Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bensin osv i mnd? Skal lage budsjett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bensinforbruk avhenger av hvor mye du kjører så det blir veldig personlig avhengig av ditt bruksmønster.

Med vår families kjøremønster brukte vi i gjennomsnitt 3600 kr pr måned i diesel.

Jeg valgte å bruke eget "bensinkort" fordi da fikk vi

1) Alt på en regning med forfall samtidig med lønn

2) Oversikt over forbruket.
3) Alltid dekning til drivstoff selv om kontoen ellers var tom. Slapp usikkerheten ved å bli stående et sted uten dekning...

Vi endte for øvrig opp med å kjøpe elbil fordi avdraget på den var samme som drivstofforbruket og da har vi helt ny bil i tillegg til at vi beholder den gamle til ferie og langtur!

Anonymous poster hash: 320cb...918

Det hjelper lite å se andres budsjett når du skal lage ditt eget. Gå heller gjennom kontoutskrifter og sjekk hva dere har brukt i snitt de siste månedene :-)

Anonymous poster hash: 1ac0f...f29

Det hjelper lite å se andres budsjett når du skal lage ditt eget. Gå heller gjennom kontoutskrifter og sjekk hva dere har brukt i snitt de siste månedene :-)

Anonymous poster hash: 1ac0f...f29

Det skjønner jeg vel :) men fint å se hva andre bruker på bensin tror nemelig vi bruker i overkant mye

Anonymous poster hash: 5f645...b73

En person som bor ute i distriktet og pendler langt til jobb hver dag bruker selvfølgelig mye mer enn en person som bor sentralt og ikke trenger bilen hver gang han skal fra A til B

Jeg bor 2 km fra sentrum, 4 km fra jobb, 3-400 meter fra skole/barnehage.

Jeg sykler og går mye, bruker langt fra bilen hele tiden. Ungene kan sykle eller gå til fotballtrening osv

Så jeg fyller for ca 500 kr i måneden på min bil (liten bil, liten motor, lavt forbruk)

Anonymous poster hash: 8add4...7fb

Annonse

En person som bor ute i distriktet og pendler langt til jobb hver dag bruker selvfølgelig mye mer enn en person som bor sentralt og ikke trenger bilen hver gang han skal fra A til B

Jeg bor 2 km fra sentrum, 4 km fra jobb, 3-400 meter fra skole/barnehage.

Jeg sykler og går mye, bruker langt fra bilen hele tiden. Ungene kan sykle eller gå til fotballtrening osv

Så jeg fyller for ca 500 kr i måneden på min bil (liten bil, liten motor, lavt forbruk)

Anonymous poster hash: 8add4...7fb

Vi bor ca like langt fra ting... Men trur vi bruker mye mer... Vi kjører for mye...

Anonymous poster hash: 5f645...b73

Gjest Sekretøsa

Bensinforbruk avhenger av hvor mye du kjører så det blir veldig personlig avhengig av ditt bruksmønster.

Med vår families kjøremønster brukte vi i gjennomsnitt 3600 kr pr måned i diesel.

Jeg valgte å bruke eget "bensinkort" fordi da fikk vi

1) Alt på en regning med forfall samtidig med lønn

2) Oversikt over forbruket.

3) Alltid dekning til drivstoff selv om kontoen ellers var tom. Slapp usikkerheten ved å bli stående et sted uten dekning...

Vi endte for øvrig opp med å kjøpe elbil fordi avdraget på den var samme som drivstofforbruket og da har vi helt ny bil i tillegg til at vi beholder den gamle til ferie og langtur!

Anonymous poster hash: 320cb...918

Har dieselkort her av samme grunn

Vi fyller tanken i gjennomsnitt hver 2. måned, så da bruker vi vel ca. 300 kr i måneden (jeg husker ikke helt hva det koster). I år skal vi kjøre langt på ferie, så da går det vel litt mer.

Anonymous poster hash: fde90...bca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...