Gå til innhold

selge hus uten å vaske det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har arvet et hus etter min mor. Det er i nabobyen, så blir litt tidkrevende å få tømt og solgt det. Kan jeg ribbe det for ting, og selge det som uvasket renoveringsobjekt? Det er skittent og slitt. Kan aldri tenke med at noen vil flytte inn i det uten å pusse opp. 70 talls vegg til vegg tepper, gammel skitten tapet og ekle vinduskarmer. Hun var ganske sær de siste 15 årene, lite ble vasket. Eller må hus vaskes ned før salg, igjennom megler?

Anonymous poster hash: 0de34...159

Skrevet

Hvorfor leier du ikke bare inn et firma?

Anonymous poster hash: dcb21...9ff

Skrevet

For jeg er nesten helt sikker på at alle vegger og golv invendig vil bli revet av kjøper.

Må hus vaskes før salg? Kan man sette i prosjektet at det ikke blir vasket? Jeg har ikke penger til å leie noen til å vaske, går neppe i pluss etter salget.

Er det noen regler på dette?

Skrevet

Ja. Det går an.

Men jeg er helt sikker på at du tjener de tusenlappene det koster å få noen til å ta en grovvask om ikke annet, igjen på salgsprisen.

Anonymous poster hash: 1f161...5bb

Skrevet

Vask det! Jeg hadde aldri godtatt at senket kjøpte huset ikke hadde vasket det uansett om jeg måtte ha pusset opp. Vask ut skiten til mora de!

Anonymous poster hash: cb4ab...43c

Skrevet

For jeg er nesten helt sikker på at alle vegger og golv invendig vil bli revet av kjøper.

Må hus vaskes før salg? Kan man sette i prosjektet at det ikke blir vasket? Jeg har ikke penger til å leie noen til å vaske, går neppe i pluss etter salget.

Er det noen regler på dette?

Bare å frasi seg arv da.

Anonymous poster hash: dcb21...9ff

Skrevet

Hvis det er slik at du ikke tjener på det så si fra deg arven.

Hvem skal tømme det for ting?

Jeg leide en dame som vasket min leilighet hvit, betalte 1800,- for 54 kvadrat.

Ellers kan du jo gjøre avtale med kjøper om å slå av 3 000,- for å selge uvasket.

Uansett om jeg skulle kjøpe et oppussingsobjekt ville jeg at kjøkken og bad i det minste var vasket.

Anonymous poster hash: 833d4...859

Skrevet

Utrolig hvor frekk du er.Du har vært så heldig å arvet ett hus også vil du ikke en gang leie inn folk til å vaske det.Alle hus som selges skal være vasket .Ellers så får skrive i salgsannonsen  at boligen ikke vil bli vasket før overtakelse.

Anonymous poster hash: 076c4...a00
Skrevet

Utrolig hvor frekk du er.Du har vært så heldig å arvet ett hus også vil du ikke en gang leie inn folk til å vaske det.Alle hus som selges skal være vasket .Ellers så får skrive i salgsannonsen at boligen ikke vil bli vasket før overtakelse.

Frekk faktisk. 😂😂

Anonymous poster hash: 1263c...ed1

Skrevet

Utrolig hvor frekk du er.Du har vært så heldig å arvet ett hus også vil du ikke en gang leie inn folk til å vaske det.Alle hus som selges skal være vasket .Ellers så får skrive i salgsannonsen at boligen ikke vil bli vasket før overtakelse.

Frekk?

På hvilken måte?

Anonymous poster hash: 4713e...a6e

Skrevet

Jeg skal tømme det, meste parten går i container. Gunnar til at jeg ikke vil si fra meg arven, er at jeg vil se om det er bilder,album , brev minner fra tidligere slekt som kan være kjekt for dattera mi å ta vare på. Jeg er eneste arving.

Det er et stort hus, 3-400 kvadrat. Så har ikke råd til å leie et firma. Min mor hadde mye gjeld.. men er ting i huset som vi ønsker å ta vare på. Ting som ikke er verdt mye i kroner og ører, men i minner.

Hvorfor vil dere at bad og kjøkken skal skuret ned, når det garantert blir ribbet ned til tømmeret av neste eier?

Skrevet

Jeg skal tømme det, meste parten går i container. Gunnar til at jeg ikke vil si fra meg arven, er at jeg vil se om det er bilder,album , brev minner fra tidligere slekt som kan være kjekt for dattera mi å ta vare på. Jeg er eneste arving.

Det er et stort hus, 3-400 kvadrat. Så har ikke råd til å leie et firma. Min mor hadde mye gjeld.. men er ting i huset som vi ønsker å ta vare på. Ting som ikke er verdt mye i kroner og ører, men i minner.

Hvorfor vil dere at bad og kjøkken skal skuret ned, når det garantert blir ribbet ned til tømmeret av neste eier?

