Førstemann Skrevet 12. januar 2016 #26 Skrevet 12. januar 2016 Jeg har en mann som ikke kunne tenke seg å være så mye hjemme, så jeg tok alt han ikke måtte ta. Men å si at menn som tar mer permisjon har sterkere bånd til barna sine er bare fjas. Min mann kunne ikke hatt sterkere bånd til sine barn enn det han har.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #27 Skrevet 12. januar 2016 Hadde hørt totalt uaktuelt her. Jeg har vært hjemme med barna til de ble 2 år +. Endel ulønnet permisjon. Mannen har permisjon 1 gang i uken, over lang tid med hver av barna. Jeg har natt ammet mine til de var rundt 2.5 år. De har da gradvis sluttet av seg selv. Heldigvis var vi enslig om dette, før vi fikk barn. Mine spiste ikke noe fast føde omtrent Før de var 8-9 mnd. De ble tilbydd mat 5 ganger for dag, men mm var hovednæring . Anonymous poster hash: a65a4...81d
Synne1983 Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #28 Skrevet 12. januar 2016 Takk for mange gode svar! Dette hjelper videre i avgjørelsen vår
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #29 Skrevet 12. januar 2016 Det er helt lov å si at svangerskap, fødsel og ammetid krever noe av deg og din kropp som han er forskånet fra, og at det av den grunn faktisk er mer enn rimelig at du bruker mer tid hjemme enn ham. Du skal hvile, innhente deg og komme ovenpå igjen, fysisk og mentalt, før du skal gå i gang med andre forpliktelser. Det trenger ikke menn. Og når menn ofte overtar, har mange av barna begynt å sove natten gjennom. Fedreetappen er bare vaniljeis i forhold til mødrenes del. Anonymous poster hash: 56731...8c2
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. januar 2016 #30 Skrevet 13. januar 2016 Det er kvinnen som går gravid, det er kvinnen som føder barnet, og det er kvinnen som ammer. Det er en biologisk sperre for likestilling på dette området! Det skulle bare mangle at mor får hele fellesperioden (hvis hun ønsker det selv)!!!! Fatter ikke at dette er en problemstilling i enkelte forhold. HI, ta hele fellesperioden, og prøve å få noen uker ferie sammen med far og baby. Du kommer ikke til å angre! PS: Det anbefales å fullamme til barnet er 6 mnd, for deretter å gradvis innføre fast føde. Min erfaring er at det tar fremdeles er par måneder før de spiser nok til å klare seg uten puppen på dagtid! Sååååå enig!!!! Mine spiste nesten ikke vanlig mat ved 6 mnd alder. Begge nektet flaske, så her var det pupp som gjaldt! Barnet skal ikke betale likestillings pris! Mor et viktigst det første leveåret!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå