Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sakt noe på jobben enda om at jeg er gravid men måtte dra hjem i dag pga kvalme og trøtthet. Skal til legen i morgen for jeg føler meg unormalt trøtt

Men når bør jeg si det til sjefen? Er ikke mer enn 5-6 uker nå, men sjal på tidlig ul ol.. Og når søker man permisjon?

1gangs gravid 🙊

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255733-gravid-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa det til min sjef i forrige uke, er 7+2 nå. Men vi har valgt å være åpne om det allerede, selv om vi i teorien ikke vet sikkert om det blir noe. Det er ikke sånn at vi sier det for å "feire" det nå (det kan vi gjøre etter og ha hørt hjerteslagene), men orker ikke gå rundt å prøve å skjule noe. Blir paranoid av det ;-) Også ble jeg veldig inspirert til å være åpen etter en artikkel på NRK ytring om spontanabortens tabu.

Husker ikke når man må søke permisjon, men det er ikke på lenge ennå iallefall :-)

Jeg også føler meg aaaalt for trøtt og kvalmebølger hele tiden. Skulle ønske jeg og klarte å gå fra jobb, men da gjør jeg det veldig surt/vanskelig for noen kolleger, så jeg bare ligger rett ut når jeg kommer hjem og resten av kvelden :-(

Du er nok ikke unormalt trøtte, kjære deg! Det er helt normalt og bli trøtt de første ukene. Kroppen er jo en hormonell forandring og deg krever litt krefter.

Jeg ga beskjed på jobb en gang mellom uke 7-8, nettopp fordi jeg var så trøtt. Tok en powernap når jeg fikk mulighet på jobb. I pausene så jeg ut som en zombie innimellom. Var rett og slett utmattet.

Har ikke hatt behov for sykemelding enda, men brukt egenmelding ved behov.

Anonymous poster hash: cd4ea...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...