Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #26 Skrevet 15. januar 2016 Ja, mormoren min gjorde det. Min mor fant det ut i voksen alder, mormoren min er død og hun har dermed ingen foreldre idag. Ville tenkte meg nøye om hvis jeg var deg - tenk på hva du utsetter barnet ditt for. Mulig du blir alenemor, men et barn har det bedre med en alenemor og en samværsfar, enn å få vite i senere tid at du har frastjålet henne/han den biologiske faren sin og løyet om mannen hun/han kaller "pappa". Og den dag samboeren din finner ut at du har løyet - da blir du garantert alenemor, til et barn som mest sannsynlig er fly forbanna på deg i årevis. Jeg ville lagt alle kortene på bordet så tidlig som mulig! Anonymous poster hash: 03f1e...27d
Luksusdyret Skrevet 15. januar 2016 #27 Skrevet 15. januar 2016 Sånt skjer når man tenker med fitta og har så lav IQ at man ikke en gang bruker prevensjon når man er utro. Å la din mann, som du sviktet ved å ligge rundt, tro at babyen som har en annen far, er hans egen, er så djevelsk ondsinnet at jeg er tom for ord...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #28 Skrevet 15. januar 2016 Jeg føler med deg, har vært i samme fortvilte situasjon. VET du at barnet er den andre mannen sin? Fordi det gjør avgjørelsen mye lettere; du beholder og forteller, eller du tar abort og sier ingenting. Dersom du er usikker på farskapet, og vurderer å bare få barnet og håpe på det beste, er rådet mitt; ta en farskapstest NÅ, mens du er gravid. Du kan tilogmed ta det før 12 uker. Det er basert på blodprøver av deg og en av mennene, er veldig pålitelig (dog dyrt). Gå til pappatest.no. Denne testen er fullstendig lovlig i alle andre land enn Norge, og det redder resten av svangerskapet ditt og kanskje forholdet ditt. Du vil ihvertfall vite sannheten og kan ta det derifra. Det siste du skal gjøre er å gå et helt svangerskap i usikkerhet. Jeg tok testen i uke 37 - skulle tatt det i uke 10 for å slippe å lure. Jeg har aldri opplevd noe verre, tenkte først at jeg kunne late som samboer var pappa uansett. Men det går ikke, man greier ikke leve med en sånn løgn. Så er man redd for fordømmelsen (bare se på svarene her!). Men til syvende og sist er sannheten det eneste riktige, og det enkleste, uansett utfall. Hva som skjedde med meg? Jo, jeg endre opp med å fortelle både samboer og elsker at farskapet var usikkert. Vi dro da til Svrrige og tok blodprøver. Samboer var faren. Og jeg har lært at hvem som helst kan gjøre feil i livet - men noen uheldige får mer og verre konsekvenser enn andre. Hvem som helst som er utro kunne havnet i en sånn situasjon. Så jeg dømmer aldri noen lenger. Vi er alle sårbare. Lykke til, og fortell meg gjerne mer. Du har min fulle støtte. Anonymous poster hash: ca71d...a6d Nå er folk som bruker prevensjon mye mindre utsatt for å bli gravid hvis de er utro da... Anonymous poster hash: 978c5...a62
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #29 Skrevet 15. januar 2016 Enten tar du abort, eller så beholder du å forteller sannheten. - Barnefar kan ha arvelige sykdommer som barnet MÅ få vite om. - Du frarøver barnet sin tid med sin biologiske far - blod er tykkere enn vann - Du frarøver barnet eventuell arv i fremtiden - Du vil alltid gå på tå hev å lure på om du blir avslørt og da vil ALLE forakte DEG. - Du kommer til å bli avslørt om enten ett år eller om 20 år. Anonymous poster hash: 50c10...da8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #30 Skrevet 15. januar 2016 Enten tar du abort, eller så beholder du å forteller sannheten. - Barnefar kan ha arvelige sykdommer som barnet MÅ få vite om. - Du frarøver barnet sin tid med sin biologiske far - blod er tykkere enn vann - Du frarøver barnet eventuell arv i fremtiden - Du vil alltid gå på tå hev å lure på om du blir avslørt og da vil ALLE forakte DEG. - Du kommer til å bli avslørt om enten ett år eller om 20 år. Anonymous poster hash: 50c10...da8 Hvis hun tar abort så bør hun opplyse mannen sin om at han må sjekke seg for SOS som hun kunne ha smittet ham med. Anonymous poster hash: 978c5...a62
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #31 Skrevet 16. januar 2016 Takk for alle svar. Jeg hadde forventet å bli fordømt og sablet ned, men det var utrolig mange konstruktive svar. Siden jeg og mannen har sex svært sjelden er jeg ganske sikker på at faren er elskeren min. Hadde vi ikke hatt barn fra før ville dette vært enkelt, men abort er jo alltids en nødløsning. Anonymous poster hash: dbfe9...e5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå