Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Har en stikkkontakt i stua, med 4 uttak. Bodd her i 3 år men ikke brukt den.  For noen dager siden brukte jeg den til å lade ipad/iphone, og brukte da 2 "forelengere" (herregud, kommer ikke på navnet) koblet til laderen slik at den nådde sofaen.  Etter en stund merker jeg at den ikke lader lengre. Bytter da til et annet hull. Ikveld brukte jeg stikkkontakten på samme måte igjen, og det samme skjer etterhvert. Ser at den har bare ladet litt og funker ikke lengre. Funker fint når jeg flytter til en helt annen stikkkontakt...  Hva i alle dager er galt? Er redd det er brannfarlig?😳  Anonymous poster hash: d153a...14a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Høres ut som det kan være en kontaktfeil i stikkontakten - når den blir brukt blir den litt varm og mister kontakt. Det kan være brannfarlig. Det kan være nok å åpne stikkontakten og sjekke at alle koblinger/skruer er strammet til - men da må du sørge for at det ikke er strøm på kontakten først. (ta sikringen på denne kursen) Anonymous poster hash: d268a...242
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016  Høres ut som det kan være en kontaktfeil i stikkontakten - når den blir brukt blir den litt varm og mister kontakt. Det kan være brannfarlig. Det kan være nok å åpne stikkontakten og sjekke at alle koblinger/skruer er strammet til - men da må du sørge for at det ikke er strøm på kontakten først. (ta sikringen på denne kursen)  Anonymous poster hash: d268a...242 Men sålenge den ikke er i bruk, er det da "safe"? Brukte nesten 35.000,- på elektriker da vi flyttet inn, da hadde kraftlaget vært på sjekk.      Anonymous poster hash: d153a...14a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016  Høres ut som det kan være en kontaktfeil i stikkontakten - når den blir brukt blir den litt varm og mister kontakt. Det kan være brannfarlig. Det kan være nok å åpne stikkontakten og sjekke at alle koblinger/skruer er strammet til - men da må du sørge for at det ikke er strøm på kontakten først. (ta sikringen på denne kursen)  Anonymous poster hash: d268a...242 Men sålenge den ikke er i bruk, er det da "safe"? Brukte nesten 35.000,- på elektriker da vi flyttet inn, da hadde kraftlaget vært på sjekk.      Anonymous poster hash: d153a...14a  Så lenge det ikke er noen belastning med strøm på den vil den ikke bli varm, men det står jo fremdeles strøm tilkoblet. Sjekk om det er temperatur i kontakten når den ikke er i bruk. Hvis det ikke er lenge siden det elektriske anlegget ble lagt opp, ville jeg kontaktet elektrikerfirmaet som er ansvarlig for dette og klaget. Personlig ville jeg ikke brukt den til feilen er avklart.  Anonymous poster hash: d268a...242
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå