Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Har dere en oppskrift dere vil dele med meg? Anonymous poster hash: 66d50...ce5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Dytt Anonymous poster hash: 66d50...ce5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Har opprinnelig funnet oppskriften på nett et sted, men kan ikke finne den igjen.. Går mest på øyemål, men ca: -400-500 gram søtpotet -1-2 egg -Ca. 100-150 gram mel -Krydder til smak, jeg bruker litt havsalt, rosmarin, basilikum, oregano osv osv... Ta det du liker! Del søtpotetene i biter og bak i ovn til de er møre, ca 30 min ved 220grader, kommer an på størrelsen du har på bitene. Avkjøl, ta skallet av og ha "kjøttet" i en bolle. Kakk egg(ene) oppi, og kjør med stavmikser til en glatt masse. Tilsett mel og krydder, bland godt sammeb. Du skal få en litt tykk, men ganske løs konsistens. Jeg tar i mel til jeg føler røra er "deigaktig" nok. Smør utover en lav langpanne kledd med bakepapir, stek i ovn på 220 grader i ca 10-15 min. Jeg bruker undervarme med varmluft, men over/undervarme funker også. Ta ut og avkjøl litt, ha på ønsket topping og stek igjen til osten er gyllen. Jeg liker å lage "pizzasaus" av creme fraiche, finhakket chili, finhakket hvitløk og bittelitt sitronsaft. Skjær kyllingfilet i tynne strimler, ha i en bolle/brødpose, tilsett litt olje og krydder etter dmak. Jeg liker chili, hvitløk og basilikum f.eks. Bland godt (gjerne lag dette tidligere på dagen så smaken virkelig får satt seg). Smør "sausen" over det hele, ha på løk i strimler, champignon i skiver (fersk), litt paprikastrimler, mozzarella i biter over det hele, og topp med kyllingen (legges på rå). Stek ved 220 grader til kyllingen er gjennomstekt og mozzarellaen bobler/blir gyllen. Nam! Anonymous poster hash: 2289e...0d7
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Har opprinnelig funnet oppskriften på nett et sted, men kan ikke finne den igjen.. Går mest på øyemål, men ca: -400-500 gram søtpotet -1-2 egg -Ca. 100-150 gram mel -Krydder til smak, jeg bruker litt havsalt, rosmarin, basilikum, oregano osv osv... Ta det du liker! Del søtpotetene i biter og bak i ovn til de er møre, ca 30 min ved 220grader, kommer an på størrelsen du har på bitene. Avkjøl, ta skallet av og ha "kjøttet" i en bolle. Kakk egg(ene) oppi, og kjør med stavmikser til en glatt masse. Tilsett mel og krydder, bland godt sammeb. Du skal få en litt tykk, men ganske løs konsistens. Jeg tar i mel til jeg føler røra er "deigaktig" nok. Smør utover en lav langpanne kledd med bakepapir, stek i ovn på 220 grader i ca 10-15 min. Jeg bruker undervarme med varmluft, men over/undervarme funker også. Ta ut og avkjøl litt, ha på ønsket topping og stek igjen til osten er gyllen. Jeg liker å lage "pizzasaus" av creme fraiche, finhakket chili, finhakket hvitløk og bittelitt sitronsaft. Skjær kyllingfilet i tynne strimler, ha i en bolle/brødpose, tilsett litt olje og krydder etter dmak. Jeg liker chili, hvitløk og basilikum f.eks. Bland godt (gjerne lag dette tidligere på dagen så smaken virkelig får satt seg). Smør "sausen" over det hele, ha på løk i strimler, champignon i skiver (fersk), litt paprikastrimler, mozzarella i biter over det hele, og topp med kyllingen (legges på rå). Stek ved 220 grader til kyllingen er gjennomstekt og mozzarellaen bobler/blir gyllen. Nam! Anonymous poster hash: 2289e...0d7 Det ser godt ut! Takk 😊 hi Anonymous poster hash: 66d50...ce5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå