Gå til innhold

Hvor lang er ventetiden nå fra mottatt henvisning til første time, Riksen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble henvist februar 2012, og oppstartsamtale januar 2013.

Det er jo en stund siden, men vi var ikke fornøyd med Riksen. Søskenforsøk blir privat.

Anonymous poster hash: fecdb...da6

Vi sendte søknad inn i mai 2015, førstegangssamtale på Riksen i sept 2015. Ønsket selv å komme til Ullevål, så vi ble flyttet over fra Riksen. Kom inn relativt fort, startet med nesespray i nov og uttak/innsett i des. Vi er veldig fornøyd med Ullevål!!!

Ble henvist i oktober 2015 - fikk 1. time i begynnelsen av februar - ringte dem når jeg fikk innkallingen og sa vi ønsket å stå på venteliste i tilfelle noen meldte avbud og fikk dermed time i november! Det blir oppstart av medisiner i mars og selve "operasjonen" i uke 17

Vi sendte henvisning i juli, var til samtale 1 nov, og da var det seks mnd ventetid på første inseminering. Så i april-mai skal vi inn til første forsøk:) Så det tar ca ett år fra henvisning til første forsøk :)

Annonse

Vi sendte henvisning i juli, var til samtale 1 nov, og da var det seks mnd ventetid på første inseminering. Så i april-mai skal vi inn til første forsøk:) Så det tar ca ett år fra henvisning til første forsøk :)

Da gjør vi d ca. samtidig :) har du ikke fått uke enda?

Blir litt overrasket når jeg leser her. Sendte henvisning for inseminering med donor i slutten av 2014, og var til samtale i mai 2015. Har fortsatt ikke hørt noe fra Rikshospitalet. Noen av dere andre her som skal bruke donor? Hvor lang ventetid er dere forespeilet?

Anonymous poster hash: 661a8...b3e

Blir litt overrasket når jeg leser her. Sendte henvisning for inseminering med donor i slutten av 2014, og var til samtale i mai 2015. Har fortsatt ikke hørt noe fra Rikshospitalet. Noen av dere andre her som skal bruke donor? Hvor lang ventetid er dere forespeilet?

Da vi var hos Riksen 1 nov, så var det førstegangssamtalen vår:) vi gjorde aløe undersøkelser, skrev kontrakt med dem, og fikk opplæring i hvordan sette eggløsningssprøyte. Det de sa var at det er seks måneder ventetid fra denne førdtegangssamtalen til ringebrev/ første inseminering:) Så vi skulle forberede oss på tlf i april- mai. :)

Da gjør vi d ca. samtidig :) har du ikke fått uke enda?
Så spennnde!!:) Nei vi fikk bare vite i mov at det va seks mnd ventetid, og at vi kunne forvente oppstart/ første inseminering i april- mai:) hos oss er det inseminering og ikke ivf:) Endret av Ønskebarnregnbue

Samme hos oss. Opplæring i sprøyter og en generell samtale. Alt av undersøkelser hadde vi gjort på forhånd, da vi fikk henvisninger til alt av blodprøver, sjekk av eggledere osv. før samtalen. Spurte om ventetiden da vi var der i mai, og de sa 6-7 mnd. Jeg spurte legen om vi kunne regne med å komme inn før utgangen av 2015, men da sa han nei. Litt motstridende svar der gitt. Får vel ta en telefon å høre hvordan det ligger an.

Håper dere får tlf i løpet av jan, og at dere får forsøke snart :) Vi skal også benytte oss av donor, håper de ringer snart heller enn sent :)

Takk for det :)  Det har kanskje noe å gjøre med tilgang på donorer, uten at jeg vet det sikkert. Håper vi hører noe snart, og at dere slipper å vente så lenge :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...