Gå til innhold

Har jeg rett på dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan søke dagpenger. Det var noen som mente jeg kansje kunne det..

Jeg har etter jeg var ferdig med permisjonen min for et år siden har jeg hatt en liten fast helgestilling, og tatt ekstravakter flere steder. nå er det ganske lite vakter, og det vises på økonomien.

Er selvsagt på utkikk etter ny jobb/ flere steder å melde meg som ringehjelp.

Men spørsmålet er da om jeg har krav på dagpenger? Hvordan blir det i så fall beregnet? Bruker de snittet av de siste 3 årene? og har jeg karantene?

Anonymous poster hash: a7e02...24e

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har lest dette..

Men jeg forstår ikke. Jeg har jo ikke mistet jobben, jeg har bare en bitte liten fast stilling. Og har ikke tenkt tanken om at jeh kansje kn få dagpenger før nå.

Nei, jeg kan ikke se at du skulle ha krav på dagpenger.

Anonymous poster hash: ff21e...bd4

Skrevet

Jeg har lest dette..

Men jeg forstår ikke. Jeg har jo ikke mistet jobben, jeg har bare en bitte liten fast stilling. Og har ikke tenkt tanken om at jeh kansje kn få dagpenger før nå.

Ok. Hvordan ser du det? Om jeg hadde søkt rett etter permisjonen min, hadde jeg hatt rett på det da? Men ikke nå?

Skrevet

Hva jobbet du med før permisjon? Sa du selv opp den stillingen?

Sånn jeg forstår det må du ha hatt en jobb som du har mistet hele eller deler av evt. sagt på selv. Da får du 8 uker karantene.

Men man får ikke dagpenger kun fordi man ikke får flere ekstravakter f. Eks. Mn må ha hatt en jobb med en viss inntekt som man å mistet for å få dagpenger.

Slik tolker jeg det. Ble kanskje rotere forklart.

Anonymous poster hash: ee6df...02c

Annonse

Skrevet

Min historie er slik....

Jeg hadde fast jobb, 100%. I permisjonen ble jeg arbeidsledig. Gikk da direkte fra permisjon til dagpenger og jobbsøker. Pga jeg gikk rett fra permisjon kunne jeg jobbe maks 4,5 time pr uke og likevel beholde dagpenger. Når jeg fikk jobb, 40% stilling mista jeg dagpenger.

Tvilsomt at du nå lenge etter kan komme å kreve dagpenger. Du har jo ikke mista jobben nå eller gått ned i inntekt nå. Du har hatt denne ekstra jobben en stund og har jo sånn sett ikke noe inntektstap.

Anonymous poster hash: bf968...3bd

Skrevet

Jeg har lest dette..

Ok. Hvordan ser du det? Om jeg hadde søkt rett etter permisjonen min, hadde jeg hatt rett på det da? Men ikke nå?

Les anno O2c. Du har jo ikke mistet jobben din. Man må liksom miste minst 40-50 % av jobben før man får dagpenger. Ekstravakter tror jeg ikke teller, men er ikke helt sikker.

Skrevet

Min historie er slik....

Jeg hadde fast jobb, 100%. I permisjonen ble jeg arbeidsledig. Gikk da direkte fra permisjon til dagpenger og jobbsøker. Pga jeg gikk rett fra permisjon kunne jeg jobbe maks 4,5 time pr uke og likevel beholde dagpenger. Når jeg fikk jobb, 40% stilling mista jeg dagpenger.

Tvilsomt at du nå lenge etter kan komme å kreve dagpenger. Du har jo ikke mista jobben nå eller gått ned i inntekt nå. Du har hatt denne ekstra jobben en stund og har jo sånn sett ikke noe inntektstap.

Anonymous poster hash: bf968...3bd

Hadde 100% før permisjonen jeg også. Sluttet der fordi det ikke gikk opp med småbarnstilværelsen. Skiftarbeid. Etter det begynte jeg å ta ekstravakter innen et annet yrke, og fikk en liten helgestilling fast.

Skrevet

Bare NAV som kan svare deg 100%.

Du må være meldt arbeidsledig for å ha rett på dagpenger og ha gått ned i stilling med minst 50%.  VI holder på med det nå da mannen min bare har 40 % etter å ha jobbet 100% noen år.

Anonymous poster hash: bdd07...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...