Gå til innhold

Stemmer det at Ikea sitt sengetly ikke passer til dyner og puter kjøpt i andre butikker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikea sine dynetrekk er 210 cm lange.

Standard dyner i Norge er 200 - så det går bra.

Jeg har dyne med ekstra lengde, 220 cm, og da kan jeg ikke bruke Ikea sine dynetrekk.

Anonymous poster hash: e6d65...b9e

Annonse

En standard dyne i Norge er 140x200 cm

En standard dyne i Sverige er 150x200 cm

Derfor er dynetrekkene fra Ikea 10 cm for brede. Det går helt fint å bruke, men det blir litt ekstra stoff på sidene.

Det gjelder forresten ikke bare Ikea, både Ellos, LaRedoute og HM selger også dynetrekk tilpasset svensk standard.

Anonymous poster hash: c25da...77f

Det sengetøyet jeg har fra IKEA er akkurat som de fra kid.det var vel tidligere at de hadde egne madrass mål og str

Ikea 150x200

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60261457/

Kid 140x200

http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=006020015

Men det er ikke noe problem da, man merker ikke stort til at det er 5 cm ekstra stoff på hver side av dyna..

En standard dyne i Norge er 140x200 cm

En standard dyne i Sverige er 150x200 cm

Derfor er dynetrekkene fra Ikea 10 cm for brede. Det går helt fint å bruke, men det blir litt ekstra stoff på sidene.

Det gjelder forresten ikke bare Ikea, både Ellos, LaRedoute og HM selger også dynetrekk tilpasset svensk standard.

I tillegg er putene i Sverige 50x60, men i Norge er de 50x70. Så putetrekk fra IKEA blir trange hos oss.

Anonymous poster hash: e90d0...258

Å, jeg har alltid trodd at det var lengdeforskjell også. Synes dyna forsvinner i trekket, og at jeg bare har dynetrekk på overkroppen. Greit nok på sommeren, men nå på vinteren funker det heller dårlig. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...