Gå til innhold

Når slutter ungene å be hele klassen/trinnet på bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri invitert hele klassen. De får velge 2-10stk, kun de dem har mest kontakt med i friminutt og på fritiden.

Begge har relativt store trinn med 27-32 elever i.

Skolen har som regel at skal det inviteres enkeltvis eller kun jentene / guttene så skal invitasjoner leveres utenfor skoletid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I "klassen" til eldste(1.klasse), er de 52(!) elever. 35 av de er gutter. Det er ikke lenger delt opp i klasser, men trinnet er delt opp i mindre, ikke faste, grupper. Det er uaktuelt å invitere 35 gutter hjem, det har vi ikke plass til rett og slett. Jeg er motstander av å "velge vekk", så da blir det utebursdag. 😉

Skrevet

På barneskolen er det heldigvis bestemt at man ber alle av samme kjønn i bursdagsfestene. Det betyr sånn ca 12 gutter som kommer hjem her i to timer en gang i året. Kan ikke fatte at det skal være så vanskelig for noen å få til.

Bor selv i leilighet på 70 m2. Serverer pølser med brød og lomper, fruktspyd med druer, jordbær og litt sukkererter. Så til slutt serverer jeg ei stor sjokoladekake. Alle blir mer enn mette nok. Har noen leker som vi alltid har hatt, og så synes de det er gøy å bare snakke sammen og låner de tre i-padene vi har og spille litt - prat litt. 

Eldstemann er 12 år. ...

Anonymous poster hash: 737c1...b48
Skrevet

Frøkna vår blir 11 til våren, og det blir ikke bursdag for alle jentene på trinnet. Får be 4-5 , tenker jeg, bowling, hyttetur el.l.

Anonymous poster hash: af8b1...18e

Skrevet

Frøkna vår blir 11 til våren, og det blir ikke bursdag for alle jentene på trinnet. Får be 4-5 , tenker jeg, bowling, hyttetur el.l.

Hvor mange blir da ikke bedt fra klassen? 

Skrevet

Hos familie eller venner??? Hadde du orket å ha 13 tiårige gutter på bursdag hjemme hos deg om bursdagsbarnet var barnet til noen venner? ? Tror ikke jeg har venner som orker det altså. Man har vel nok med å komme gjennom sine egne barns bursdager...Anonymous poster hash: 1b54e...2d7

Ja, det har jeg hatt flere ganger. Det blir litt høylydt, men ikke noe problemer. På skolen takler læreren gruppen hver dag. Skulle bare mangle at vi foreldre fikset det noen ganger i året.

Anonymous poster hash: 8b047...677

Skrevet

Mine har ingen planer om å slutte med det første. Eldste er 12 og yngste 10. En gang i året har vi god råd til å lage mat til den gjengen. Det er ikke så dyrt.

Det er jo ikke maten det står på. Plassen skriver hun. Det er forskjell på å invitere 4 med på badeland feks kontra 14. Det forstår nok til og med du.

Anonymous poster hash: 595d6...b4f

Kom på over 5000 pluss gaver til 10 åringen. Har to barn til..

Anonymous poster hash: 4b3d4...2aa

Men dét er jo et valg. Har aldri feiret en så dyr bursdag for noen av ungene. Da jeg selv ble 40 nærmet det seg kanskje den summen!

Anonymous poster hash: b6001...724

Skrevet

Mine barn er ikke mobbere eller av de " populære" aldri vært ( ikke engang før alle bursdagene dukket opp) men de inviterer de 4-5 nærmeste vennene på kryss av alder og klassetrinn. Det informerte jeg om på første foreldremøte. Mitt høysensitive barn skal få bestemme det der altså. Hun ville ikke ha feiret bursdagen om hun måtte be enten alle jentene eller hele klassen og ikke pokker om hun ikke skal ha bursdag. De hun leker med er heller ikke " de populære" så hun ber nok heller de som vil bli utelatt når de populære slutter med å invitere alle. Hun er også klar over at hun ikke vil bli bedt til alle siden hun tar valget om å invitere 2-3 jenter i klassen ( de er 12 jenter så hun ber kun få) hønsehjerne kan du få være selv 😉

Anonymous poster hash: da998...90c

Du er en sånn mor jeg irriterer meg over. "Mitt høysensitive barn" bla bla. Uaktuelt at mine barn får velge ut noen få, her får de lære seg at det er alle jentene eller ingen så lenge de er små.

Anonymous poster hash: 53c8c...186

Skrevet

Hos familie eller venner??? Hadde du orket å ha 13 tiårige gutter på bursdag hjemme hos deg om bursdagsbarnet var barnet til noen venner? ? Tror ikke jeg har venner som orker det altså. Man har vel nok med å komme gjennom sine egne barns bursdager...Anonymous poster hash: 1b54e...2d7

Ja, det har jeg hatt flere ganger. Det blir litt høylydt, men ikke noe problemer. På skolen takler læreren gruppen hver dag. Skulle bare mangle at vi foreldre fikset det noen ganger i året.

