å regelen kan du ikke!

Anonymous poster hash: 2e475...0cd

Gjest Antarctica
Skrevet

Kjøp deg en billigere jakke og bruk penger på å lære deg rettskriving!

Og/å regelen kan du ikke!

Anonymous poster hash: 2e475...0cd

Hva var relevansen her...?

Skrevet

Hva? Skal hun ha på andre klær omkring hunden dems? Hva med å enten oppdra den eller være villig til å erstatte ting hund uten kontroll ødelegger?

Anonymous poster hash: 08c0c...2b8

Annonse

Skrevet

Om du møtte dem tilfeldig ute, og det var hunden som kom bort til deg og ikke omvendt, så mener jeg det er helt og holdent eiernes ansvar. Hadde du gått bort til hunden eller besøkt dem hjemme, så hadde du utsatt deg for risikoen selv.

Anonymous poster hash: 2584c...000
Skrevet

Innbo forsikring?

Eier skulle ha dekket den skaden. Jeg har selv hund. Og jeg hadde dekket det! MEN det er noe annet om DU gikk bort til hunden og ikke omvendt.

Anonymous poster hash: 5a3f7...c95

Skrevet

Ærlig talt. Vi hundeeiere kan ikke forvente at andre skal tilpasse seg våre hunder. Det er vi som har valgt å ha hund, ikke de. 

Skrevet

Hva var viktigst? å rakke ned på mine skrivefeil eller få med seg poenget i innlegget? Tenk dere om før dere kritiserer andre, kan være et mobbeoffer for alt man vet.

Skrevet

Jeg er mest sjokkert over at folk bruker jakker til 6 tusen......

Men det er meg, syns 6 HUNDRE er dyrt for en jakke også.....

Sjekket innboforsikringen?

Anonymous poster hash: c3719...417
Skrevet

En lapp koster ikke så mye. Jeg synes ikke du kan forvente ny jakke, men de kunne godt tilbudt seg å lappe den.

Anonymous poster hash: 3858a...cf3

Skrevet

Du skriver at hunden hoppet opp flere ganger. Sa du ikke fra at de fikk passe på dyret sitt etter første gangen og trakk deg unna?

Anonymous poster hash: 2ad31...129
Skrevet

En så dyr jakke bør vel tåle bruk? Hvordan blir en jakke ødelagt av at hunden hopper opp?

Anonymous poster hash: 46a19...c0a

Skrevet

Er hundefolk så dumme som det alltid kommer frem her? Fy flate så mange nedlatende og dumme svar. HI burde ta på andre klær, ikke bruke 6000 på en jakke, jakken burde tåle en hund sine klør...??? Det er selvfølgelig hundens eiere som har ansvar for at hunden ikke angriper og hopper opp på folk, uavhengig av hvilke klær folk har på seg og hva klærne koster/tåler.

Idioter!

Til HI: du kommer vel neppe noen vei med idiotiske hundefolk etter hva du kan dømme fra tråden her inne. Hold den unna dem i fremtiden.

Anonymous poster hash: a5fb5...09b

Skrevet

Jeg er hundeeier, og ville tilbudt meg å erstatte jakken, i alle fall reparere, umiddelbart. Ikke alle hundeeiere er idioter.

Selvfølgelig skal du kunne bruke jakka di, men helt personlig så forstår jeg ikke at noen har jakke til så mange tusen kroner.

Anonymous poster hash: 17b39...d49

Skrevet

Folk må da vel få gå med akkurat hvilken jakke de vil! Jeg har en vinterjakke i samme prisklasse, jeg har hatt den i mange år og har planer om å ha den i enda flere. Det må nå være min sak. Jeg hadde forventet at hundeeier erstattet, uansett hva jakken kostet. Jeg skjønner ikke at dere kan få det til å bli HI sin feil at jakken ble ødelagt? Uhell kan skje, men om mine barn eller min hund ødelegger noe vil det være en selvfølge at jeg erstatter.

Skrevet

Er hundefolk så dumme som det alltid kommer frem her? Fy flate så mange nedlatende og dumme svar. HI burde ta på andre klær, ikke bruke 6000 på en jakke, jakken burde tåle en hund sine klør...??? Det er selvfølgelig hundens eiere som har ansvar for at hunden ikke angriper og hopper opp på folk, uavhengig av hvilke klær folk har på seg og hva klærne koster/tåler.

Idioter!

Til HI: du kommer vel neppe noen vei med idiotiske hundefolk etter hva du kan dømme fra tråden her inne. Hold den unna dem i fremtiden.

Anonymous poster hash: a5fb5...09b

Er du alltid så aggressiv som du fremstår her? Og bruker du alltid å generalisere slik du gjør her?

Når jeg skal møte venner med hunder tenker jeg alltid hva jeg tar på meg til den anledningen. Nettopp fordi dyr er dyr. Jeg liker å leke med hunder (når det passer) og da kan jeg heller ikke ha på noe som jeg er redd for.

Én gang har jeg opplevd det Hi har opplevd. En eier som ikke passet hunden, den hoppet opp og ødela min nye jakke. Det var ei god venninne, tilbød seg aldri å betale selv om hun har svært god økonomi, jeg ikke. Jeg lot det "gå". Men et par år etterpå hadde det vært så mange episoder (som ikke involverte hunden) med denne venninnen at jeg droppet henne. Hun var egoist.

Alle andre jeg kjenner med hund vet jeg tilbyr seg å betale om hunden deres ved uhell skulle ødelegge noe. Men siden de passer hundene sine så skjer det så godt som aldri noe med dem. En venninne tilbyr seg å vaske/rense klær om hunden hennes ved uhell har skitnet til venners klær.

Så min erfaring er at de aller fleste hundeeiere er ansvarlige personer! :)

Anonymous poster hash: 611e8...973

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...