Fordi bad og kjøkken er de dyreste rommene å pusse opp. Er bad og kjøkken i brukbar stand så venter man med oppussing av disse og heller tar andre rom i huset først.

Anonymous poster hash: 6b751...c81

Skrevet

Fordi bad og kjøkken er de dyreste rommene å pusse opp. Er bad og kjøkken i brukbar stand så venter man med oppussing av disse og heller tar andre rom i huset først.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvis det er skikkelig fælt og du vet det ikke kommer til å bli tatt i bruk sånn det står så hadde jeg latt være. Om det viser seg at det er avgjørende for å få solgt det så kan du vaske det senere

Skrevet

Aldri hørt om hus som ikke har blitt vasket før salg. Hadde absolutt vasket det. Du klarer det vel selv hvis du ikke har penger til å leie hjelp?

Skrevet

Det er da ikke noe problem.

Huset vi kjøpte var også et dødsbo, vi fikk noen tusenlapper i avslag på prisen mot at de slapp vaske.

Sto ingenting i annonsen om det. Vi la inn bud, de aksepterte budet og når vi ble enig om overtagelsesdato spurte de om de skulle leie inn folk til å vaske eller om vi heller ville ha litt avslag i prisen

Vi valgte avslag, vi skulle jo pusse opp likevel.

Anonymous poster hash: 7f6fe...e30

Skrevet

Bad er svært fuktskader.... tapet og teppe på badet er svart flekkete av mugg .Og kjøkkenet er grusomt, fult i fett etter mange års bruk uten bruk av vifte Eller noe særlig renhold. Må rives

Skrevet

Jegville hvertfall kosta over, sjekket toaletter og luftet ut ev. Vond lukt. Sånn at huset ikke er uapetittelig hvertfall!

Skrevet

Jeg tror jeg hadde vurdert å sørge for å vaske det noe før visning hvis målet er å få mest mulig penger....

Det er helt opp til deg om du vil inngå en kontrakt om at huske ikke skal vaskes før overtagelse. Det er faktisk helt greit, men du må sørge for at det er en opplysning som fremgår slik at dette ikke blir et kranglepunkt.

Anonymous poster hash: 7f30a...34d
Skrevet

Vi kjøpte vårt forrige hus uten nedvask og uten rydding på tomta. Fikk 20 000 i avslag på prisen.

Skrevet

Tror jeg ville hørt med megler om han tror du vil tjene noe på å leie inn vaskehjelp slik huset er. Tror ikke det er uvanlig at dødsbo selges uten vasking, da står det opplyst om i prospektet. Noen idrettslag og korps tar på seg å tømme og vaske dødsbo.

Anonymous poster hash: d0f09...0e1

Skrevet

Er ikke noe problem å skrive i prospektet at huset ikke blir ytterligere ryddet/vasket (i forhold til hvordan det ser ut på visning/bilder). Ikke uvanlig når det er dødsbo det. Du kan også bruke vasken som forhandlingspunkt når det gjelder pris, overtagelsestidspkt osv. Om kjøper går med på det vet du jo ikke da, så da kan du jo ende opp med å måtte vaske.

Solgte hus for et års tid siden, kjøper fikk overta huset et par uker før avtalt mot at vi slapp å vaske. Vi kjøpte samtidig et dødsbo, ikke tømt for møbler og ting og ikke skikkelig vasket, sto i prospektet, så helt greit. Vi skulle uansett pusse opp det meste.

Anonymous poster hash: 84a22...1a4

Skrevet

Aldri hørt om hus som ikke har blitt vasket før salg. Hadde absolutt vasket det. Du klarer det vel selv hvis du ikke har penger til å leie hjelp?

Min erfaring med huskjøp både for meg selv, min familie og folk jeg kjenner er at selger driter fullstendig i å vaske før overtakelse. Folk generelt er noen late og gjerrige svin.

Skrevet

Har sett dødsbo annonsert med at det ikke vil bli ytterligere vasket/ryddet, ja. Da er det totale renoveringsobjekt, alle "normale" hus skal vaskes skikkelig.

Skrevet

Jeg ville ha tatt en rask overflatevask, altså fått bort synlig støv og ekstra synlige flekker og vasket doen og vasken og sånne ting sånn at ingenting ser direkte motbydelig ut.  En enkel fredagsrengjøring rett og slett.  Så ville jeg lufta godt og spandert et par grønne planter.  Det hjelper på inntrykket av huset selv om det skal totalrenoveres.  Men bortsett fra det, ville jeg vurdert enten å selge huset med beskjed om at det selges som det er, uten vasking.  Og så sett hvor mye jeg fikk for huset på den måten.  Eller så ville jeg sagt at jeg kommer til å gi f.eks 10.000 i avslag på prisen på huset pga manglende vasking.  Snakk med megler.

Og ja - det går fint an å selge et hus uten vask så lenge du oppgir det før salget er signert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...