Du har mange ganger latt venner arrangere barnebursdag hos deg?

Anonymous poster hash: b4d30...740

Skrevet

Mine barn er ikke mobbere eller av de " populære" aldri vært ( ikke engang før alle bursdagene dukket opp) men de inviterer de 4-5 nærmeste vennene på kryss av alder og klassetrinn. Det informerte jeg om på første foreldremøte. Mitt høysensitive barn skal få bestemme det der altså. Hun ville ikke ha feiret bursdagen om hun måtte be enten alle jentene eller hele klassen og ikke pokker om hun ikke skal ha bursdag. De hun leker med er heller ikke " de populære" så hun ber nok heller de som vil bli utelatt når de populære slutter med å invitere alle. Hun er også klar over at hun ikke vil bli bedt til alle siden hun tar valget om å invitere 2-3 jenter i klassen ( de er 12 jenter så hun ber kun få) hønsehjerne kan du få være selv

Du er en sånn mor jeg irriterer meg over. "Mitt høysensitive barn" bla bla. Uaktuelt at mine barn får velge ut noen få, her får de lære seg at det er alle jentene eller ingen så lenge de er små.

Anonymous poster hash: 53c8c...186

Så høysensitive barn skal aldri få ha en bursdagsfeiring de selv kan trives i?

Anonymous poster hash: 03094...385

Skrevet

Her er det ut barneskolen, (jenter ber alle jenter, guttene gutta)... bestemt sv klassekontaktene i første klasse, de hadde jenter. 5 jenter i klassen, 18 gutter... Det er faktisk litt forskjell altså, og dyrt og plasskrevende å holde bursdag for så mange... Gave ligger på 100-150 kr, så det ca 2500 kr bare i gaver til klassekompiser til et barn. Syke greier... Og, nei kan ikke dele gutta heller, for det er jo de samme som da står utenfor, selv om disse aldri inviterer til bursdag selv...

Anonymous poster hash: 05be1...e22

Selv om klassekontaktene bestemte dette i 1.kl så kan dere alle når som helst protestere på fædette på neste møte altså. At fra høsten av så blir det nye regler. Problem solved 😛

Skrevet

Og du anonyme 186 er en sånn mor jeg irriterer meg over. Eneste er at jeg er tøff nok til å si ifra til deg og slike som deg så jeg irriterer meg ikke særlig lenge... Du må gjerne mene hva du vil men igjen ikke pokker om min datter ikke skal kunne invitere to av de " upopulære" jentene i bursdag sammen med 3 nabobarn fordi resten av klassen er en flokk med sauer. Jeg er mor til mine barn og setter dem først.

Skrevet

Hvor mange blir da ikke bedt fra klassen?

Ca 15.

Skrevet

På barneskolen er det heldigvis bestemt at man ber alle av samme kjønn i bursdagsfestene. Det betyr sånn ca 12 gutter som kommer hjem her i to timer en gang i året. Kan ikke fatte at det skal være så vanskelig for noen å få til.

Bor selv i leilighet på 70 m2. Serverer pølser med brød og lomper, fruktspyd med druer, jordbær og litt sukkererter. Så til slutt serverer jeg ei stor sjokoladekake. Alle blir mer enn mette nok. Har noen leker som vi alltid har hatt, og så synes de det er gøy å bare snakke sammen og låner de tre i-padene vi har og spille litt - prat litt.

Eldstemann er 12 år. ...

Det kan vel hende det kommer ann på barnegruppa også? I klassen til eldste er det alltid tre voksne i klasserommet, pga barn som er ekstremt voldelige og utagerende/ og fryktelig stygge i munnen. Men disse skal jo og i bursdag, og da har de ikke noen med seg... Så om alle hadde vært rolige/ normalt aktive barn, hadde jeg ikke blunket over å slippe 30 av dem inn i mitt hus... Men disse 18?!? En prøvelse er å si det mildt. Men alle er invitert og velkomne altså 😊 Vi er bare svette etterpå 😂

Anonymous poster hash: 05be1...e22

Skrevet

Ja, det har jeg hatt flere ganger. Det blir litt høylydt, men ikke noe problemer. På skolen takler læreren gruppen hver dag. Skulle bare mangle at vi foreldre fikset det noen ganger i året.Anonymous poster hash: 8b047...677

Du har mange ganger latt venner arrangere barnebursdag hos deg? Anonymous poster hash: b4d30...740

Ja. Jeg har en venninne med to gutter og en psykisk syk mann. De kunne ikke feire hjemme så da har de som regel feiret her. I tillegg har mine nieser feiret her mens de bygget hus og min ene sønn feirer bestandig sammen med en annen gutt i klassen. Da inviterer vi både gutter og jenter i klassen. Ingen av barnebursdagene har vært i nærheten så styrets og slitsomme som da faren min feiret sin 70 årsdag her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...