Gå til innhold

Grunnen til IVF/ICSI

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss har mannen nesten ingen svømmere, fant noen få på hver prøve. Men på første icsi ble 4 egg befruktet og er nå på rugedag 2 etter innsett, håper det blir positiv test om et par uker 😉

Anonymous poster hash: af51d...e3c

Tette eggledere er grunnen til at vi måtte ha IVF i utgangspunktet.

Vi brukte ICSI pga mannens sæd lå på 3% istedenfor 4% som regnes som normalen. Strengt tatt tror jeg ikke vi trengte ICSI, men legen vi brukte til å begynne med (i utlandet) virket som hun ville vi skulle bruke så mye penger som mulig. Faktisk foreslo hun PICSI, som absolutt ikke er nødvendig for oss med såpass normal sædprøve, og da satte vi foten ned, men ICSI klarte hun å overtale oss til.

Annonse

Hos oss er det så enkelt som at mannen min er sterilisert (et valg han tok før han møtte meg) men så ønsker vi oss barn sammen. Vi ble behandlet med ICSI, som er måten de gjør det på når de henter sædceller ut fra testiklene. Vi var heldige og fikk klaff på første forsøk. Er nå 8 uker på vei :)

• 3 uker senere...

Mannen min har nedsatt sædkvalitet. Startet på første ICSI-forsøk november 2014. Etter tre innsettinger (en fersk og to frys) som ikke ble noe, klarte vi det på tredje frys nå i nov 2015. Er 15 uker på vei og er strålende lykkelig. Rent bortsett fra at jeg har det jævlig pga kvalme, men lykken overskygger alt.

Så til dere som må sette inn en og to og tre ganger, det er et håp i enden!! Jeg føler kraftig med dere!

Mannen har dårlig sædkvalitet siden han har såkalte jojo testikler. Jeg har et snev av endometriose og i tillegg har jeg en reumatisk sykdom som gjør at jeg må bruke masse medisiner for å holde i sjakk og det er jo ikke akkurat positivt det heller.
Har hatt flere forsøk, men kun en positiv som dessverre måtte ende i en MA siden hjertet var sluttet å slå.
Har noen egg på frys og de er vår siste sjanse til å få barn sammen da vi har bestemt oss for ikke å ha flere uttak.
Får se om vi satser på et fryseforsøk etter påske :)

Annonse

Få og vanvittig dårlige sædceller hos mannen. Antallet var på ca en million på alle prøvene og hode-halefeil på ca 99% tror jeg det var. For mye hviteceller i prøvene, mengden var for lite osv.Ble gravid på første fryseforsøket. Rakk ikke starte med søskenforsøk da jeg fant ut at jeg hadde blitt gravid naturlig.

Anonymous poster hash: b3540...0c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...