Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Kjøpte bruktbil 2007 modell. Ble ikke opplyst om noe spesielt. Fant nå et skademeldingsskjema i bilen det er bevis for at bilen har vært i kollisjon. Skademeldingsskjemaet er dårlig utfylt. Det eneste som er beskrevet er at det er tegnet hvordan kollisjonen skjedde. Ikke hvor alvorlige skadene på bilen var. Hvordan kan jeg finne ut hvor alvorlig skaden var? Det står ikke noe navn, kun hvilket forsikringsselskap de har brukt. Anonymous poster hash: 102f3...d28
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Ring merkeverksted og spør. Hvis skaden er tatt på forsikring er det tatt på merkeverksted. De har historikk på bilen fra den kom til landet. Anonymous poster hash: 94dd3...09f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Men, hvordan vet jeg hvilket verksted jeg skal ringe til? Men, jeg tenkte på om jeg kunne ringe det forsikringsselskapet som stod på eieren av bilen. Men, hvordan vet de hvilken bil det dreier seg om? Går det på skiltnr.? Er det samme skiltnr. på bilen uansett hvor mange eiere den har hatt? Hi Anonymous poster hash: 102f3...d28
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 Ring din nærmeste forhandler av bilmerket, de skal ha oversikt på alle "sine" biler uansett hvor i landet. Ja, det er alltid registreringsnummer på bilen man bruker når man har en forespørsel vedr bil Anonymous poster hash: 11a7c...43a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 Ring din nærmeste forhandler av bilmerket, de skal ha oversikt på alle "sine" biler uansett hvor i landet. Ja, det er alltid registreringsnummer på bilen man bruker når man har en forespørsel vedr bil Anonymous poster hash: 11a7c...43a Nope. Chassi. Reg.nr kan byttes. Anonymous poster hash: 94dd3...09f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #7 Skrevet 16. januar 2016 Kjøpte bruktbil 2007 modell. Ble ikke opplyst om noe spesielt. Fant nå et skademeldingsskjema i bilen det er bevis for at bilen har vært i kollisjon. Skademeldingsskjemaet er dårlig utfylt. Det eneste som er beskrevet er at det er tegnet hvordan kollisjonen skjedde. Ikke hvor alvorlige skadene på bilen var. Hvordan kan jeg finne ut hvor alvorlig skaden var? Det står ikke noe navn, kun hvilket forsikringsselskap de har brukt. Anonymous poster hash: 102f3...d28 Da kontakter du selger og spør ut selger. Det er tausetplikt. Anonymous poster hash: 2b861...09f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #8 Skrevet 16. januar 2016 Kjøpte bruktbil 2007 modell. Ble ikke opplyst om noe spesielt. Fant nå et skademeldingsskjema i bilen det er bevis for at bilen har vært i kollisjon. Skademeldingsskjemaet er dårlig utfylt. Det eneste som er beskrevet er at det er tegnet hvordan kollisjonen skjedde. Ikke hvor alvorlige skadene på bilen var. Hvordan kan jeg finne ut hvor alvorlig skaden var? Det står ikke noe navn, kun hvilket forsikringsselskap de har brukt. Anonymous poster hash: 102f3...d28 Da kontakter du selger og spør ut selger. Det er tausetplikt. Anonymous poster hash: 2b861...09f Taushetsplikt? Hørt det Og. Reg nr byttes ikke lenger. Anonymous poster hash: e63ca...f65
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #9 Skrevet 16. januar 2016 Ok. Så om jeg ringer nærmeste forhandler som selger nye biler av den typen jeg har, så har de oversikt? Eller kan jeg også oppgi skiltnr. til det forsikringsselskapet som stod på Skademeldingsskjemaet? Dette er jo noen år siden. Mellom 2007 og 2008 tror jeg. Hi Anonymous poster hash: 102f3...d28
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #10 Skrevet 16. januar 2016 Kjøpte bruktbil 2007 modell. Ble ikke opplyst om noe spesielt. Fant nå et skademeldingsskjema i bilen det er bevis for at bilen har vært i kollisjon. Skademeldingsskjemaet er dårlig utfylt. Det eneste som er beskrevet er at det er tegnet hvordan kollisjonen skjedde. Ikke hvor alvorlige skadene på bilen var. Hvordan kan jeg finne ut hvor alvorlig skaden var? Det står ikke noe navn, kun hvilket forsikringsselskap de har brukt. Anonymous poster hash: 102f3...d28 Da kontakter du selger og spør ut selger. Det er tausetplikt. Anonymous poster hash: 2b861...09f Taushetsplikt? Hørt det Og.Reg nr byttes ikke lenger. Anonymous poster hash: e63ca...f65 Hvis skiltene er stjålet får du nytt registreringsnummer. Anonymous poster hash: 94dd3...09f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #11 Skrevet 16. januar 2016 Okei. Så det vil si at hvis jeg ringer forsikringsselskapet som stod oppført i skademeldingen og skiltnr., så vil jeg få greie på skadene med bilen? Hi Anonymous poster hash: 102f3...d28
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #12 Skrevet 16. januar 2016 Kan du ikke bare prøve? Anonymous poster hash: e63ca...f65
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #13 Skrevet 16. januar 2016 Det er ikke et nytt skademeldingsskjema da? På fremsiden er det en illustrasjon av hvordan man skal tegne en kollisjon... Anonymous poster hash: 85e8c...138
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 Ja, skal prøve å ringe. Dette er en faktisk skade. Er ikke forsiden med illustrasjon jeg har sett på. Hvis det var det du tenkte på? Anonymous poster hash: 102f3...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå