Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #26 Skrevet 16. januar 2016 Utrolig idiotisk å straffe barnet for noe foreldren gjør. Kan ikke skjønne at dere tenker tanke engang. Er noen fornuftige stemmer her, men resten er farget av anti-narkotika-propagandaen som svelges helt ukritisk. Siden marihuana er forbudt hører man jo kun om de tilfellene det eventuelt går galt. Veldig få (selv om det er VELDIG MANGE) går rundt og promoterer at de bruker det i ny og ne uten bivirkninger eller andre problemer, som andre ville tatt seg et glass vin. Glad jeg ikke kjenner noen som dere, som vil melde denne faren, for da hadde de stakkars barna mine risikert å få revet opp tilværelsen sin for noe jeg gjør på MIN fritid når jeg er alene, unna dem. Ikke at jeg selger, men jeg forbruker, og gir bort hvis noen vil ha. Og ingen jeg kjenner som selger eller bruker er noe annet en vanlige, arbeidende, samfunnsengasjerte (ofte foreldre) folk. Anonymous poster hash: 85840...d72 Beklager å si det, men det vil jo gjelde alle kriminelle med barn som blir satt i fengsel - det går jo ut over barna. En som tar ett liv må fortsatt sone for sin forbrytelse selv om h*n har barn, det samme hvilken annen kriminell handling man utfører! Når man selv velger å selge narkotika vet man at man gjør noe ulovlig, og er i mine øyne selv den som setter barna sine i fare for å få en forelder i fengsel! Melderen gjør bare sin plikt, å melde om straffbare forhold... Så jeg syntes heller du skal tenke deg om selv, for det du driver med vil ene og alene være din skyld om noen velger å melde deg, det du gjør er ulovlig...! Anonymous poster hash: c337f...bd5
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #27 Skrevet 16. januar 2016 Utrolig idiotisk å straffe barnet for noe foreldren gjør. Kan ikke skjønne at dere tenker tanke engang. Er noen fornuftige stemmer her, men resten er farget av anti-narkotika-propagandaen som svelges helt ukritisk. Siden marihuana er forbudt hører man jo kun om de tilfellene det eventuelt går galt. Veldig få (selv om det er VELDIG MANGE) går rundt og promoterer at de bruker det i ny og ne uten bivirkninger eller andre problemer, som andre ville tatt seg et glass vin. Glad jeg ikke kjenner noen som dere, som vil melde denne faren, for da hadde de stakkars barna mine risikert å få revet opp tilværelsen sin for noe jeg gjør på MIN fritid når jeg er alene, unna dem. Ikke at jeg selger, men jeg forbruker, og gir bort hvis noen vil ha. Og ingen jeg kjenner som selger eller bruker er noe annet en vanlige, arbeidende, samfunnsengasjerte (ofte foreldre) folk. Anonymous poster hash: 85840...d72 Beklager å si det, men det vil jo gjelde alle kriminelle med barn som blir satt i fengsel - det går jo ut over barna. En som tar ett liv må fortsatt sone for sin forbrytelse selv om h*n har barn, det samme hvilken annen kriminell handling man utfører! Når man selv velger å selge narkotika vet man at man gjør noe ulovlig, og er i mine øyne selv den som setter barna sine i fare for å få en forelder i fengsel! Melderen gjør bare sin plikt, å melde om straffbare forhold... Så jeg syntes heller du skal tenke deg om selv, for det du driver med vil ene og alene være din skyld om noen velger å melde deg, det du gjør er ulovlig...! Anonymous poster hash: c337f...bd5 Forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.. Jeg er av den oppfatning at hva voksne mennesker gjør på fritiden sin er ikke mitt problem. Hadde barna vært tilstede når dette foregikk hadde jeg jo sett problemet, men dette er altså noe han gjør når han er alene. Når du sammeligner salg av "narkotika" med drap, så slutter jeg umiddelbart å ta deg seriøst, hvis livet ditt er så fritt for nyanser kommer vi aldri til å enes om noe uansett. Anonymous poster hash: 85840...d72
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #28 Skrevet 16. januar 2016 Han selger amfetamin. Ikke hasj. Tror ikke det er snakk om så store mengder, så at jeg "sender han i fengsel" stemmer ikke nødvendigvis. Straffene for salg er ikke så strenge i landet vårt om det ikke er store mengder. Hi Anonymous poster hash: e8565...aa4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #29 Skrevet 16. januar 2016 Han selger amfetamin. Ikke hasj. Tror ikke det er snakk om så store mengder, så at jeg "sender han i fengsel" stemmer ikke nødvendigvis. Straffene for salg er ikke så strenge i landet vårt om det ikke er store mengder. Hi Anonymous poster hash: e8565...aa4 Amfetamin er jo et mer skadelig produkt, men uansett ikke din sak. Anonymous poster hash: 85840...d72
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #30 Skrevet 16. januar 2016 Denne personen har barn. Selger dette på fester stort sett. Bør jeg anmelde til politi? Barnevern? Kan jeg være anonym? Vet at man kan tipse politiet, men det blir ikke tatt seriøst. Anonymous poster hash: e8565...aa4 Pass dine egne saker!! Anonymous poster hash: 46c20...dee
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #31 Skrevet 16. januar 2016 Folk som forsvarer narkotika er evneveike. Ja du melder fra! Selvfølgelig gjør du det. Anonymous poster hash: f7ae9...379
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #32 Skrevet 16. januar 2016 Denne personen har barn. Selger dette på fester stort sett. Bør jeg anmelde til politi? Barnevern? Kan jeg være anonym? Vet at man kan tipse politiet, men det blir ikke tatt seriøst. Anonymous poster hash: e8565...aa4 Hvis denne mannen er en god far og omsorgsperson, mener jeg du gjør barnet en bjørnetjeneste med å sette far i fengsel. Anonymous poster hash: aad16...3b2 En god far og omsorgsperson ville ikke drive med kriminalitet som vil skade andre og gjøre at han selv kommer i fengsel slik at barna hans må lide fordi far forsvinner og blir stemplet kriminell. Anonymous poster hash: 6711d...edd Enig i at det er et dårlig valg. Men om det skader andre kommer helt ærlig litt an på stoffet han selger, og hvem han selger til.Men det er mange som gjør dårlige valg som skader andre, de som er utro for eksempel, men det hjelper ikke barna at faren kommer i fengsel uansett. Krigen mot narkotika har allerede gjort nok barn foreldreløse, og koster samfunnet store summer. La heller fengselsplassen stå ledig til en morder, voldtektsmann eller voldsforbryter. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Disse barna risikerer å miste sin far pga. hans elendige valg. Vi vet ikke noe om hvordan han oppbevarer stoff, kanskje også barna er i fare for å få det i seg ved et uhell. Du kan seriøst ikke sammenligne utroskap med narkotikasalg! Nettopp fordi narkotika tar liv og gjør barn foreldreløse og øker kriminalitet og alvorlig og voldelig kriminalitet så bør også "smålangerne" tas! Anonymous poster hash: 6711d...edd Nå er det stort sett krigen mot narkotika som tar liv, gjør barn foreldreløse og øker kriminaliteten, ikke narkotikaen i seg selv. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Du får bare tro det du vil, men du virker helt på jordet! Det er narkotikaen som dreper - den ødelgger de som produserer den, den ødelegger de som bruker den, den skaper enormt med kriminalitet og ødeleggelse av liv - og det er før "krigen" mot narkotika har begynt. Å hevde noe annet viser at du bare ønsker å tro på deler av sannheten - den du velger ut selv! For noen er det nok med én dose én gang for å få ødelagt livet. Å bruke narkotika regelmessig vil for de fleste på sikt ødelegge en eller flere av bl.a. disse faktorene: familie, økonomi, jobb, helse/liv. Narkotika dreper - også de "ufarlige" stoffene. Anonymous poster hash: 6711d...edd Du kan tro det du vil selv. De mest anerkjente rusforskerene som David Nutt og Carl Hart er enige med meg, samt et felles råd av rusforskere satt sammen av EU. Alkohol som rusmiddel i seg selv, er farligere enn Marijuana, LSD, MDMA, psilocybin og GHB. Men vi var smarte nok til å innse at alkoholforbudet var farligere enn alkoholen selv, og valgte å legalisere alkoholen igjen. Det er bare spørsmål om tid før flere rusmidler blir legaliserte og regulerte i Norge også. Når det skjer, vil markedet forsvinne for slike langere som HI snakker om. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Atte hæ? Ut fra hvilke kriterier skal dette være målt? Tør påstå at det er langt større sjanse for å ikke lande igjen etter å ha inntatt flein, GHB, MDMA eller LSD enn etter å ha vært på byen og tatt noen pils. Har du i det hele tatt sett hva det kan gjøre med folk, om så etter én helg? http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm Anonymous poster hash: aad16...3b2 Hadde ikke så lyst til å bruke over 30 dollar på å lese selve undersøkelsen. Kan du bare svare på det jeg spør om?Dette er en studie publisert i det mest seriøse medisinske tidsskrifet i verden. Den korrigerer for prevalens, og grafen kan du se gratis på linken, og taler for seg selv. Faren med alkohol øker selvfølgelig med inntaket, og det er forskjell på én øl, og hva en kveld på byen betyr for en mengde folk. Klart en fest der folk er ruset på MDMA, som ikke gjør annet en å gi en kjensle av glede og kjærlighet til dem rundt deg, uten at du mister kontrollen, er langt mindre farlig enn en standard fyllekule der folk mister vurderingsevnen, blir utsatt for vold og overgrep, blir voldelige og sier og gjør dumme ting, og rett som det er har behov for å pumpes. Alkohol er også mer vanedannende. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Da har du altså IKKE sett hva ecstasy kan gjøre med folk bokstavelig talt over natten. Fint for deg. Undersøkelsen du viser til har fått kritikk for å være overforenklet i at det er en rekke forhold den ikke tar høyde for, noe Nutt selv har måttet innrømme. Nutt har forøvrig også påstått at det er farligere å ri på hest enn å ta ecstasy. Så der ligger lista. Hvis dette er din måte å "ha en vitenskapelig tilnærming" på, så er det strengt tatt ikke så mye mer å diskutere. Hi: meld fra, og la kompetente mennesker bedømme hva som burde gjøres videre. Sier ikke at det er risokofritt. Har ikke sett personlig noen ta skade av MDMA personlig, uten at det betyr at det ikke kan skje. Hva gjør ecstacy med folk over natten da, og med hvilken prevalens? Jeg har derimot sett flere eksempler på hva en fyllekule kan gjøre med folk. Og alkoholisme. