Gå til innhold

Jobbe 100% og studere deltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det..? Med hjemme-eksamen, arbeidskrav osv. På nettsiden til studiet står det at man greit kan kombinere med 50% jobb.. Har to barn på 2 og 7 år og sover innimellom lite om nettene. Sjefen har tilbudt meg full jobb frem til august og de er i krise på jobb personalmessig... Litt i tvil da man kanskje trenger noen lesedager også utenom samlinger?

Anonymous poster hash: cbf36...483

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg jobber 100% og studerer 50% . Det er slitsomt men det meste går hvis man har litt selvdisiplin og nok vilje 😁

Anonymous poster hash: a9fb2...ec1

Skrevet

Jeg har studert hjemme 100% med 100% stilling og 3 barn hvor minste var halvannet. Det var skikkelig slitsomt, men det gikk! Mange på jobb hos oss som gjør det (dog uten små barn hjemme) og som får fri til det de må ha fri til. Sikkert avhengig av studiet da selvsagt, hvor vanskelig det er

Anonymous poster hash: af8f2...918

Skrevet

Det går fint!

Anonymous poster hash: 96990...e32

Skrevet

Går fint dersom du er strukturert og faglig sterk.

Skrevet

Tar mastergrad ved siden av 100% jobb. Går fint.

Anonymous poster hash: d4943...12d

Annonse

Skrevet

Holder på med tredje og siste året på et bachelor studie samtidig som jeg har vært i100% jobb. Har to barn på 6 og 12 år.

Det har vært krevende, men gjennomførbart...

Anonymous poster hash: 3fce0...7b4

Skrevet

Jeg studerer fulltid, men klarer ikke mer enn75 % jobb. Får likevel "kjeft" av studiestedet for at jeg ikke bruker mer tid på studiene.

Anonymous poster hash: 276a7...11b

Skrevet

Tar også master ved siden av 100% jobb. Går helt fint :)

Anonymous poster hash: d42a2...1b0
Skrevet

Er dere roboter? :P Blir veldig lett stresset bare av jobb og unger og våkenetter.. Vil jobbe mest mulig utenom skole, men vil helst velge selv hvilke vakter jeg vil ta. Sånn rent egentlig. Derfor i tvil om jeg vil være bundet til kontrakt...

Skrevet

Er dere roboter? :P Blir veldig lett stresset bare av jobb og unger og våkenetter.. Vil jobbe mest mulig utenom skole, men vil helst velge selv hvilke vakter jeg vil ta. Sånn rent egentlig. Derfor i tvil om jeg vil være bundet til kontrakt...

Skal garantere deg at nå som jeg holder på med siste semesteret så føler jeg meg som en robot som går på autopilot. Er konstant sliten og har dårlig samvittighet både i forhold til studie, jobb og barna. Men, det har gått og heldigvis er det meg det har gått hardest utover. Nå ser jeg bare frem mot sommeren og at jeg er ferdig.

Har smakt litt på masteren, men har kommet frem til at jeg utsetter det til barna er selvgående 😊

Anonymous poster hash: 3fce0...7b4

Skrevet

Nei, men kanskje mer målrettet og viljesterk enn en del andre? Dette sier jeg ikke for å skryte, men fordi jeg tror det faktisk er en viktig faktor. Man må virkelig ville klare det, og så stå på samme hva. Jeg er egentlig en litt lat sofagris, men jeg har alltid vært veldig viljesterk og målrettet, og da jeg bestemte meg for at nå ville jeg noe annet, så tok jeg 100% studie ved siden av 100% jobb og fire barn (en med en diagnose som krever ekstra oppfølgning). Det er selvsagt hardt, men når man virkelig vil noe, er det utrolig hva man klarer å gjennomføre.

Anonymous poster hash: 27963...e08

Skrevet

Tar også master ved siden av jobb. Tar det over tre år, så da blir det cirka 66% studie. Har studert 100% v siden av 80% jobb tidligere. Mange bruker 2-3 timer på tv og nett per kveld, det bruker jeg på studier i stedet.

Annonse

Skrevet

Jeg hadde ikke fått det til. Men jeg jobber hvertfall en kveld overtid dvs 12 timers dag per uke. Og jeg er avhengig av å legge meg kl 21 hver da da jeg står opp kl 05.15 hver morgen(pendler). Og er hjemme kl 17. Lekseretting, barn og bikkjer tar opp timene før jeg stuper i seng. Døgnet hadde ikke hatt nok timer for min del. Glad jeg kunne studere fulltid ved siden av 50 % jobb.

Men det er jo flere her som har gjort det uten problemer så folk er forskjellige 😊

Anonymous poster hash: 0caa4...6b2

Skrevet

Jeg har jobbet 100% og studert deltid. Fungerer greit så lenge du er strukturert. Jeg var heldigvis ferdig med studiene før barnet mitt ble født, ser for meg det hadde vært vanskeligere nå med barn.

Skrevet

Det kommer helt an på studiet og hvor mye tid du selv trenger på å lese for å komme deg greit gjennom studiet. Jeg har jobbet 150% og studert 50%, men jeg la minimalt med innsats i studiene. Det gikk bra likevel. Du må regne med å bruke noen timer i uken på lesing, i tillegg kommer oppgaver, oppmøte osv. Ja, det tar tid, men er gjennomførbart om man vil.

Anonymous poster hash: 635fd...20b
Skrevet

Jeg gjorde det tidligere når barna var små og la seg tidlig. Nå er det sjeldent stille før 21.30 og kjøring og aktivitet på kveldene så nå hadde jeg ikke orket det.

Anonymous poster hash: 774a9...deb

Skrevet

Det går dersom du er villig til å gi opp andre ting en periode? Jeg jobber 100%, studerer 100% (nettbasert, ja), har 3 små barn, og får likevel tid til lekser, lek og kos med barna om ettermiddagen, sosialt liv med venner og familie og trening flere ganger i uken. Men det krever disiplin også! Og skal ærlig innrømme at tanken på å gi opp har flydd innom huet mitt mer enn én gang ;-)

Lykke til med hva enn du velger! :-)

Anonymous poster hash: 039af...575

Skrevet

Jobber 80 %, studerer deltid (75% progresjon, nettbasert), har 4 barn og en samboer som jobber borte annenhver mnd.

Er ingen "superwoman", men det går, er slitsomt ja, spesielt fordi jeg er litt treg på noen skoleoppgaver, og må sitte litt intens før innlevering.

Får lite hjelp, men spør heller ikke etter hjelp.

Vises på vaskerommet og ubrettet klær når det er mye skriving 😂.

Anonymous poster hash: cd9da...580

Skrevet

Jeg har prøvd dette i forskjellige kombinasjoner:

1.Jobbe 50% og studere 150%. 1 barn.

2.Jobbe 100% og studere 50%. 2 barn.

3.Jobbe 100% og studere 100%. 3 barn.

1 og 2 var overkommelige. Nr 3 holdt på å ta knekken på meg. Men det var heller ikke et studium jeg brant for. Og mannen ble kronisk syk året før.

Til høsten skal jeg starte på master, har bestemt meg for å ta det deltid. Jobber i tillegg 45-60 timer i uka i 100% jobb.

Det er ofte viljen det går på.. :)

Skrevet

Går det..? Med hjemme-eksamen, arbeidskrav osv. På nettsiden til studiet står det at man greit kan kombinere med 50% jobb.. Har to barn på 2 og 7 år og sover innimellom lite om nettene. Sjefen har tilbudt meg full jobb frem til august og de er i krise på jobb personalmessig... Litt i tvil da man kanskje trenger noen lesedager også utenom samlinger?

Jeg jobbet 100% og fullførte deltidstudie som sykepleier... Praksisperiodene var tøffest, da var det mye dobbel jobb.. Jeg angrer ikke et sekund, det var en herlig tid... Jeg slet mindre enn mange av mine medstudenter som ikke hadde barn faktisk. Jeg var veldig strukturert i forhold.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...