Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Altså når slutter gutta å be hele gjengen på bursdag? Det blir jo ofte så himla dyrt. Å ha hele den gjengen hjemme er uaktuelt. Utebursdag har vi tenkt på, men her er det ikke så mange steder som egner seg i -17 grader. Blir vel bowling i år. Han er 10 år. Men hvor lenge fortsetter man med dette? Anonymous poster hash: 1b54e...2d7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 Det varierer fra sted til sted og fra klasse til klasse. Eldse min hadde alle guttene i 9-års dagen sin, fra han fylte 10 har han bare feiret med 4-5 stykker. Nest eldste har akkurat hatt alle guttene i 12-års bursdag Anonymous poster hash: 02928...1a7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 Mine har ingen planer om å slutte med det første. Eldste er 12 og yngste 10. En gang i året har vi god råd til å lage mat til den gjengen. Det er ikke så dyrt. Anonymous poster hash: 8b047...677
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 Mine har ingen planer om å slutte med det første. Eldste er 12 og yngste 10. En gang i året har vi god råd til å lage mat til den gjengen. Det er ikke så dyrt. Anonymous poster hash: 8b047...677 Det er jo ikke maten det står på. Plassen skriver hun. Det er forskjell på å invitere 4 med på badeland feks kontra 14. Det forstår nok til og med du. Anonymous poster hash: 595d6...b4f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #6 Skrevet 17. januar 2016 Har aldri invitert alle. Anonymous poster hash: da998...90c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 Mine har ingen planer om å slutte med det første. Eldste er 12 og yngste 10. En gang i året har vi god råd til å lage mat til den gjengen. Det er ikke så dyrt. Anonymous poster hash: 8b047...677 Det er jo ikke maten det står på. Plassen skriver hun. Det er forskjell på å invitere 4 med på badeland feks kontra 14. Det forstår nok til og med du. Anonymous poster hash: 595d6...b4f Kom på over 5000 pluss gaver til 10 åringen. Har to barn til.. Anonymous poster hash: 4b3d4...2aa
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #8 Skrevet 17. januar 2016 Mine har ingen planer om å slutte med det første. Eldste er 12 og yngste 10. En gang i året har vi god råd til å lage mat til den gjengen. Det er ikke så dyrt.Anonymous poster hash: 8b047...677 Det er jo ikke maten det står på. Plassen skriver hun. Det er forskjell på å invitere 4 med på badeland feks kontra 14. Det forstår nok til og med du. Anonymous poster hash: 595d6...b4f Kom på over 5000 pluss gaver til 10 åringen. Har to barn til..Anonymous poster hash: 4b3d4...2aa Hvorfor ikke bare ha det hjemme eller hos familie eller venner om dere bor veldig trangt selv? Anonymous poster hash: 8b047...677
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #9 Skrevet 17. januar 2016 I klassen til eldste har det alltid vært enighet på foreldremøtene at vi skulle invitere alle ut barneskolen ( 7 klasse) men allerede nå er det noen som begynner utvelgelsen ( 5 klasse). Det er trist. Spesielt hun som inviterer nå og forteller at det er på grunn av at moren hennes syns det ble alt for mye rot og herjing i fjor, men to av de som er blitt valgt ut er blant de roligste i klassen. Som også er vennene hennes og leker sammen både på skolen og privat Anonymous poster hash: 8228b...ebf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 Hos familie eller venner??? Hadde du orket å ha 13 tiårige gutter på bursdag hjemme hos deg om bursdagsbarnet var barnet til noen venner? ? Tror ikke jeg har venner som orker det altså. Man har vel nok med å komme gjennom sine egne barns bursdager... Anonymous poster hash: 1b54e...2d7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #11 Skrevet 17. januar 2016 Vi sluttet til 10 års dagen, etter det var det enten bare venninner eller klassefest Anonymous poster hash: 146c0...a39
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #12 Skrevet 17. januar 2016 Her er det ut barneskolen, (jenter ber alle jenter, guttene gutta)... bestemt sv klassekontaktene i første klasse, de hadde jenter. 5 jenter i klassen, 18 gutter... Det er faktisk litt forskjell altså, og dyrt og plasskrevende å holde bursdag for så mange... Gave ligger på 100-150 kr, så det ca 2500 kr bare i gaver til klassekompiser til et barn. Syke greier... Og, nei kan ikke dele gutta heller, for det er jo de samme som da står utenfor, selv om disse aldri inviterer til bursdag selv... Anonymous poster hash: 05be1...e22
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #13 Skrevet 17. januar 2016 Hos oss ber de alle ut barneskolen. Igrunn helt greit syns jeg. Skolen låne gjerne ut rom til slike ting om noen trenger større plass enn hjemme. 7klassingen min var i bursdag her omdagen, i Moskeen i byen. Så her er folk kreative med hvor de har busdag. Diskobursdag i Moskeen syns jeg er litt morsomt, men ungene hadde storkost seg. Håret var på halv tolv når hun kom hjem, svett og varm etter all dansingen så hun forsvant rett i dusjen. 11åringen hadde bursdag igår. Hun ville ikke ha barnebursdag men to veninner på overnatting istede. Det syns jeg var helt greit når det var snakk om så få, hadde det vært halve klassen feks så hadde det ikke vært greit. Det endste opp med at det kom tre, for på fredagen ville hun plutselig be klassen problembarn. Hun syns synd på henne siden hun aldri be bedt på slikt. Så i skrivende stund sitter fire jenter i kjelleren og koser seg. De har nettopp spist frokost og problembarnet har bare vært hyggelig. Anonymous poster hash: e7d0b...831
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #14 Skrevet 17. januar 2016 Vet ikke helt hva som er vanlig, men jeg har en ide. I vår klasse (2.klasse) har det blitt en greie med at to feirer sammen og at hele klassen blir invitert. De leier et rimelig lokale ett eller annet sted og så deler foreldrene på utgiftene. Anonymous poster hash: cd526...1e8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #15 Skrevet 17. januar 2016 Altså når slutter gutta å be hele gjengen på bursdag? Det blir jo ofte så himla dyrt. Å ha hele den gjengen hjemme er uaktuelt. Utebursdag har vi tenkt på, men her er det ikke så mange steder som egner seg i -17 grader. Blir vel bowling i år. Han er 10 år. Men hvor lenge fortsetter man med dette? Anonymous poster hash: 1b54e...2d7 Her er det forskjellig om man ber hele klassen eller alle guttene/jentene i klassen. Det er ikke vanlig å be trinnet da dette er en skole med tradisjonelle klasser. Vi ba hele klassen frem til og med fjerde klasse. Fra 5. klasse ba vi bare jentene. Vi var en av de som inviterte hele klassen lengst så det er ikke så vanlig med hele klasser. Hvis ingenting endrer seg tenker jeg vi ber alle jentene ut ungdomsskolen i alle fall. Selv om man ber under halve og dermed føler at man ikke ekskluderer er det alltids en sjanse for at en eller to aldri er av gruppen som blir valgt og da blir det en ekskludering likevel selv om ansvaret blir mer pulverisert. Anonymous poster hash: 970ea...ec2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #16 Skrevet 17. januar 2016 Vet ikke hva som er vanlig. Men i år, på 9 års dagen, tror jeg at det blir bare noen få. Dette fordi de nå i 3. klasse ble delt fra 2 til 3 klasser. Og mitt barn har en eneste venn i sin klasse, ellers har han noen venner i de andre klassene. Og jeg har ikke lyst til å invitere alle guttene i klassen, så kommer kanskje ikke den eneste gutten i klassen han leker med, så må han sitte i sin egen bursdag å se på de andre guttene leke med hverandre. Men nå blir det jo veldig få fra hver klasse, så flertallet blir jo ikke invitert. Anonymous poster hash: 142e8...5c5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #17 Skrevet 17. januar 2016 Gutten min hadde sin 10 årsdag hjemme. De er 17 gutter i klassen (!!), og vi bor på 120 m2 (!!!!). Går jo faktisk helt fint å holde ut 2 timer med småkaos.. :-) Anonymous poster hash: 7c4db...457
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #18 Skrevet 17. januar 2016 Her er det over 30 jenter på trinnet. Og vi må invitere alle, selv om de er to klasser. Dette på grunn av at klassene varierer, hittil dette skoleåret har de vel byttet to ganger tror jeg. Idiotisk opplegg. Anonymous poster hash: 6f0ee...4ea
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #19 Skrevet 17. januar 2016 Her er det over 30 jenter på trinnet. Og vi må invitere alle, selv om de er to klasser. Dette på grunn av at klassene varierer, hittil dette skoleåret har de vel byttet to ganger tror jeg. Idiotisk opplegg. Anonymous poster hash: 6f0ee...4ea
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #20 Skrevet 17. januar 2016 Aldri invitert alle. Inviterer jentene i klassen 13 stk, det samme gjør resten sv foreldrene. Anonymous poster hash: 53c8c...186
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #21 Skrevet 17. januar 2016 Dere MÅ ingenting. Klassekontaker bestemmer ikke. Anonymous poster hash: da998...90c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #22 Skrevet 17. januar 2016 Dere MÅ ingenting. Klassekontaker bestemmer ikke. Anonymous poster hash: da998...90c Spørsmålet er vel hvordan det gjøres i familier med oppegående voksne, ikke hva hønsehjernene får seg til å gjøre mot de svakeste barna. Anonymous poster hash: 9f865...5de
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #23 Skrevet 17. januar 2016 Mine barn er ikke mobbere eller av de " populære" aldri vært ( ikke engang før alle bursdagene dukket opp) men de inviterer de 4-5 nærmeste vennene på kryss av alder og klassetrinn. Det informerte jeg om på første foreldremøte. Mitt høysensitive barn skal få bestemme det der altså. Hun ville ikke ha feiret bursdagen om hun måtte be enten alle jentene eller hele klassen og ikke pokker om hun ikke skal ha bursdag. De hun leker med er heller ikke " de populære" så hun ber nok heller de som vil bli utelatt når de populære slutter med å invitere alle. Hun er også klar over at hun ikke vil bli bedt til alle siden hun tar valget om å invitere 2-3 jenter i klassen ( de er 12 jenter så hun ber kun få) hønsehjerne kan du få være selv 😉 Anonymous poster hash: da998...90c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #24 Skrevet 17. januar 2016 Gutten min hadde sin 10 årsdag hjemme. De er 17 gutter i klassen (!!), og vi bor på 120 m2 (!!!!). Går jo faktisk helt fint å holde ut 2 timer med småkaos.. :-) Anonymous poster hash: 7c4db...457 Det var da mange utropstegn. Som om 120 kvm er så lite. Prøv det samme på 60-70-80 kvm, der du kun har plass til et bord med seks stoler rundt, og stue og kjøkken er åpen løsning. Seks barn i hvert rom hvis du har to soverom og inkluderer foreldrerommet som tumleplass. Men joda, noen er veldig kreative og flinke, og får det til å funke på liten plass også. Jeg husker derimot at jeg så på det som litt provoserende da foreldrene med store hus satt på foreldremøte og sa "hele klassen i bursdag, det er noe vi alle" kan ta oss plass til"!" Anonymous poster hash: b4d30...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå