Gå til innhold

Ødela vinterdress i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2 år var i barnehagen i dag.

Tok med den nye vinterdressen hans som han ikke har brukt før, da jeg hentet han så jeg at den hadde revnet ved foten, må ha vært noe skarpt som har gjort dette, spiker eller noe annet. Sa i fra til barnehagen om dette og de mente at de ikke var ansvarlig for det. Jeg sa at det må være noe ute i barnehagen som har gjort dette og at det kan jo være farlig for barna hvis de har noe som er så skarpt/spisst som klarer å gjøre noe sånn med en dress. Og at det da er barnehagen sitt ansvar siden den ble ødelagt på en sånn måte.. Blir jeg å få noe igjen hvis jeg går videre med dette?

Anonymous poster hash: 78656...caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke.

Anonymous poster hash: 4080d...da7
Skrevet

Tviler jeg sterkt på. Barnehagen er ikke ansvarlig for skader på klær. Surt, men du må nok bare ta støyten selv.

Anonymous poster hash: a5f25...5ed

Skrevet

Nei. Dersom vi skulle fått erstatning for alt som blir borte og ødelagt i barnehagen ville de nok heller ha holdt barna med klær selv.

Du kan virkelig ikke forvente at de skal erstatte noe ungen din har ødelagt.

Du er rar!

Anonymous poster hash: 6f3c8...0ff

Skrevet

Nei, det er ikke barnehagens ansvar.

Jeg lurer på hvor mye klær mine 4 barn har ødelagt i barnehagen jeg, en flenge i regnbuksa fordi de hang fast i en grein, hull i rumpa fordi de akte rett på fjellet før det kom snø, hull på alle knær fordi de krabbet rundt på et kortragget og litt hardt teppe i gangen og lekte med biler osv osv osv. 

Barn leker, noen ganger er de uheldig og ødelegger klærne sine. Det er sånt vi som foreldre må regne med.

Du får kjøpt lappesaker til gore-tex forresten, så jeg ville prøvd å reparere i første omgang.

Anonymous poster hash: 708b4...086
Skrevet

Hvilke merke på dressen ?

Anonymous poster hash: ecd7d...2ba

Skrevet

Joda, jeg skjønner det. Men dette ser ut som at er noe skarpt som har revna hele dressen med foten. Ser jo for meg at hvis han ikke hadde hatt noe så tykt at han kunne ha skrapet opp foten. Og en 2 åring som er ute i 45 min skal jo ikke klare å ødelegge en helt ny dress så fort og på den måte . Og særlig ikke når jeg tror det er noe i bhg som er årsaken.

Skrevet

Ditt ansvar, din risiko, din unge, ditt problem. Barn ødelegger klærne sine.

Anonymous poster hash: e51ee...ec5

Skrevet

Joda, jeg skjønner det. Men dette ser ut som at er noe skarpt som har revna hele dressen med foten. Ser jo for meg at hvis han ikke hadde hatt noe så tykt at han kunne ha skrapet opp foten. Og en 2 åring som er ute i 45 min skal jo ikke klare å ødelegge en helt ny dress så fort og på den måte . Og særlig ikke når jeg tror det er noe i bhg som er årsaken.

Om det står en spiler ut av sandkassa eller klatrestativet er det selvfølgelig greit å få spikret inn den, men klærne som har blitt ødelagt er uansett ikke noe du vil få erstattet.

Anonymous poster hash: 708b4...086

Skrevet

He he søt du da hi :lol:

Anonymous poster hash: 55278...f49
Skrevet

Dette vil du ikke få erstattet. Prøv å reparere den. Ellers er det masse salg nå.

Skrevet

Tok med den nye vinterdressen hans som han ikke har brukt før, da jeg hentet han så jeg at den hadde revnet ved foten, må ha vært noe skarpt som har gjort dette, spiker eller noe annet. Sa i fra til barnehagen om dette og de mente at de ikke var ansvarlig for det. Jeg sa at det må være noe ute i barnehagen som har gjort dette og at det kan jo være farlig for barna hvis de har noe som er så skarpt/spisst som klarer å gjøre noe sånn med en dress. Og at det da er barnehagen sitt ansvar siden den ble ødelagt på en sånn måte.. Blir jeg å få noe igjen hvis jeg går videre med dette?

Pirkete og hysterisk. Barnehagen ler av deg, stort og morsomt tema på pauserommet.

Anonymous poster hash: 00bf0...b90

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke barnehagens ansvar. Barn leker og klær blir ødelagt. Synd men sant. Bare å venne seg til det, er nok ikke siste gangen.

Anonymous poster hash: 88274...dff

Skrevet

Trenger ikke være en spiker men barnet kunne ha klatret på noe og satt fast dressen og røsket seg løs og da lagt rift, veldig kjedelig men du får lappe hullet.

Skrevet

Fint at du sier ifra om at de tydeligvis har en skarp gjenstand et sted slik at de kan få fikset det :)

Men ang dressen så er det en risiko man tar. Man kan ikke kreve at brhg erstatter alt som blir ødelagt, da hadde utgiftene blitt skyhøye!

Barn henger fort borti noe, en kvist, et litt uslipt bord, de skraper borti ting. Bare tenk når det er årstidsskifte, for kaldt til å gå i bare buksa, men ingen snø. De leker på bakken og krabber rundt og buksa skraper langs asfalten og blir fort!! tynnslitt. Til slutt går det hull. Skal man da kreve å få erstatning når det er ens eget barn som har lagd hullet "fordi overtreksbuksa er ny"?Eller når det går hull på regntøy? Hva når klær forsvinner? Skal brhg måtte erstatte alt dette? Jeg skjønner at det er surt, men barnehagen har rett her. Prøv heller å lappe hullet om dere ikke kan kjøpe ny.

Jeg sender aldri med klær jeg er redd for. Og når det kommer til dresser og regntøy så kjøper jeg gjerne brukt. Da slipper jeg å ha "kastet bort" masse penger hvis det går istykker ;)

Anonymous poster hash: 5a5c7...fab

Skrevet

Pirkete og hysterisk. Barnehagen ler av deg, stort og morsomt tema på pauserommet.

Herregud hvorfor er du så ekkel...

Anonymous poster hash: f475b...547

Skrevet

En barnehage med normale oppegående voksne gjør ikke det, men hvis din barnehage består av samme sorten som deg, så gjør nok de det.....men det er ikke vanlig hi

Anonymous poster hash: 41d4e...e3d

Skrevet

Jeg fikk erstattet sko som ble ødelagt i barnehagen. Men da var det personalet som ødela skoene.

Anonymous poster hash: e98df...b7f
Skrevet

Jeg fikk erstattet sko som ble ødelagt i barnehagen. Men da var det personalet som ødela skoene.

Hva gjprde de?

Min barnehage har erstattet en vogn, da den ble øpdelagt pga ansattes uforsiktighet. Tøy som blir vanlig slitt eller ødelagt i barnehagen erstatter ikke barnehagen min

Skrevet

Selvfølgelig skal ikke barnehagen erstatte dette

Skrevet

Hva gjprde de?

Min barnehage har erstattet en vogn, da den ble øpdelagt pga ansattes uforsiktighet. Tøy som blir vanlig slitt eller ødelagt i barnehagen erstatter ikke barnehagen min

Skoene var navnemerket. Likevel skrev en ansatt navnet utenpå begge skoene med sprittusj. Navnet var attpåtil helt feil.

Barnehagen betalte for nye sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...