Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Hei! ☺️ Jeg lå syk rett før jul med influensa, har etter det slitt med svimmelhet. Jeg ser uklart, blir småkvalm, føler at jeg går på en båt, og føler at jeg må sette meg så jeg ikke svimer av. Merker jeg er bedre når jeg er i ro, enn når jeg er i aktivitet. Formen varierer en del. Er for tiden sykemeldt da jobben jeg har ikke fungerer sammen med svimmelhet. Legen tror at dette kan være at influensa har slått meg skikkelig ut og at svimmelheten er som følge av det, eller at jeg har fått virus på balansenerven. Noen andre som har erfaring med dette? Hvor lang tid tok det før dere ble friske? Noe jeg kan gjøre selv for å bli raskere bedre?? Håper noen av dere kan dele erfaringene deres, så kanskje jeg blir litt klokere☺️ Anonymous poster hash: 8a550...34f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Den eneste jeg kjenner med virus på balansenerven var sykemeldt i et halvt år dessverre. Anonymous poster hash: 399a2...2c8
♥Coxinelle♥ Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Har du fått sjekket at det ikke er krystallsyken? Hvis det er det, så lar det seg enkelt behandle hos Kiropraktor eller fysioterapeut. Veldig plagsomt når det står på og enkelt å avdekke om det er det.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Har vært hos kiropraktor, hun mente at det ikke var krystallsyken, og heller ikke nakkeplager dom var årsaken. Men takk for tips. ☺️ Huff sykemeldt et halvt år! Håper jeg slipper det😞 HI Anonymous poster hash: 8a550...34f
Gjest Antarctica Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 Det går over! Trøst deg med det. Hos meg varte det i 4 uker ...
LME1001 Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 (endret) Mal de Debarquement Syndrome? Den jeg kjenner med denne diagnosen har hatt det i over et år, dessverre. Mye sykemeldt. Blir verre ved stress. Spør meg gjerne mer, om du vil. Endret 12. januar 2016 av LME1001
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 Ble du sjekket med video briller om det var krystallsyke? Vanskelig å se nystagmus med det blotte øyet. Anonymous poster hash: 06454...025
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Takk for det😊💕 Anonymous poster hash: 8a550...34f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 Har ikke hørt om Mal de Debarquement Syndrome, mn det hørtes jo ikke akkurat lovende ut ifht tidsperspektivet, så håper det ikke er det😳 Nei jeg har ikke blitt skikkelig skjekket i det hele tatt enda, legen mente det hadde vart så kort (2uker) når jeg var der, så hun tok kun en overfladisk skjekk av ører, nakke og blodtrykk... Så egentlig er det kun gjetning jeg baserer meg på... Er så vanskelig ifht jobb og dette, vil komme raskest mulig tilbake, men er og redd for å bli verre av at jeg presser meg. Svimte nesten av når jeg prøvde meg på jobb etter jul, og ble mye verre i formen etterpå. Har en jobb der de foretrekker at jeg gir beskjed så snart jeg vet om jeg kommer til å være lenge borte eller ikke, og akkurat synes jeg det er veldigt vanskelig å svare på. Takk for svar. ☺️ HI Anonymous poster hash: 8a550...34f
Gjest Antarctica Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Har ikke hørt om Mal de Debarquement Syndrome, mn det hørtes jo ikke akkurat lovende ut ifht tidsperspektivet, så håper det ikke er det😳 Nei jeg har ikke blitt skikkelig skjekket i det hele tatt enda, legen mente det hadde vart så kort (2uker) når jeg var der, så hun tok kun en overfladisk skjekk av ører, nakke og blodtrykk... Så egentlig er det kun gjetning jeg baserer meg på... Er så vanskelig ifht jobb og dette, vil komme raskest mulig tilbake, men er og redd for å bli verre av at jeg presser meg. Svimte nesten av når jeg prøvde meg på jobb etter jul, og ble mye verre i formen etterpå. Har en jobb der de foretrekker at jeg gir beskjed så snart jeg vet om jeg kommer til å være lenge borte eller ikke, og akkurat synes jeg det er veldigt vanskelig å svare på. Takk for svar. ☺️ HI Anonymous poster hash: 8a550...34f Når det kommer i forlengelsen av en virussykdom er det nok mer sannsynlig at det er en virus på balansenerven. (Vestibularisnevritt)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Ja er det jeg har googlet meg frem til jeg og. 😉🙈 hvis ikke hadde jeg nok vært enda mer stressa, for dette er skikkelig ubehagelig! Så håper at det er noe sånt, for det er iallefall ikke farlig.. Mn har forstått det sånn at det varierer veldig på varigheten? Men må jeg bare vente da liksom, er ikke noe jeg kan gjøre for å bli bedre??😬 HI Anonymous poster hash: 8a550...34f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #12 Skrevet 12. januar 2016 Var jeg so skrev over om videobriller. Jeg fikk diagnose virus på balansenerven og ventet et par mnd før jeg fikk en ordentlig undersøkelse. Ble påvist krystallsyke da. Det kan jo faktisk behandles i motsetning til virus på balansenerven. Anonymous poster hash: 06454...025
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #13 Skrevet 12. januar 2016 Ok, takk for tips!☺️ Skal nevne dette for legen min☺️👍🏻 Anonymous poster hash: 8a550...34f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #14 Skrevet 12. januar 2016 Jeg har hatt virus på balansenerven ganske nylig. Var helt slått ut i nesten et halvt år, og måtte trene balansen, som var helt elendig, opp igjen. Gikk litt bedre med sjøsyketabletter og kvalmestillende, men jeg måtte bare vente til det gikk over. Det typiske er jo at krystallsyken er som å være på tivoli, mens virus er som å være på båt. Håper du kan få deg en skikkelig sjekk. Hvor i landet bor du? Her i Bergen har de en sånn stol på Haukeland som er ganske bra mot krystallsyken, samt at det finnes øvelser som gjør en bedre. Virus sa de at det ikke var noe behandling for annet enn å vente og lindre plagene underveis. Anonymous poster hash: ed228...654
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #15 Skrevet 12. januar 2016 Jeg opplever det mer som en båt som gynger, selv om det kan gå rundt for meg som en karusell når jeg blir skikkelig svimmel😳 Men det skjer ikke så ofte heldigvis. Jeg bor i Stavanger. Håper de har god erfaring her også☺️ Har du blitt helt frisk etterpå da? Hvilke øvelser tok du? HI Anonymous poster hash: 8a550...34f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #16 Skrevet 13. januar 2016 Jeg opplever det mer som en båt som gynger, selv om det kan gå rundt for meg som en karusell når jeg blir skikkelig svimmel Men det skjer ikke så ofte heldigvis. Jeg bor i Stavanger. Håper de har god erfaring her også☺ Har du blitt helt frisk etterpå da? Hvilke øvelser tok du? HI Anonymous poster hash: 8a550...34f Håper Stavanger finner ut av det Jeg er blitt helt frisk, så og si. Var på en båttur en stund etter at jeg ble frisk, og da slo alt ut igjen og jeg ble sengeliggende til neste dag. Usikker på om det var en fysisk reaksjon eller bare kroppen min som fikk litt panikk og følte for å si ifra at båttur ikke er ideelt. Ellers er jeg helt frisk. Gjorde ingen øvelser da det ikke hjelper mot virus, så jeg måtte bare vente til det gikk over. Holdt meg mye i ro, hang over handlevognene da jeg skulle handle, lyttet til kroppen og tok kvalmestillende og sjøsyketabletter, noe som dempet svimmelhet og kvalme litt =) Anonymous poster hash: ed228...654
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #17 Skrevet 13. januar 2016 Jeg har hatt det sånn som du beskriver det, HI, både med såkalt nautisk vertigo (båtfølelse) og at det var verre når jeg var stille enn når jeg var i aktivitet. Jeg ble diagnostisert med virus på balansenerven. Det varte kanskje i et par-tre uker, men med en absolutt topp på et par dager. Tiden etter ble jeg gradvis bedre. Var sykemeldt i kort tid bare. Anonymous poster hash: 32d07...8d7
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #18 Skrevet 13. januar 2016 Jeg hadde virus på balansenerven som barn. Var innlagt på sykehus i 3 uker. Litt svak og ustø i 1mnd etterpå men gikk på skole. Så det trenger ikke vare lenge. Anonymous poster hash: 2b04d...a5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå