Gå til innhold

Oktober termin <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merker også at jeg er veldig trøtt, for 2 dager siden skal jeg hat en telefon samtale med min bror men husker ikke selv at jeg hadde det og jeg vet jeg sov. For brukte hele ettermiddag/ kveld på å sove og det var null problem å sove natten igjennom .. Så trøtt er jeg, brystene er mindre ømme, men leste i gravid appen at denne uka (uke7) vil nipplene forandre og man vil føle seg mye trøttere.

Endret av Ronaa

Tidvis kvalme, men ikke oppkast. Sover en dupp hver kveld (trøtt deluxe og mannen skjønner ikke hvorfor at man blir trøtt av å gjøre ingenting). Tidvis svimmel og veldig tørst. Ekstremt oppblåst (får kun på veldig vide kjoler). Svetter mye og må ofte ta mer enn en dusj om dagen til tross for vanlig arbeidsdag på kontor. Fordelene flyter over sine bredder og ut av flere bh'er. Tungt å puste dypt inn og/eller bli andpusten. Begynt å kjenne tidvise tak i bekkenet om jeg står eller går for mye rundt (hadde bekkenløsning forrige fullbårne svangerskap).

Jeg tar det bare som positivt med slike "bivirkninger". Da vet jeg at jeg har et greit progesteron nivå. Det er når man får det ekstremt vondt eller mister alle tegn at man bør bekymre seg. Jeg måler temperaturen hver dag- morgen og kveld for å se etter store temperatur endringer (går tempen mye ned har det vært et faretegn for meg mtp sa). Jeg har gått til steget å kjøpe inn mammatruser da Ebay. Skikkelig ubehagelig å ha noe hardt eller (delvis) stramt mot magen. Noen flere som har problemer med tøyet?

Annonse

Hvor langt på vei er du, Froggi? Jeg er bare 6+3, men har allerede måttet gjøre endringer i måten jeg kler meg på...

Jeg var og kjøpte nye bher i går. Uten spiler, og en størrelse større enn jeg vanligvis bruker. Har så ømme pepper, og selv sportsbhene mine føles for trange.

Har helt sluttet å bruke bukser, blir så ubehagelig med knappen når jeg er oppblåst og øm i magen.

Noen her som egentlig er B-mennesker men etter dere ble gravid våknet alt for tidlig?

Jeg våkner i hverdagen nå ca 05.00 som er 45 min før vekker klokka. Har alltid slitt med å våkne før. I helgene elsker jeg å sove til rundt klokka 11.00 men de siste ukene våkner jeg mellom 05.00 - 06.00 .. Fler som har opplevd det?

Hvor langt på vei er du, Froggi? Jeg er bare 6+3, men har allerede måttet gjøre endringer i måten jeg kler meg på...

Jeg var og kjøpte nye bher i går. Uten spiler, og en størrelse større enn jeg vanligvis bruker. Har så ømme pepper, og selv sportsbhene mine føles for trange.

Har helt sluttet å bruke bukser, blir så ubehagelig med knappen når jeg er oppblåst og øm i magen.

4+5 i følge pregnancy appen. Termin er ca 10 oktober i følge kalkulatorer.

Tøy = løst og ledig deluxe. Har bestilt inn 3 kjoler til slik at jeg har ekstra mange å bytte i. Bukser skjer ikke :) Får dem ikke engang halvveis opp på magen. Gensere glir opp så det kan jeg også glemme. Har noe gammelt graviditetstøy et sted så må nok ty til det hvis jeg skal ha bukser.

BH'er er umulig! Har allerede den største størrelsen jeg får tak i på Change i mange av BH'ene. Har en litt større fra Bravissimo som jeg skal inn i nå, men det kan bli en meget dyr affære før jeg finner "riktig" størrelse senere i svangerskapet og under amming. Har to ammetopper med innebygd bh som er geniale i forhold til stretch og størrelse. Ikke noe jeg kan bruke på jobb, men i alle fall hjemme :)

Glemte å nevne hodepinen som et symptom, men som sagt alt i alt glad for at det ikke er noe verre :)

Melder meg kanskje inn her, testet positivt i dag morges på en utgått test (gikk ut nov.2015...) Hadde visst bare utgåtte tester liggende... Termin vil da kanskje være 17.oktober (populær dato?) 

Blir eventuelt første graviditet for meg, så dette er spennende og skummelt på engang... 

Lite symptomer da, IKM er i dag - er øm i puppene, sovet litt mer kanskje. Men kan fint være vanlig PMS eller innbilning også :-p

Annonse

Hei :)

Sniker meg forsiktig inn her jeg også ;) Nr 2 på vei, kvalm, dårlig i magen, trøtt og ømme pupper. Nydelig! :D Beregnet termin 1. oktober i følge babyverden sin terminkalkulator, hehe!

Har hatt noen dråper blod i helga, samt noe som kan minne om svake menssmerter, men håper det bare er noe tøys.. Betsille legetime i dag, fastleger har UL-apparat på kontoret. DET er lykken! :)

Hei alle sammen. GRATULERER TIL ALLE MED POSITIV TEST..

Leit å høre om dere som bare fikk noen dagers glede.

Jeg har satt inn en blastocyst med donoregg. Den 27.jan- Fikk positiv test 10dpo. Er nå 4+3. Termin 13.Okt. Fortsatt veldig tidlig... Men dette er min første positive test noen sinne. JIHU.

Jeg trodde jeg skulle bli så glad da det ble positiv. Men jeg føler ingen glede, tror liksom ikke på att det stemmer. Pluss har hatt så mange nedturer, att jeg besluttet attt jeg ikke kommer til å få barn.

Men som alltid er det ett lite håp der.

Jeg har foreløping ingen symptomer, utenom litt stikking når jeg beveger meg for kjapt. Ønsker att kvalmen skal komme slik att det virkelig går opp for meg att jeg er gravid. Utrolig att kvalme liksom kan være positivt.

Noen som skal på tidlig ultralyd? Eller greier dere å holde dere til den i uke 20?

Endret av rebellanigella

Jeg har satt inn en blastocyst med donoregg. Den 27.jan- Fikk positiv test 10dpo. Er nå 4+3. Termin 13.Okt. Fortsatt veldig tidlig... Men dette er min første positive test noen sinne. JIHU.

Jeg trodde jeg skulle bli så glad da det ble positiv. Men jeg føler ingen glede, tror liksom ikke på att det stemmer. Pluss har hatt så mange nedturer, att jeg besluttet attt jeg ikke kommer til å få barn.

Jeg har foreløping ingen symptomer, utenom litt stikking når jeg beveger meg for kjapt. Ønsker att kvalmen skal komme slik att det virkelig går opp for meg att jeg er gravid. Utrolig att kvalme liksom kan være positivt.

Noen som skal på tidlig ultralyd? Eller greier dere å holde dere til den i uke 20?

Gratulerer med positiv test! Jeg fikk beskjed av sykehuset at de ville ha tidlig ul i uke 7. Når skal du på ul?

Da sendte legen videre henvisning til sykehuset for tidlig ul selv om det sto i journalen fra sykehuset at jeg selv skulle gjøre det. Fått svangerskapsboka og fått 5+4 på papirene :)

Nå gjenstår det da å finne ut om det er en eller flere innbyggere, hjertelyd og snakke med dem om eventuelt blodfortynnende nå i uke 7.

Jeg er 6+4 i dag, når bestiller dere legetime? Jeg har bare tatt to hjemmetester, men stoler på dem altså. Men det skal vel tas noen blodprøver og sånt? Jeg husker ikkje dette fra sist gang jeg :)

Vanligvis uke 12 sa legen, men det kommer an på om det er noen spesielle hensyn. Alt mellom 8 og 12 burde nok gå fint :)

Gratulerer med positiv test! Jeg fikk beskjed av sykehuset at de ville ha tidlig ul i uke 7. Når skal du på ul?

Jeg har bestillt privat UL 6+4. Håper ikke dette er for tidlig. Jeg satte inn to blastocyster, så spennende å få svar på hvor mange det er der inne.

Ser att du også kanskje har to. Dette blir spennednde.

Jeg er 6+4 i dag, når bestiller dere legetime? Jeg har bare tatt to hjemmetester, men stoler på dem altså. Men det skal vel tas noen blodprøver og sånt? Jeg husker ikkje dette fra sist gang jeg :)

Da er vi helt likt:) Jeg har bestilt i uke7. Det er kanskje litt tidlig, men jeg trenger resepter på hormoner. Ellers tror jeg jeg hadde ventet noe. Men jeg skal på tidlig ul, så da er vel det med på å roe meg ned.

Når bestiller du? Jeg trodde att de enten tok bl.prøve eller urintest. Att det stolte like mye på begge. Urintest vil jo gi ett kjappere svar. Men viss det er misstanke om noe, eller risikosvangerskap ol. så er det vel greit å følge med på stigningen i blodet.

Da hopper jeg inn her jeg. Er 5-2 i følge BV appen og termin 12.10(foreløpig hvertfall) Vært sykt kvalm gjennom hele dagen men kun på morgenen i dag. Ser at jeg ikke er den eneste som bekymrer meg

for at det går bra for alle

Hei, Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...