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Ecstasy over natten, eller ved første gangs bruk, har sendt flere unge rett til psykiatrisk sykehus, hvor de nok kommer til å være resten av livet. Og dette vet jeg, fordi dette er mitt fagfelt. Selv om du åpenbart er glad i piller og rus, er skyggesiden så forferdelig tragisk, og det å møte venner av disse unge som sier "hun hadde aldri prøvd det før, det var for gøy." Tviler på at de fortsatte sitt bruk... Anonymous poster hash: e3366...f9a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #33 Skrevet 16. januar 2016 For meg er den diskusjonen noen av dere bedriver, om hvorvidt det en gang kanskje blir legalisert eller ikke, helt ubetydelig! Det er ikke lov å selge dop! Det er ikke lov å stjele! Det er ikke lov å kjøre i ruspåvirket tilstand! Osv osv For samtlige tilfeller hadde jeg gitt politiet beskjed! Jeg gir blanke faen i annet enn hva loven sier. Om det er hensynsfullt eller ikke ovenfor barna og andre får nesten gjerningsperson, idiotien vedkommende bor med og domstolene svare for, ikke jeg! Anonymous poster hash: 79d23...002
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #34 Skrevet 16. januar 2016 Denne personen har barn. Selger dette på fester stort sett. Bør jeg anmelde til politi? Barnevern? Kan jeg være anonym? Vet at man kan tipse politiet, men det blir ikke tatt seriøst. Anonymous poster hash: e8565...aa4 Hvis denne mannen er en god far og omsorgsperson, mener jeg du gjør barnet en bjørnetjeneste med å sette far i fengsel. Anonymous poster hash: aad16...3b2 En god far og omsorgsperson ville ikke drive med kriminalitet som vil skade andre og gjøre at han selv kommer i fengsel slik at barna hans må lide fordi far forsvinner og blir stemplet kriminell. Anonymous poster hash: 6711d...edd Enig i at det er et dårlig valg. Men om det skader andre kommer helt ærlig litt an på stoffet han selger, og hvem han selger til.Men det er mange som gjør dårlige valg som skader andre, de som er utro for eksempel, men det hjelper ikke barna at faren kommer i fengsel uansett. Krigen mot narkotika har allerede gjort nok barn foreldreløse, og koster samfunnet store summer. La heller fengselsplassen stå ledig til en morder, voldtektsmann eller voldsforbryter. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Disse barna risikerer å miste sin far pga. hans elendige valg. Vi vet ikke noe om hvordan han oppbevarer stoff, kanskje også barna er i fare for å få det i seg ved et uhell. Du kan seriøst ikke sammenligne utroskap med narkotikasalg! Nettopp fordi narkotika tar liv og gjør barn foreldreløse og øker kriminalitet og alvorlig og voldelig kriminalitet så bør også "smålangerne" tas! Anonymous poster hash: 6711d...edd Nå er det stort sett krigen mot narkotika som tar liv, gjør barn foreldreløse og øker kriminaliteten, ikke narkotikaen i seg selv. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Du får bare tro det du vil, men du virker helt på jordet! Det er narkotikaen som dreper - den ødelgger de som produserer den, den ødelegger de som bruker den, den skaper enormt med kriminalitet og ødeleggelse av liv - og det er før "krigen" mot narkotika har begynt. Å hevde noe annet viser at du bare ønsker å tro på deler av sannheten - den du velger ut selv! For noen er det nok med én dose én gang for å få ødelagt livet. Å bruke narkotika regelmessig vil for de fleste på sikt ødelegge en eller flere av bl.a. disse faktorene: familie, økonomi, jobb, helse/liv. Narkotika dreper - også de "ufarlige" stoffene. Anonymous poster hash: 6711d...edd Du kan tro det du vil selv. De mest anerkjente rusforskerene som David Nutt og Carl Hart er enige med meg, samt et felles råd av rusforskere satt sammen av EU. Alkohol som rusmiddel i seg selv, er farligere enn Marijuana, LSD, MDMA, psilocybin og GHB. Men vi var smarte nok til å innse at alkoholforbudet var farligere enn alkoholen selv, og valgte å legalisere alkoholen igjen. Det er bare spørsmål om tid før flere rusmidler blir legaliserte og regulerte i Norge også. Når det skjer, vil markedet forsvinne for slike langere som HI snakker om. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Atte hæ? Ut fra hvilke kriterier skal dette være målt? Tør påstå at det er langt større sjanse for å ikke lande igjen etter å ha inntatt flein, GHB, MDMA eller LSD enn etter å ha vært på byen og tatt noen pils. Har du i det hele tatt sett hva det kan gjøre med folk, om så etter én helg? http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm Anonymous poster hash: aad16...3b2 Hadde ikke så lyst til å bruke over 30 dollar på å lese selve undersøkelsen. Kan du bare svare på det jeg spør om?Dette er en studie publisert i det mest seriøse medisinske tidsskrifet i verden. Den korrigerer for prevalens, og grafen kan du se gratis på linken, og taler for seg selv. Faren med alkohol øker selvfølgelig med inntaket, og det er forskjell på én øl, og hva en kveld på byen betyr for en mengde folk. Klart en fest der folk er ruset på MDMA, som ikke gjør annet en å gi en kjensle av glede og kjærlighet til dem rundt deg, uten at du mister kontrollen, er langt mindre farlig enn en standard fyllekule der folk mister vurderingsevnen, blir utsatt for vold og overgrep, blir voldelige og sier og gjør dumme ting, og rett som det er har behov for å pumpes. Alkohol er også mer vanedannende. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Da har du altså IKKE sett hva ecstasy kan gjøre med folk bokstavelig talt over natten. Fint for deg. Undersøkelsen du viser til har fått kritikk for å være overforenklet i at det er en rekke forhold den ikke tar høyde for, noe Nutt selv har måttet innrømme. Nutt har forøvrig også påstått at det er farligere å ri på hest enn å ta ecstasy. Så der ligger lista. Hvis dette er din måte å "ha en vitenskapelig tilnærming" på, så er det strengt tatt ikke så mye mer å diskutere. Hi: meld fra, og la kompetente mennesker bedømme hva som burde gjøres videre. Sier ikke at det er risokofritt. Har ikke sett personlig noen ta skade av MDMA personlig, uten at det betyr at det ikke kan skje. Hva gjør ecstacy med folk over natten da, og med hvilken prevalens? Jeg har derimot sett flere eksempler på hva en fyllekule kan gjøre med folk. Og alkoholisme. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Ecstasy over natten, eller ved første gangs bruk, har sendt flere unge rett til psykiatrisk sykehus, hvor de nok kommer til å være resten av livet. Og dette vet jeg, fordi dette er mitt fagfelt. Selv om du åpenbart er glad i piller og rus, er skyggesiden så forferdelig tragisk, og det å møte venner av disse unge som sier "hun hadde aldri prøvd det før, det var for gøy." Tviler på at de fortsatte sitt bruk... Anonymous poster hash: e3366...f9a For det første snakket jeg om ren MDMA, ikke ecstasy som kan være iblandet Gud vet hva. For det andre er det latterlig å snakke om farene som om man skulle bedrive russisk rullett om risikoen kanskje er 1:10 000, ikke 1:6. (Bare et eksempel) Anonymous poster hash: aad16...3b2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #35 Skrevet 16. januar 2016 Han selger amfetamin. Ikke hasj. Tror ikke det er snakk om så store mengder, så at jeg "sender han i fengsel" stemmer ikke nødvendigvis. Straffene for salg er ikke så strenge i landet vårt om det ikke er store mengder. Hi Anonymous poster hash: e8565...aa4 Om han oppbevarer for å selge så har han vel mer enn bare noen brukerdoser. Så jo, han kan faktisk få fengselsstraff. Anonymous poster hash: 54f65...a1c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #36 Skrevet 16. januar 2016 Utrolig idiotisk å straffe barnet for noe foreldren gjør. Kan ikke skjønne at dere tenker tanke engang. Er noen fornuftige stemmer her, men resten er farget av anti-narkotika-propagandaen som svelges helt ukritisk. Siden marihuana er forbudt hører man jo kun om de tilfellene det eventuelt går galt. Veldig få (selv om det er VELDIG MANGE) går rundt og promoterer at de bruker det i ny og ne uten bivirkninger eller andre problemer, som andre ville tatt seg et glass vin. Glad jeg ikke kjenner noen som dere, som vil melde denne faren, for da hadde de stakkars barna mine risikert å få revet opp tilværelsen sin for noe jeg gjør på MIN fritid når jeg er alene, unna dem. Ikke at jeg selger, men jeg forbruker, og gir bort hvis noen vil ha. Og ingen jeg kjenner som selger eller bruker er noe annet en vanlige, arbeidende, samfunnsengasjerte (ofte foreldre) folk. Anonymous poster hash: 85840...d72 Moralistene vil sende dem som velger andre (og ofte mindre farlige rusmidler) enn dem selv i fengsel, bare fordi det er forbudt. De vil med andre ord sette en kjempestor foreldregruppe, og ressurssterke mennesker i kostbart fengsel, istedenfor at de kan fortsette å svære produktive mennesker. De som bruker forteller ikke slike moralister dette. Jeg kjenner svært oppegående, intelligente og omsorgsfulle foreldre, med glade og velfungerende barn, som bruker "milde" rusmidler på fritiden. Lærere, ingeniører, sykepleiere, leger etc. Moralistene hadde nok fått hakeslepp om de visste hvem det var. Anonymous poster hash: aad16...3b2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #37 Skrevet 16. januar 2016 Utrolig idiotisk å straffe barnet for noe foreldren gjør. Kan ikke skjønne at dere tenker tanke engang. Er noen fornuftige stemmer her, men resten er farget av anti-narkotika-propagandaen som svelges helt ukritisk. Siden marihuana er forbudt hører man jo kun om de tilfellene det eventuelt går galt. Veldig få (selv om det er VELDIG MANGE) går rundt og promoterer at de bruker det i ny og ne uten bivirkninger eller andre problemer, som andre ville tatt seg et glass vin. Glad jeg ikke kjenner noen som dere, som vil melde denne faren, for da hadde de stakkars barna mine risikert å få revet opp tilværelsen sin for noe jeg gjør på MIN fritid når jeg er alene, unna dem. Ikke at jeg selger, men jeg forbruker, og gir bort hvis noen vil ha. Og ingen jeg kjenner som selger eller bruker er noe annet en vanlige, arbeidende, samfunnsengasjerte (ofte foreldre) folk. Anonymous poster hash: 85840...d72 Moralistene vil sende dem som velger andre (og ofte mindre farlige rusmidler) enn dem selv i fengsel, bare fordi det er forbudt. De vil med andre ord sette en kjempestor foreldregruppe, og ressurssterke mennesker i kostbart fengsel, istedenfor at de kan fortsette å svære produktive mennesker. De som bruker forteller ikke slike moralister dette. Jeg kjenner svært oppegående, intelligente og omsorgsfulle foreldre, med glade og velfungerende barn, som bruker "milde" rusmidler på fritiden. Lærere, ingeniører, sykepleiere, leger etc. Moralistene hadde nok fått hakeslepp om de visste hvem det var. