Gå til innhold

Vil beholde, men jeg føler ikke at jeg har det valget

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 10. Vært på ul forrige uke og så en liten bebis med et bankende hjerte. Og når jeg så det ble dt helt klart for meg at jeg ønsker å beholde. Men her er problemet mitt. Jeg har fra før et barn på året. Og jeg vet at jeg vil måtte tilbringe flere uker på sykehuset med babyen når den blir født pga medisiner jeg går på. Og jeg har spurt alt av nær familie om de kan ha barnet mitt mens jeg er på sykehuset med babyen. Noe som de sier at de ikke vil, orker eller kan. Far er jeg ikke komfortabel med å overlate det fulle ansvar til i mange uker . Han kan ha noe ansvar, men pga sykdom og div tror jeg 100 % blir for mye for han. Så hva kan jeg da gjøre. Er det noen steder man kan få hjelp til å passe på barnet sitt hvis man må oppholde seg på sykehuset i lengre tid? Jeg vil så gjerne beholde, men samtidig kan jeg ikke la barnet mitt i stikken disse ukene hvis jeg ikke har folk jeg stoler på og som han er trygg på til å hjelpe meg 😢😢

Værså snill å spar meg for spydige svar. Jeg ønsker kun svar fra folk som har noen råd om hvordan jeg kan få dette til.

Anonymous poster hash: 9a00f...a4d

Fortsetter under...

Hvis far ikke er i stand til å passe på sitt eget barn i noen uker så bør dere ikke få en til. Største vaset jeg har hørt, hva er dette for en ubrukelig fyr ? Og han skal du ha en til med ??

Anonymous poster hash: f6ec7...844

Syntes så tydelig jeg skrev jg ikke ønsket spydige svar...

Hva koster det å ha en au pair/ barnevakt, og er dt mulig for kun en 4-5 ukers tid ? Jeg tenkte faktisk på den tanken selv. Men hvor finner jeg en passende person, som jeg selvfølgelig ønsker å bli godt kjent med på forhånd?

Forstår at det kan høres spydig ut, men enig at det ikke høres helt bra ut å få flere barn nå om du ikke har tid til å føde dette barnet engang. En har ingen garanti at en ikke er på sykehuset en stund, medisiner til mor eller ei. Hva om du blir syk? Hvem tar seg av barnet da? Ikke enklere med flere barn heller.

Anonymous poster hash: fa7f0...582

Jeg skjønner du er fortvilet. Jeg hadde selv ikke tatt abort! Aldri aldri aldri! Jeg ser jo at barnet er ønsket, så av den grunn syns jeg du skal beholde. Problemstillingen din er utrolig vanskelig, og det med mannen din er jo en privatsak. Likevel syns jeg det er leit for deg at familien din ikke er til mer hjelp.. Pga dette syns jeg noe virker litt rart. Familier skal jo være der for hverandre. Det er vanskelig å komme med noe godt råd.

Annonse

Du må løfte blikket og være kreativ. Kanskje kontakte venner som kan bidra. Eller en barnevakt som du leier inn og da bør selvsagt far kompansere og bistå økonomisk. Evt om dere økonomisk ikke kan betale fulltidsbarnevakt kontakt barnvernstjenesten og hør om å få plassere barnet i et avlastningshjem. Så trist at ingen av dine kan stille opp. Uansett kan du få hjelp gjennom kommunen og særlig siden sykdom er årsaken. Alt det beste til deg.

Ja det er litt rart at familien ikke vil hjelpe mere til. Det går vel i utgangspunktet ut på at de mener at det holder med en et barn akkurat nå. Og er bekymret for at det skal bli for mye for meg med to små, siden far sliter med sykdom og ikke får hjulpet så altfor mye til. Jeg ser jo hva de mener. Men samtidig så er det jo jeg som kan si best om hva jeg selv vil klare. Og det kommer sikkert til å bli slitsomt og tøft en periode. Men jeg vet at jeg vil klare det.

Jeg har også vært innom tanken på å kontakte bvt for å høre om de kan bistå med hjelp ifh til en familie som kan hjelpe meg denne perioden. Men jeg syntes samtidig at det er litt skummelt å skulle gå gjennom de, med tanke på skrekk historier jeg har hørt om folk som har bedt bv om hjelp 😢

Situasjonen er fryktelig fortvilende, og jeg skulle så ønske at familien ville hjelpe meg. .

Jeg har virkelig ikke lyst til å ta abort, tanken gjør meg kvalm. 😢😢

Forstår at du er urolig og skjønner at du får motforestillinger fra familien. Men det er ditt liv og din kropp. Jeg er overbevist om at man blir fullt av sorg om man tar en abort man ikke er fortrolig med. Da gnager denne avgjørelsen på deg og dine relasjoner og vil skape mye sinne. Viktig å si at jeg støtter de som velger å ta abort om det passer best i deres livssituasjon. Det er ikke farlig å kontakte barnevernet. Du vil bli overrasket over så mange gode historier som fins der barnevernet er en av aktørene i hjelpeapparatet. De hører man ikke om, de er ikke en tabloidavis "verdig". Det er dessverre slik at man ofte får høre horrorhistorene og ikke de gode fortellinger med vellykket slutt. Det er best å høre dårlig nyheter vet du;). Det er også en kristen organsiasjon som heter Amatea som bistår til alternativ til abort. De skal i utgangspunktet være nøytrale, men heller vel i hovedsak mot å støtte det ufødte barn. Men i ditt tilfelle kan de kanskje hjelpe. Heller man selv mot å ta abort tror jeg et møte med de kan få en liten bismak. Som nevnt tidligere vær kreativ og undersøk flere obsjoner. Lykke til🍀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...