Gå til innhold

Prøve igjen ved første eggløsning etter SA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet i uke 9+6. Ønsker å prøve igjen så snart som mulig. 

En gynekolog fortalte at jeg burde vente minst en syklus, mens en annen sa to sykluser. 

Er det noen som har erfaring å bli gravid før første mens etter SA som kan fortelle om det ble komplikasjoner? Eventuelt vet om noen publisert forskning eller vitenskapelige artikler om graviditet etter SA?

Anonymous poster hash: 44c67...e0a

Fortsetter under...

Jeg mistet i uke 9+6. Ønsker å prøve igjen så snart som mulig. 

En gynekolog fortalte at jeg burde vente minst en syklus, mens en annen sa to sykluser. 

Er det noen som har erfaring å bli gravid før første mens etter SA som kan fortelle om det ble komplikasjoner? Eventuelt vet om noen publisert forskning eller vitenskapelige artikler om graviditet etter SA?

Anonymous poster hash: 44c67...e0a

Jeg fikk bekreftet en SA i dag, og gynekologen på sykehuset sa at vi burde vente en syklus for å være sikker på at alt kommer ut ved neste menstruasjon, at det ikke er noen rester der og at man lettere vet hva evt. neste termin er om man skulle bli gravid igjen (ikke at jeg synes sistnevnte var et veldig godt argument for å vente...). Har lest på flere forum at mange har blitt gravid igjen rett etter en SA, og det skal visstnok ha gått fint. Noe mer vet jeg dessverre ikke, da jeg i grunnen lurer på det samme. :)

Jeg har blitt gravid rett etter sa 3 ganger, mistet alle spirene. Psykisk sett er det og mye tyngre når de er så tett på hverandre. Pluss at man blir veldig bekymret for ny sa. Ei jeg kjenner hadde en SA, ble gravid rett etterpå, men mistet babyen i uke 16, pga rester etter sa som satt under morkaken. Så ja, det kan gå bra, men jeg ville aldri gjort det. Ha en blødning først, ofte kommer det ut mye rart, å du vil forstå hvorfor du burde vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...