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Jeg er hva du kaller moralist. Lovlydig vil jeg kalle meg. Sjokkert blir jeg aldri og melder over en lav sko gjør jeg mer enn gjerne. Finnes ikke en eneste god unnskyldning for å bryte loven! Straffeutmålingen er det andre som tar seg av. Å diskutere dette med dophuer er dog selvfølgelig fullstendig bortkasta tid, sier seg selv Anonymous poster hash: 79d23...002
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #38 Skrevet 16. januar 2016 Denne personen har barn. Selger dette på fester stort sett. Bør jeg anmelde til politi? Barnevern? Kan jeg være anonym? Vet at man kan tipse politiet, men det blir ikke tatt seriøst. Anonymous poster hash: e8565...aa4 Hvis denne mannen er en god far og omsorgsperson, mener jeg du gjør barnet en bjørnetjeneste med å sette far i fengsel. Anonymous poster hash: aad16...3b2 En god far og omsorgsperson ville ikke drive med kriminalitet som vil skade andre og gjøre at han selv kommer i fengsel slik at barna hans må lide fordi far forsvinner og blir stemplet kriminell. Anonymous poster hash: 6711d...edd Jeg tenker at det er stor fare for at far oppbevarer dette i eget hjem. Det gjør ikke en god familiefar. Anonymous poster hash: 2ac65...4d9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #39 Skrevet 16. januar 2016 Utrolig idiotisk å straffe barnet for noe foreldren gjør. Kan ikke skjønne at dere tenker tanke engang. Er noen fornuftige stemmer her, men resten er farget av anti-narkotika-propagandaen som svelges helt ukritisk. Siden marihuana er forbudt hører man jo kun om de tilfellene det eventuelt går galt. Veldig få (selv om det er VELDIG MANGE) går rundt og promoterer at de bruker det i ny og ne uten bivirkninger eller andre problemer, som andre ville tatt seg et glass vin. Glad jeg ikke kjenner noen som dere, som vil melde denne faren, for da hadde de stakkars barna mine risikert å få revet opp tilværelsen sin for noe jeg gjør på MIN fritid når jeg er alene, unna dem. Ikke at jeg selger, men jeg forbruker, og gir bort hvis noen vil ha. Og ingen jeg kjenner som selger eller bruker er noe annet en vanlige, arbeidende, samfunnsengasjerte (ofte foreldre) folk. Anonymous poster hash: 85840...d72 Moralistene vil sende dem som velger andre (og ofte mindre farlige rusmidler) enn dem selv i fengsel, bare fordi det er forbudt. De vil med andre ord sette en kjempestor foreldregruppe, og ressurssterke mennesker i kostbart fengsel, istedenfor at de kan fortsette å svære produktive mennesker. De som bruker forteller ikke slike moralister dette. Jeg kjenner svært oppegående, intelligente og omsorgsfulle foreldre, med glade og velfungerende barn, som bruker "milde" rusmidler på fritiden. Lærere, ingeniører, sykepleiere, leger etc. Moralistene hadde nok fått hakeslepp om de visste hvem det var. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Jeg er hva du kaller moralist. Lovlydig vil jeg kalle meg. Sjokkert blir jeg aldri og melder over en lav sko gjør jeg mer enn gjerne. Finnes ikke en eneste god unnskyldning for å bryte loven! Straffeutmålingen er det andre som tar seg av. Å diskutere dette med dophuer er dog selvfølgelig fullstendig bortkasta tid, sier seg selv Anonymous poster hash: 79d23...002 Loven er stadig i endring. Du er kanskje av typen som blindt følger lovverk og autoriteter uten å tenke konsekvenser? Jeg er ikke noe dophue. Drikker 2 glass vin ca 3 ganger i året, og har prøvd MDMA én gang, that's it! Men det skulle være irrelevant hvilke rusmidler jeg velger å bruke. Det er empatien og fornuften som teller. Anonymous poster hash: aad16...3b2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #40 Skrevet 16. januar 2016 Denne personen har barn. Selger dette på fester stort sett. Bør jeg anmelde til politi? Barnevern? Kan jeg være anonym? Vet at man kan tipse politiet, men det blir ikke tatt seriøst. Anonymous poster hash: e8565...aa4 Hvis denne mannen er en god far og omsorgsperson, mener jeg du gjør barnet en bjørnetjeneste med å sette far i fengsel. Anonymous poster hash: aad16...3b2 En god far og omsorgsperson ville ikke drive med kriminalitet som vil skade andre og gjøre at han selv kommer i fengsel slik at barna hans må lide fordi far forsvinner og blir stemplet kriminell. Anonymous poster hash: 6711d...edd Jeg tenker at det er stor fare for at far oppbevarer dette i eget hjem. Det gjør ikke en god familiefar. Anonymous poster hash: 2ac65...4d9 Kjenner ingen foreldre som oppbevarer rusmidler tilgjengelig for barn, unntatt alkohol da. Der vet jeg til og med flere foreldre synes det er greit å sende alkohol med barna på fest. Anonymous poster hash: aad16...3b2
Fandens Oldemor Skrevet 16. januar 2016 #41 Skrevet 16. januar 2016 Det er nytteløst å diskutere dette med mennesker som ikke har sett skyggesidene ennå. Før man har det, er det helt typisk å både romantisere og bagatellisere bruk av narkotika. Ikke så rart, siden det er det alle som bruker narkotika er opptatte av -- før de opplever nok ødeleggelse til å våkne opp. Før de våkner leter de med lys og lykter etter materiale som kan backe opp deres oppfatning av at det egentlig ikke er så farlig, at det er så mye annet som er mye farligere. Det er et av de store samtaleemnene i denne typen miljø, og det er bred enighet om at "vi har _skjønt_ det, de andre har ikke peiling stakkar". De andre er bare sauer som tar propaganda for god fisk. Jeg har hørt alt du sier før, 3b2, og er så uendelig lei av å høre folk som ikke har peiling spre livsfarlige og uvitende påstander. Trøsten får være at du sikkert kommer til å ombestemme deg en dag.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #42 Skrevet 16. januar 2016 Det er nytteløst å diskutere dette med mennesker som ikke har sett skyggesidene ennå. Før man har det, er det helt typisk å både romantisere og bagatellisere bruk av narkotika. Ikke så rart, siden det er det alle som bruker narkotika er opptatte av -- før de opplever nok ødeleggelse til å våkne opp. Før de våkner leter de med lys og lykter etter materiale som kan backe opp deres oppfatning av at det egentlig ikke er så farlig, at det er så mye annet som er mye farligere. Det er et av de store samtaleemnene i denne typen miljø, og det er bred enighet om at "vi har _skjønt_ det, de andre har ikke peiling stakkar". De andre er bare sauer som tar propaganda for god fisk. Jeg har hørt alt du sier før, 3b2, og er så uendelig lei av å høre folk som ikke har peiling spre livsfarlige og uvitende påstander. Trøsten får være at du sikkert kommer til å ombestemme deg en dag. Jeg har absolutt sett skyggesidene. Har jobbet med rusmissbrukere, både gjennom jobben, og frivillig. Felles for nesten samtlige som får problemer med rus, er at de har andre og mer dyptliggende problemer som de selvmedisinerer med rusen, akkurat som alkoholikere gjør. Alle rusmidler innebærer en risiko. Noen mer enn andre. Men skremselspropaganda og forbudslinjen er ikke et effektivt virkemiddel i kampen mot ruslidelser. Flesteparten av rusbrukere har ingen problemer knyttet til dette. Men dømmende holdninger og risiko for straff og å miste barna, gjør det svært vanskelig for dem som har problemer å søke hjelp! Man vet heller ikke hva stoffene inneholder på gata, stoffene blir stadig mer potente. Man utsettes for langere som vil pushe tyngre stoffer på brukerene, noe som hadde vært unngått om det ble legalisert. Jo mer straff, fengselsopphold og fordømmelse rusbrukerene møter, jo mer behov får de til å innta rusmiddel. At folk dør som fluer på grunn av forbudspolutikken er kanskje greit synes du? Villig til å ofre mennesker tilsvarende 3 Breivikmassakrer, for å sette en moralsk standard? Da snakker jeg bare om dem som dør i Norge årlig. Det er nærliggende å sammenligne seg med Portugal, som har hatt svært bra effekt av å kutte krigen mot narkotika. Jeg mener det er dine holdninger som er livsfarlige. Anonymous poster hash: aad16...3b2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #43 Skrevet 16. januar 2016 Utrolig idiotisk å straffe barnet for noe foreldren gjør. Kan ikke skjønne at dere tenker tanke engang. Er noen fornuftige stemmer her, men resten er farget av anti-narkotika-propagandaen som svelges helt ukritisk. Siden marihuana er forbudt hører man jo kun om de tilfellene det eventuelt går galt. Veldig få (selv om det er VELDIG MANGE) går rundt og promoterer at de bruker det i ny og ne uten bivirkninger eller andre problemer, som andre ville tatt seg et glass vin. Glad jeg ikke kjenner noen som dere, som vil melde denne faren, for da hadde de stakkars barna mine risikert å få revet opp tilværelsen sin for noe jeg gjør på MIN fritid når jeg er alene, unna dem. Ikke at jeg selger, men jeg forbruker, og gir bort hvis noen vil ha. Og ingen jeg kjenner som selger eller bruker er noe annet en vanlige, arbeidende, samfunnsengasjerte (ofte foreldre) folk. Anonymous poster hash: 85840...d72 Moralistene vil sende dem som velger andre (og ofte mindre farlige rusmidler) enn dem selv i fengsel, bare fordi det er forbudt. De vil med andre ord sette en kjempestor foreldregruppe, og ressurssterke mennesker i kostbart fengsel, istedenfor at de kan fortsette å svære produktive mennesker. De som bruker forteller ikke slike moralister dette. Jeg kjenner svært oppegående, intelligente og omsorgsfulle foreldre, med glade og velfungerende barn, som bruker "milde" rusmidler på fritiden. Lærere, ingeniører, sykepleiere, leger etc. Moralistene hadde nok fått hakeslepp om de visste hvem det var. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Jeg er hva du kaller moralist. Lovlydig vil jeg kalle meg. Sjokkert blir jeg aldri og melder over en lav sko gjør jeg mer enn gjerne. Finnes ikke en eneste god unnskyldning for å bryte loven! Straffeutmålingen er det andre som tar seg av. Å diskutere dette med dophuer er dog selvfølgelig fullstendig bortkasta tid, sier seg selv Anonymous poster hash: 79d23...002 Loven er stadig i endring. Du er kanskje av typen som blindt følger lovverk og autoriteter uten å tenke konsekvenser? Jeg er ikke noe dophue. Drikker 2 glass vin ca 3 ganger i året, og har prøvd MDMA én gang, that's it! Men det skulle være irrelevant hvilke rusmidler jeg velger å bruke. Det er empatien og fornuften som teller. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Under endring? Så du er spådame og tar eventuelle endringer på forskudd? Jeg følger loven og forventer alle andre gjør det samme! Jeg tar også mer hensyn til de som posentielt kan komme uskyldig inn i uheldige miljøer (se feks Petter uteligger), enn en simpel lovbryter som tjener penger på andres ulykke. Det er ikke din jobb å leke politi! Det gjør deg også skyldig!! Anonymous poster hash: 79d23...002
Gjest Darwinia:-) Skrevet 16. januar 2016 #44 Skrevet 16. januar 2016 Denne personen har barn. Selger dette på fester stort sett. Bør jeg anmelde til politi? Barnevern? Kan jeg være anonym? Vet at man kan tipse politiet, men det blir ikke tatt seriøst. Anonymous poster hash: e8565...aa4 Hvis denne mannen er en god far og omsorgsperson, mener jeg du gjør barnet en bjørnetjeneste med å sette far i fengsel. Anonymous poster hash: aad16...3b2 En god far? Helt til en av kundene dukker opp på døra, rabiat av abstinenser? Eller helt til en av ungene finner "mel" eller morsomt godteri i en liten pose i pappas jakke? Eller det kommer torpedoer på døra for å hente inn penger? Eller politi for å hente pappa? Narkotikalangere er ikke gode omsorgspersoner! Ferdig snakka!
skjotta Skrevet 16. januar 2016 #45 Skrevet 16. januar 2016 Jeg bor i en liten by og det er lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen, men bare fra mitt årskull på 60 elever er 3 døde pga narkotika. Om jeg tar med kullet over og under mitt er tallet 10 (som jeg vet om) Alle begynte med lightergass, hasj, extacy.... Alle døde av overdoser. Det har ikke noe å si om stoffet er lovlig eller ulovlig. Brukere vil alltid søke noe bedre, sterkere og det ender aldri bra.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #46 Skrevet 17. januar 2016 Jeg bor i en liten by og det er lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen, men bare fra mitt årskull på 60 elever er 3 døde pga narkotika. Om jeg tar med kullet over og under mitt er tallet 10 (som jeg vet om) Alle begynte med lightergass, hasj, extacy.... Alle døde av overdoser. Det har ikke noe å si om stoffet er lovlig eller ulovlig. Brukere vil alltid søke noe bedre, sterkere og det ender aldri bra. Ca 250 mennesker dør hvert år av overdoser i Norge. Det virker likevel som du har bodd i et spesielt belastet miljø? Men det er uansett altfor mange! Og der har så absolutt noe å si om stoffet er lovlig eller ulovlig. Når det er ulovlig vet man aldri hvordan komponentene og potensen er i stoffene man bruker, noe som hadde vært mulig på et regulert marked. Det utvikles også f.eks. syntetisk cannabis, da dette er langt lettere å smugle, men også mye farligere. De aller fleste dør av heroinoverdose. Dette kunne vært unngått om man fikk utskrevet heroin på resept, både med tanke på stoff og dosering. Brukerne er også henvist til skitne undergrunner med sølevann, istedenfor rene sprøyterom. Det blir også forhindret opplæring og utdeling av brukerutstyr til å røyke heroinen, som er langt mindre farlig enn å injisere. Det er også svært vanskelig å søke hjelp om man har et rusproblem, både på grunn av risiko, straff og stigmatisering. Klart at en mor og sykepleier som bruker cannabis p.g.a psykiske problem ikke vil søke hjelp da hun vil miste både førerkort, autorisasjon og mest sannsynlig foreldreretten, uten noen gang å møte ruset på jobb eller kjøre beruset. Det er stor mangel på skikkelige avvenningsklinikker. Dette kunne blitt finansiert av skatteinntektene på et regulert marked, kontra at pengene havner i lomma på dealerene og mafia. At cannabis og extacy gir abstinenser etter noe du aldri har prøvd før, er bare tull! MDMA gir ikke mer effekt om du tar mer, og venner kroppen seg til cannabis, tar du bare noen ekstra puff. Man får ikke plutselig lyst på amfetamin, selv om man ruser seg på kaffe (sentralstimulerende) eller hasj, om man ruser seg på alkohol. Skulle det fungere som Gateway drug, er det ene og alene pga forbudet, som gjør at man kommer borti undergrunnsmiljøer som vil tjene penger på å pushe på deg andre produkter. De som virkelig havner på kjøret, gjør det fordi de har en indre smerte de prøver å lindre. Anonymous poster hash: aad16...3b2
Elisun Skrevet 17. januar 2016 #47 Skrevet 17. januar 2016 er du oppriktig bekymret for barnet så skal du alltid kontakte barnevern. Er du opptatt av at det mannen gjør (uavhengig om han er far eller ei) er ulovlig, ja da kontakter du politiet og anmelder.
