Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøver desperat å planlegge årets ferie, og har rett og slett ingen peiling på hva som lar seg gjennomføre. Har en sønn født i midten av juni 2015, og vi bor i by med flyplass. Har flydd innenlands med han (både aleine og med pappaen), og et går helt fint. 2-3 timer i bil er heller ikke noe problem. Erfaringer på hvor andre har reist og hvordan, med barn på ca 1 år mottaes med stor takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255953-ferieplaner-med-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge han er frisk og det ikke er noe annet galt, så ser jeg null problem med å reise med småen! Vi venter barn nå når som helst, og har allerede bestilt oss tur til Alcudia i september. :) Vi reiser naturligvis ikke hvis noe skulle være galt, og vi må se an hva slags baby det blir, men i utgangspunktet ser jeg ikke hvorfor vi ikke skal kunne gjennomføre det.

Anonymous poster hash: a8df0...7e6

Prøver desperat å planlegge årets ferie, og har rett og slett ingen peiling på hva som lar seg gjennomføre. Har en sønn født i midten av juni 2015, og vi bor i by med flyplass. Har flydd innenlands med han (både aleine og med pappaen), og et går helt fint. 2-3 timer i bil er heller ikke noe problem. Erfaringer på hvor andre har reist og hvordan, med barn på ca 1 år mottaes med stor takk!

Hei.

Jeg har reist mye utenlands med baby. Noe å tenke på er å velge steder som ikke blir for varmt hvis det er noe en ikke vil utsette barnet for(f.eks tyrkia).  Også må man planlegge utifra om man velger all inclusive hotell eller hotell med leilighet. Jeg har reist mye til all inclusive hotell (blue village osv) og dette er ganske greit med tanke på barnebasseng, lekeplasser og litt "støy" generelt fra andre barn slik at man ikke blir beglodd av feks pensjonister hvis barnet skaper seg ;) hehe. Også kan man forhåndsbestille vogn, barnestol osv før man reiser slik at man slipper å ta med hjemmefra.

Ellers så er det viktig å huske på god håndhygiene, spesielt om en velger all inclusive. Ta gjerne idoform på forhånd så dere slipper magetrøbbel. Og om dere har plass- ta med bleier, det er kjempedyrt med bleier, iallefall i syden. Kjøpte nettopp en pakke med 24 stk for 100 kr på Gran Canaria fordi vi hadde tatt med for lite. Regn ekstra bleier per dag pga bading (derfor, husk også badebleier)

Jeg har reist til tenerife, Gran Canaria, Tyrkia og Danmark med baby. Liker aller best Gran Canaria og Danmark hittil. Tyrkia vil vi ikke tilbake til på grunn av varmen (iallefall om sommeren). Men de har en god del gode barnevennlige hoteller der.

• 2 uker senere...

Hei!

Vi tenkte oss også på ferie, 5 uker i april-16. Har da en sønn på 8 mndr. Noen som har forslag til destinasjon?? 

Hadde tenkt Florida, men da dollaren er såpass høy vurderer vi andre steder. 

Anonymous poster hash: 3d03a...5ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...