Gå til innhold

Mener dere virkelig at en kvinne på 170 cm og 80 kilo IKKE er overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 5ebcc...c30

Fortsetter under...

Skrevet

skal man se på BMI så er den litt høy og bør noe ned. men man er jo bygd forskjellig, så kommer jo litt ann på holdning og hvor disse kiloene sitter tenker jeg. mange har jo tung benbygdning,

jeg for min del er 174 og syns selv jeg er litt lubben når jeg nærmer meg 80kg, og liker ligge på 71 ca,

Anonymous poster hash: e2835...1b4
Skrevet

Nei, det mener jeg ikke.

Anonymous poster hash: c5d0e...3a7

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvem har sagt det, siden du spør i en så sjokkert tone?

Skrevet

Det er overvekt, samme hvordan en vrir og vender på det. Det betyr ikke nødvendigvis at en ser feit ut. Dersom en har ekstremt høy muskelmasse, vil en jo uansett være overvektig. Overvekt antyder at kroppsmassen er tyngre enn det som er gunstig for kropp og skjelett. Derfor betyr det ikke at en automatisk er feit, dersom overvekten er pga høy fettprosent vil en se feit ut og overvekten vil være problematisk for organer, skjellet, ledd osv. Dersom overvekten er pga muskelmasse, vil en kanskje se slank ut, men en vil også være mer utsatt for belastninger av skjelett og ledd.

Anonymous poster hash: 995ea...bda
Skrevet

Jeg er 167, når jeg veier 80 kg så vil nok ingen se på meg som overvektig, så klart ikke syltynn men normal. Jeg er nå 93 kg og nå har jeg litt polstring, er kompakt men ikke feit (er på vei ned). Skal ned på 75, da bruker jeg str M/38 og ca 28/29 i bukser. 

Har ei venninne som er litt høyere og litt tyngre enn meg og hun er MYE større en meg, så vi er bygd forskjellig. Jeg har også søsken som veier mye mer enn man ville gjettet. Lillebror er 175 høy og veier vel 125-130 kg, men han er ikke tjukk, litt mage bare og veldig kraftig og muskuløs.

Anonymous poster hash: d665d...d3a

Annonse

Skrevet

Jeg er 167, når jeg veier 80 kg så vil nok ingen se på meg som overvektig, så klart ikke syltynn men normal. Jeg er nå 93 kg og nå har jeg litt polstring, er kompakt men ikke feit (er på vei ned). Skal ned på 75, da bruker jeg str M/38 og ca 28/29 i bukser.

Har ei venninne som er litt høyere og litt tyngre enn meg og hun er MYE større en meg, så vi er bygd forskjellig. Jeg har også søsken som veier mye mer enn man ville gjettet. Lillebror er 175 høy og veier vel 125-130 kg, men han er ikke tjukk, litt mage bare og veldig kraftig og muskuløs.

😂

Skrevet

Dette tror jeg ikke på i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 995ea...bda

Skrevet

Hehe jo man er overvektig da. Og ang du med broren på 175 og 125 kg??? Er du rusk? Han er jo knallfet. Du lever virkelig i en drømmeverden...

Anonymous poster hash: 7b9e4...590

Skrevet

Jeg er 175 og veier vanligvis mellom 60/62 kg. Jeg er ikke spesielt tynn! Slank og normal. Bruk s/m, noen ganger l. 38 i det meste.Hadde jeg veid 20 kg mer hadde jeg vært tjukk!

Anonymous poster hash: ff2a9...9ff

Skrevet

Beklager, men du er nok mer enn litt kompakt, du er feit. Du veier 2 kilo mindre enn meg, og er 9 cm lavere. Jeg er feit, tviler på at du ikke er det

Anonymous poster hash: 1ea10...1d0

Skrevet

Du har en bmi på 33, det er i kategorien fedme, og nærmere grad 2 enn grad 1...

Skrevet

Jeg er 170, og jeg har en gang i livet veid rundt 70 kilo. Husker at jeg selv syns jeg så slank ut, og anså meg selv for å være det. I ettertid når jeg ser bilder, så ser jeg jo godt at jeg ikke var slank . Mener ikke jeg var overvektig altså, men jeg veide mange flere kilo enn jeg behøver - og det så jeg ikke selv. Tror det gjelder mange andre enn meg, man blir på en måte litt blind på sitt eget utseende. Store psykoligiske undersøkelser viser jo også at langt de fleste vurderer seg selv som mer attraktive enn andre gjør

Anonymous poster hash: 61580...c49

Annonse

Skrevet

Du har en bmi på 33,35. Dvs. du er nærmere fedme kategori II enn grensen for fedme kategori I.

Ja, man er forskjellig bygd, og det kan være ulikt hvor stor man virker ut fra hvordan kroppen fordeler overvekten. Men du har helsefarlig fedme, så det er godt du er på vei ned :)

Broren din har bmi tilsvarende høyeste kategori fedme, kategori III. Så uansett hvor godt trent han er så har også han helsefarlig overvekt.

Anonymous poster hash: b0b43...f3e

Skrevet

Jeg tror kanskje du har lullet deg inn i litt ønsketenkning her. Jeg er nøyaktig så høy som deg, og veier også 80 kg, og jeg kan godt se grei ut i klær og er ikke så tykk at det er et kjempeproblem i hverdagen (jeg får f.eks plass i et enkeltsete på bussen) - men jeg prøver ikke å lure meg selv til å tro at jeg ikke er overvektig av den grunn.

Lillebror er forresten også svært overvektig - selvom vekten sikkert er heldig plassert jevnt fordelt.

Anonymous poster hash: 87831...104

Skrevet

Jeg er 175 og veier vanligvis mellom 60/62 kg. Jeg er ikke spesielt tynn! Slank og normal. Bruk s/m, noen ganger l. 38 i det meste.Hadde jeg veid 20 kg mer hadde jeg vært tjukk!

Anonymous poster hash: ff2a9...9ff [/acronym

Du har en KMI på 19,6, nedre normalområde. Altså er du en del slankere enn de aller fleste rundt deg med mindre du omgir deg med Victorias Secret-modeller.  Slank og normal ja, men nedre normal. Det finns også en øvre normal som du ville vært like over med 20 kg mer. At du som er vant til å være slank ville følt det var for mye skjønner jeg likevel godt. 

Anonymous poster hash: 0e9f5...b09

Skrevet

Hun på 19,6 er innenfor normalen. Hun ser sikkert flott ut .

Skrevet

Jeg er 170, og jeg har en gang i livet veid rundt 70 kilo. Husker at jeg selv syns jeg så slank ut, og anså meg selv for å være det. I ettertid når jeg ser bilder, så ser jeg jo godt at jeg ikke var slank . Mener ikke jeg var overvektig altså, men jeg veide mange flere kilo enn jeg behøver - og det så jeg ikke selv. Tror det gjelder mange andre enn meg, man blir på en måte litt blind på sitt eget utseende. Store psykoligiske undersøkelser viser jo også at langt de fleste vurderer seg selv som mer attraktive enn andre gjør

Hvorfor er det viktig å være den tynneste versjonen av seg selv? Det er også undersøkelser som viser at kvinner med overvekt velger kropper som er 10 kg tyngre eller enn det de er selv når de skal velge en kropp den mener at ligner. Du var antagelig helt fin på 70 kg, men det viktigste er jo at du er fornøyd selv. 

Skrevet

Hun på 19,6 er innenfor normalen. Hun ser sikkert flott ut .

Jeg sa ikke at hun ikke var normal eller fin.

Skrevet

Ja da er man overvektig. Men om hun ser normal eller tykk ut kan man ikke si utfra de målene. Heller ikke om hun er sunn eller om hun bør gå ned i vekt. En kvinne kan se ut som Michelinmannen med de målene, en annen kan se ut som Maria Montasami.

Skrevet

Jeg er 180 høy og veier som ikke gravid 75 kg. Helt normalt slank.

Når jeg har veid 66-67 kg så ser jeg helt skrapa ut, bena stikker ut i hals og hofter og venniner sier jeg ser ordentlig syk ut. Så det er tydeligvis forskjell på folk.

Anonymous poster hash: aa577...cfc
Skrevet

Beklager, men du er nok mer enn litt kompakt, du er feit. Du veier 2 kilo mindre enn meg, og er 9 cm lavere. Jeg er feit, tviler på at du ikke er det

Anonymous poster hash: 1ea10...1d0

Fantastisk! 😂 Godt det er noen som har selvinnsikt, applaus til deg. Ikke fullt så stor applaus til hun du svarte som bare har "litt polstring"😣😅

Anonymous poster hash: 22ad9...de9

Skrevet

OverVEKTig skriver du. Og 80 kg fordelt på 170 cm er overvektig uansett om det er muskler eller fett.

Men det betyr jo ikke at to personer som veier 80 kg og er 170 cm høye ser like ut overhodet! Dersom den ene personen er omtremt uten muskler og den andre er en svært muskuløs person, vil den muskel-løse være ganske så feit, mens den muskuløse vil være omtrent "skrapa"! Men vekta er jo likevel akkurat den samme!

Selv er jeg 170 cm og veier ca 70 kg. Jeg har mye muskler og svært lav fettprosent, og tror de færreste hadde gjettet på at jeg veier så "mye" som jeg gjør! ;-)

Anonymous poster hash: 0ebe3...9d2

Skrevet

Det er overvekt, samme hvordan en vrir og vender på det. Det betyr ikke nødvendigvis at en ser feit ut. Dersom en har ekstremt høy muskelmasse, vil en jo uansett være overvektig. Overvekt antyder at kroppsmassen er tyngre enn det som er gunstig for kropp og skjelett. Derfor betyr det ikke at en automatisk er feit, dersom overvekten er pga høy fettprosent vil en se feit ut og overvekten vil være problematisk for organer, skjellet, ledd osv. Dersom overvekten er pga muskelmasse, vil en kanskje se slank ut, men en vil også være mer utsatt for belastninger av skjelett og ledd. Anonymous poster hash: 995ea...bda

Det er feil det du sier om høy BMI ved økt muskelmasse. En godt trent person som er muskuløs er på ingen måte utsatt for mer belastning av skjelett og ledd. Tvert imot. Husk at sterke muskler er viktig for stabilisering av viktige ledd og kjerne.

Og om en person som ser frisk og sunn, og har litt ekstra på lårene, så er det ikke spesielt usunt å ha denne vekten. BMI er kun veiledende og ingen fasit. Det dumme med slike beregninger er at mennesker uten evne til selvstendig og kritisk tenking går fem på, og konkluderer med at en person med litt høyere BMI er usunn og utsatt for sykdom kun sett utifra BMI-verdien. Mistenker at en del av disse er innpå denne tråden.

Anonymous poster hash: 6c157...cf6

Skrevet

Hvorfor er det viktig å være den tynneste versjonen av seg selv? Det er også undersøkelser som viser at kvinner med overvekt velger kropper som er 10 kg tyngre eller enn det de er selv når de skal velge en kropp den mener at ligner. Du var antagelig helt fin på 70 kg, men det viktigste er jo at du er fornøyd selv. 

Jeg skrev ikke at det er viktig å være den tynneste versjonen av seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...