skjotta Skrevet 17. januar 2016 #48 Skrevet 17. januar 2016 Jeg bor i en liten by og det er lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen, men bare fra mitt årskull på 60 elever er 3 døde pga narkotika. Om jeg tar med kullet over og under mitt er tallet 10 (som jeg vet om) Alle begynte med lightergass, hasj, extacy.... Alle døde av overdoser. Det har ikke noe å si om stoffet er lovlig eller ulovlig. Brukere vil alltid søke noe bedre, sterkere og det ender aldri bra. Ca 250 mennesker dør hvert år av overdoser i Norge. Det virker likevel som du har bodd i et spesielt belastet miljø?Men det er uansett altfor mange! Og der har så absolutt noe å si om stoffet er lovlig eller ulovlig. Når det er ulovlig vet man aldri hvordan komponentene og potensen er i stoffene man bruker, noe som hadde vært mulig på et regulert marked. Det utvikles også f.eks. syntetisk cannabis, da dette er langt lettere å smugle, men også mye farligere. De aller fleste dør av heroinoverdose. Dette kunne vært unngått om man fikk utskrevet heroin på resept, både med tanke på stoff og dosering. Brukerne er også henvist til skitne undergrunner med sølevann, istedenfor rene sprøyterom. Det blir også forhindret opplæring og utdeling av brukerutstyr til å røyke heroinen, som er langt mindre farlig enn å injisere. Det er også svært vanskelig å søke hjelp om man har et rusproblem, både på grunn av risiko, straff og stigmatisering. Klart at en mor og sykepleier som bruker cannabis p.g.a psykiske problem ikke vil søke hjelp da hun vil miste både førerkort, autorisasjon og mest sannsynlig foreldreretten, uten noen gang å møte ruset på jobb eller kjøre beruset. Det er stor mangel på skikkelige avvenningsklinikker. Dette kunne blitt finansiert av skatteinntektene på et regulert marked, kontra at pengene havner i lomma på dealerene og mafia. At cannabis og extacy gir abstinenser etter noe du aldri har prøvd før, er bare tull! MDMA gir ikke mer effekt om du tar mer, og venner kroppen seg til cannabis, tar du bare noen ekstra puff. Man får ikke plutselig lyst på amfetamin, selv om man ruser seg på kaffe (sentralstimulerende) eller hasj, om man ruser seg på alkohol. Skulle det fungere som Gateway drug, er det ene og alene pga forbudet, som gjør at man kommer borti undergrunnsmiljøer som vil tjene penger på å pushe på deg andre produkter. De som virkelig havner på kjøret, gjør det fordi de har en indre smerte de prøver å lindre. Anonymous poster hash: aad16...3b2 Nei jeg bor ikke i et belastet miljø. Sier ikke at de alle har dødd i år, men at i en alder av 36 er der 10 stk som gikk på ungdomsskolen samtidig med meg som ikke lever lengre pga narkotika. Selvfølgelig er mildere stoffer gateway til hardere stoffer. Noe så naivt som å hevde det motsatte skal man lete lenge etter... du sier det selv, de som bruker prøver å lindre en indre smerte. Når cannabis ikke lengre lindrer den indre smerten, bestemmer de seg ikke for at da for de bare leve med smerten da. De vet at der finnes stoffer som vil gi sterkere effekt, og vil da søke til det. Og den sykepleieren vil ikke jeg møte på vakt! Ikke hun som er alkoholiker heller, for den saks skyld.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #49 Skrevet 17. januar 2016 Ville vurdert det ut i fra hva om jeg mener han er en god omsorgsperson bortsett fra dette. Ville uansett ha meldt til politiet om jeg meldte bare pga salg av narkotiaka. Om jeg i tillegg mener han ikke er noen god far ville jeg i tillegg meldt til barnevernet Anonymous poster hash: 3fa5e...ef3
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #50 Skrevet 17. januar 2016 Han bryter loven er det ok ? Om han er god far så driter jeg i det og det han gjør er det rett? Dokke som synest detta er ok er trangsynte, tenk på barna som misten ein god far. Er han god når ein bryter lover og ødelegger for ein anna familie med barn og etc. Bruk dei så grå men det har vel dokke ikkje siden han er ein god far og at på ødelegger ein annen FAR, MOR, BESTEMOR EL SØSTER OG ETC. Anonymous poster hash: a3478...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå