Gå til innhold

Hvilken type jakke synes du varmer mest i ekstrem kulde?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Definer ekstrem kulde. Om du mener -20 så er det vanlig vintervær og det meste duger.

Tenker -25 og kaldere.

Anonymous poster hash: 3a122...302

Saueskinnsjakken er glimrende i slik kulde.

Anonymous poster hash: 03d64...ca1

Definer ekstrem kulde. Om du mener -20 så er det vanlig vintervær og det meste duger.

Tenker -25 og kaldere.

Saueskinnsjakken er glimrende i slik kulde.

Anonymous poster hash: 03d64...ca1

Det er den sikkert. :-)

Tenkte mer til barn..

hi

Annonse

-20 er slett ikke vanlig vintervær over hele landet! Her i Vest er det ekstremkulde, og jeg fryser meg ihjel om det er mer enn -10 og jeg ikke bruker dunjakke.

Anonymous poster hash: 56286...418

Noen som har erfart at dun er varmere enn "vanlig" vinterjakke?

Jeg spør fordi jeg selv ikke har noen erfaring, og lurer på å kjøpe dunjakke til skolegutten min. Er -22 her jeg bor i dag.

hi

-20 er slett ikke vanlig vintervær over hele landet! Her i Vest er det ekstremkulde, og jeg fryser meg ihjel om det er mer enn -10 og jeg ikke bruker dunjakke.

Men så er det ikke DU som definerer ekstremkulde, da. Du er ikke verdens navle :)

Anonymous poster hash: 7dc71...18d

Noen som har erfart at dun er varmere enn "vanlig" vinterjakke?

Jeg spør fordi jeg selv ikke har noen erfaring, og lurer på å kjøpe dunjakke til skolegutten min. Er -22 her jeg bor i dag.

hi

Jeg synes dun blir klamt.

Annonse

Men så er det ikke DU som definerer ekstremkulde, da. Du er ikke verdens navle :)

Nei, men -20 er ikke vanlig vintervær over hele landet. Er det kaldere enn -10 grader skriver avisene her om ekstremvintre og ekstremkulde. Tror ikke jeg er verdens navle for å skrive dét, og for at jeg personlig fryser uten dun om det er slik kulde ute. Hvordan kan man ellers gi tips, om man ikke kan trekke inn personlig erfaring? Når det er sagt, oppleves sikkert-10 grader langt kaldere her på Vestlandet enn der Lektor Doppler bor, grunnet klima/luftfuktighet.

I tillegg til kuldegrader har vind og luftfuktighet mye å si for temperaturopplevelsen, så å være bastant på gradene blir veldig feil.

Dunjakka mi er definitivt den varmeste jakken jeg har, og det fine med den er at den funker fint om ikke det er veldig kaldt også.

Takk for mange svar!

Har dere erfaringer med de ulike merkene på dunjakker?

Ser Bergans blir foreslått. Er det mye bedre enn ei rimeligere dunjakke..?

hi

Har prøvd flere merker, men jeg sverger til Bergans, er veldig fornøyd.

Har tre stykker i forskjellig tykkelser og lengde, til hvert sitt bruk. Veldig godt å ikke fryse!

Har også dunvotter fra Bergans. Fantastiske!

Anonymous poster hash: d677e...b81

Dun👍🏼 vindtett! Dessuten, det er forskjell på minusgrader i innlandet og ved kysten. -5 og stiv kuling i vest er like kaldt som -15 og vindstille!

Trenger tøffere klær i -5℃ ved kysten enn -15℃ og vindstille her i innlandet. Fy filler'n så kaldt det er med fuktig luft i stri fart!

Klarer meg veldig godt med en god Swix vinterjakke foreløpig.

Anonymous poster hash: 6f72f...776

Selv har jeg en Etirel jakke som jeg kjøpte i Sverige i fjor. Ikke så dyr ( 899SEK på salg)

Den er fantastisk varm! Jeg vet ikke mye om merket, likte den bare fordi den så varm ut.

I dag har vi minus 21 her, og jeg har bare en vanlig bomullgenser under. Fryser ikke.

Kan hende merket kjører barneklær også?

Anonymous poster hash: 64bff...77f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...