Gå til innhold

Stemmer det at Ikea sitt sengetly ikke passer til dyner og puter kjøpt i andre butikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor er en vanlig dyne, og hvor stor er en ikea dyne? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 5b58c...b79

Fortsetter under...

Skrevet

Skulle stå sengetøy i overskriften

Anonymous poster hash: 5b58c...b79
Skrevet

Ikea sine dyner er 10 cm lengre enn standard hvis jeg husker rett. Har brent meg på det et par ganger.

Skrevet

Ikea sine dynetrekk er 210 cm lange.

Standard dyner i Norge er 200 - så det går bra.

Jeg har dyne med ekstra lengde, 220 cm, og da kan jeg ikke bruke Ikea sine dynetrekk.

Anonymous poster hash: e6d65...b9e
Skrevet

Kjøpte nettopp sengetøy på IKEA og vi har standard 200cm dyne, passer helt fint.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ikea sitt sengetøy er 150 cm bredt. "Vanlig" dynestørrelse er 140 cm. Det er forskjellen.

Annonse

Skrevet

Dynetrekkene til Ikea er 10 cm bredere, pg putetrekkene er 10 cm kortere enn sengetøy fra for eks Kid. Det går an å bruke det om hverandre, men er ikke ideelt.

Skrevet

Det sengetøyet jeg har fra IKEA er akkurat som de fra kid.det var vel tidligere at de hadde egne madrass mål og str

Skrevet

En standard dyne i Norge er 140x200 cm

En standard dyne i Sverige er 150x200 cm

Derfor er dynetrekkene fra Ikea 10 cm for brede. Det går helt fint å bruke, men det blir litt ekstra stoff på sidene.

Det gjelder forresten ikke bare Ikea, både Ellos, LaRedoute og HM selger også dynetrekk tilpasset svensk standard.

Anonymous poster hash: c25da...77f
Skrevet

Det sengetøyet jeg har fra IKEA er akkurat som de fra kid.det var vel tidligere at de hadde egne madrass mål og str

Ikea 150x200

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60261457/

Kid 140x200

http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=006020015

Men det er ikke noe problem da, man merker ikke stort til at det er 5 cm ekstra stoff på hver side av dyna..

Skrevet

Ok🙈Har ikke registrert det jeg.

Skrevet

En standard dyne i Norge er 140x200 cm

En standard dyne i Sverige er 150x200 cm

Derfor er dynetrekkene fra Ikea 10 cm for brede. Det går helt fint å bruke, men det blir litt ekstra stoff på sidene.

Det gjelder forresten ikke bare Ikea, både Ellos, LaRedoute og HM selger også dynetrekk tilpasset svensk standard.

I tillegg er putene i Sverige 50x60, men i Norge er de 50x70. Så putetrekk fra IKEA blir trange hos oss.

Anonymous poster hash: e90d0...258

Skrevet

Å, jeg har alltid trodd at det var lengdeforskjell også. Synes dyna forsvinner i trekket, og at jeg bare har dynetrekk på overkroppen. Greit nok på sommeren, men nå på vinteren funker det heller dårlig. 

Annonse

Skrevet

Ja, det er 5-10 cm forskjell,men det kan jo fortsatt brukes likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...