Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Altså blir det oppført som en del av inntektsgrunnlaget og trekt skatt av? Jeg er veldig bekymret for hvordan inntekten min vil bli når jeg nå får innvilget ufør. Kom du som er ufør dårligere ut økonomisk når du gikk over på ufør sammenlignet med AAP? Anonymous poster hash: e5d16...738
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Uføretrygd beregnes nå etter den nye 2015-modellen på akkurat samme måte som aap. Du vil i uføretrygd få 66% av gjennomsnittslønnen din siste 3 år før første sykemelding, så grunnstønaden din vil bli helt lik. Barnetillegget på ufør er mye høyere enn på aap, men det er behovsprøvd. Så om du er gift med en mann som tjener bra vil du få forkorting i barnetillegget. Jeg personlig, som har en mann som tjener ca 400.000 i året vil få ganske mye mer i barnetillegg på uføretrygden enn jeg får på aap. Jeg kommer altså bedre ut på ufør enn jeg gjorde på aap. I tillegg har jeg uføreforsikring som gir utbetaling når jeg blir endelig ufør. Anonymous poster hash: 0fa13...c9a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Uføretrygd beregnes nå etter den nye 2015-modellen på akkurat samme måte som aap. Du vil i uføretrygd få 66% av gjennomsnittslønnen din siste 3 år før første sykemelding, så grunnstønaden din vil bli helt lik. Barnetillegget på ufør er mye høyere enn på aap, men det er behovsprøvd. Så om du er gift med en mann som tjener bra vil du få forkorting i barnetillegget. Jeg personlig, som har en mann som tjener ca 400.000 i året vil få ganske mye mer i barnetillegg på uføretrygden enn jeg får på aap. Jeg kommer altså bedre ut på ufør enn jeg gjorde på aap. I tillegg har jeg uføreforsikring som gir utbetaling når jeg blir endelig ufør. Anonymous poster hash: 0fa13...c9a Jeg fikk beskjed fra nav om jeg ville ikke få barnetillegg når mannen tjener 410 000... Anonymous poster hash: 02abe...8e1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Mannen min får barnetillegg på ung ufør, det blir trukket vanlig skatt av det Anonymous poster hash: c28a6...04b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Uføretrygd beregnes nå etter den nye 2015-modellen på akkurat samme måte som aap. Du vil i uføretrygd få 66% av gjennomsnittslønnen din siste 3 år før første sykemelding, så grunnstønaden din vil bli helt lik. Barnetillegget på ufør er mye høyere enn på aap, men det er behovsprøvd. Så om du er gift med en mann som tjener bra vil du få forkorting i barnetillegget. Jeg personlig, som har en mann som tjener ca 400.000 i året vil få ganske mye mer i barnetillegg på uføretrygden enn jeg får på aap. Jeg kommer altså bedre ut på ufør enn jeg gjorde på aap. I tillegg har jeg uføreforsikring som gir utbetaling når jeg blir endelig ufør. Anonymous poster hash: 0fa13...c9a Jeg fikk beskjed fra nav om jeg ville ikke få barnetillegg når mannen tjener 410 000... Anonymous poster hash: 02abe...8e1 De ser på familiens totale inntekt, din trygd + hans lønn. Jeg har lav trygd... Anonymous poster hash: 0fa13...c9a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Det trekkes skatt av barnetillegget. Jeg kom dårligere ut med uføretrygd kontra AAP. Mistet 2000 kroner i måneden fra SPK og får ikke barnetillegg. Anonymous poster hash: 2b668...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå