Gå til innhold

er det noen tannleger her som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så ikveld at 3 åringen min har fått noen svarte streker på tennene foran nede. Ser nesten ut som om det er tegnet på de med kulepenn.

Vi pusser tenner hver morgen og kveld med elektrisk tannbørste, drikker sjeldent jus, brus eller saft. Kun melk eller vann i hverdagen. Ellers er kostholdet helt normalt så skjønner ikke hva som har skjedd. Tennene oppe og jeksler er hvite og fine. Det er kun nede fra hjørnetann til hjørnetann som har disse strekene. Har aldri lagt merke til dette før ikveld.

Noen som vet hva det er og hva det kommer av?

Må ringe tannlegen på mandag.

Anonymous poster hash: 7a516...ab3

Fortsetter under...

Skrevet

Har han gått på penicillin eller jerntilskudd i det siste? Det kan gi misfarging.

Anonymous poster hash: 1b856...37f

Skrevet

Har han gått på penicillin eller jerntilskudd i det siste? Det kan gi misfarging.

Anonymous poster hash: 1b856...37f

Nei, ingen av delene. :-(

Skrevet

Barnebelegg, går ikke bort med vanlig tannkrem, tannpleiere/tannleger har en tannkrem med litt mer slipemiddel som får dette bort.

Anonymous poster hash: 848dc...37b

Skrevet

Barnebelegg, går ikke bort med vanlig tannkrem, tannpleiere/tannleger har en tannkrem med litt mer slipemiddel som får dette bort.

Gjør de det? Min 4-åring har det også, men da vi var på kontroll i fjor sa tannlegen at de ikke gjorde noe med det fordi det ikke skadet å ha det. Men de andre barna i barnehagen har begynt å kommentere det. :/

Anonymous poster hash: 920fa...6a8

Skrevet

Gjør de det? Min 4-åring har det også, men da vi var på kontroll i fjor sa tannlegen at de ikke gjorde noe med det fordi det ikke skadet å ha det. Men de andre barna i barnehagen har begynt å kommentere det. :/

Det er veldig lett for oss å fjerne dette barnebelegget med pimpstein, så vil anbefale deg å ta en tlf til offentlige tannklinikken og spørre om en time hos tannpleier for å fjerne dette. Det er ikke gøy hvis de andre barna i barnehagen begynner å kommentere dette, også er det så lett å få gjort noe med.

Anonymous poster hash: 030e7...eb9

Annonse

Skrevet

Jeg trodde barnebelegg var mer brune flekker?

Har barnet ditt også slike svarte striper?

Hva kommer det av? HI

Skrevet

Jeg er tannlege. Det du beskriver tenker jeg er det vi kaller barnebelegg. Ikke farlig, bare skjemmende.

Ring den offentlige tannhelsetjenesten og be om time til å pusse det vekk. Det vil komme tilbake igjen før eller siden.

Gled deg over at det som regel er assosiert med lav kariesrisiko!

Anonymous poster hash: 8a4e0...820

Skrevet

Jeg trodde barnebelegg var mer brune flekker?

Har barnet ditt også slike svarte striper?

Hva kommer det av? HI

Han har både flekker og striper. Har ganske mye av det, så det ser nesten ut som han har råtne tenner hvis man ikke ser så nøye etter. :/ Vet ikke hva det kommer av, bare at det ikke er farlig.

Men jeg ville tatt en sjekk i tilfelle det er noe annet, vi gjorde det da vi oppdaget det da han var ca 1,5 år. Leste om barnebelegg, men ville ha det bekreftet. Tok bare 5 sekunder for tannlegen å kaste et blikk på det og konstatere at det var det det var.

Skrevet

Mitt barn har mye av dette. Tannteknikker pusser vekk det verste en gang i året. Kommer tilbake. Nå i alder av 9 år kommer det mindre, så satser på det blir borte om en 10 års tid..

Anonymous poster hash: c4279...e0b

Skrevet

Mitt barn har mye av dette. Tannteknikker pusser vekk det verste en gang i året. Kommer tilbake. Nå i alder av 9 år kommer det mindre, så satser på det blir borte om en 10 års tid..

Anonymous poster hash: c4279...e0b

Oi, jeg trodde det bare kom på melketenner? Jeg som har trøstet meg med at fortennene, som er der det synes mest, forsvinner snart...

• 3 år senere...
Skrevet

Gammel tråd, men jeg er 33 og sliter ennå med barnebelegg 😫 Utrolig irriterende..

Anonymkode: 7e81f...366

• 1 år senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.10.2019 den 23.03):

Gammel tråd, men jeg er 33 og sliter ennå med barnebelegg 😫 Utrolig irriterende..

Samme her.. 35 år 😞

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Samme her.. 35 år 😞

Hahaha... Liker at jeg svarte meg selv 😅😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...