Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Kan du beskrive den? Bare kort, type entre/gang, wc til venstre, vaskerom til høyre. Rett frem inn til stua osv.. Så jeg kan forestille meg det og få tips til mitt hus Anonymous poster hash: 2b5f8...358
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Hvilke løsninger elsker du? Anbefaler du å ha bod/spiskammers ved kjøkkenet? Fryser på kjøkkenet ? Vaskerom i ved badet eller med egen inngang, osv. Anonymous poster hash: 2b5f8...358
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Det jeg er fornøyd med er at soverommene er i 1. etasje. Baksiden ligger under jorda, så på sommeren er det godt og kjølig på soverommene. Fint med vaskerom i nærheten av badet. Ha kjøkkenet stort nok til grei spiseplass og nok skap plass. Jeg har plass til 7 personer rundt kjøkkenbordet. Det er godt å ha den ekstra plassen på kjøkkenet. Jeg har kombiskap på kjøkkenet, praktisk med fryser der og. Så har jeg en ekstra fryser i boden ved siden av. For min del trenger jeg ikke for stor stue. Grei plass til sofa og tv, og spisestue. Noe mer trenger jeg ikke. Men gjerne en ekstra stue til barna, de blir tenåringer en dag. Og at soverommene ikke er for små, er ikke det at de må være veldig store. Men de bør være 10 m2, eller mer. Anonymous poster hash: dfb5c...6ed
Snøfnugget Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Fornøyd med planløsningen i huset vårt. Kommer inn i gangen, deretter er det bad til høyre før man kommer inn i stua. Stuen er romslig med spisestue på ene siden og sofakrok med peis på andre siden. Det er halvåpent mellom kjøkkenet og stua. Fra kjøkkenet har vi dør inn til et stort vaskerom. Der har vi både ekstra kjøleskap og fryser, mye oppbevaring til tørrvarer, vaser, fater og større kjøkkenting vi ikke bruker hver dag pluss en verktøybod. Har inngang til vaskerommet også fra utsiden av huset på begge sider, veldig praktisk når vi kommer hjem med skitten dress osv fra barnehagen. Ved spisestuen går trappen opp til annen etasje. Der er det et stort bad til høyre, så fire soverom og en romslig bod. Det er også stort loft med god takhøyde som blir brukt til mye oppbevaring. Vi er veldig fornøyde, åpent og romslig i alle rom
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Ting jeg setter pris på i huset vårt; -kjempestort kjøkken der vi har stort spisebord, slipper da å ha spisestue på stua. To kjøleskap. Stor kjøkkenøy. - stor gang, med store garderobeskap. Alt ryddes bort hver dag. Det blir også vaskerom i tilknytning til inngangspartiet. - soverom i andre etasje. Jeg har sovet altfor mye i sokler/kjellere i mitt liv, og jeg er overbevist om at ingen mennesker har godt av å sove så nære jord. Luft og lys om morgenen er mye viktigere. - gjesterom som alltid er oppredd og klart for gjester. - to stuer. En til oss voksne (tv'en er også her da), og en til barna. Da kan lekene stå fremme til neste dag. Anonymous poster hash: cbb89...cc1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Stort inngangsparti/gang/hall med steinfliser. Lov til å tråkke inn med sko. God plass til å kle av seg. Oppbevaring til klær er også viktig. To bad Stor stue Anonymous poster hash: b9e40...fe3
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Fornøyd med planløsningen i huset vårt. Kommer inn i gangen, deretter er det bad til høyre før man kommer inn i stua. Stuen er romslig med spisestue på ene siden og sofakrok med peis på andre siden. Det er halvåpent mellom kjøkkenet og stua. Fra kjøkkenet har vi dør inn til et stort vaskerom. Der har vi både ekstra kjøleskap og fryser, mye oppbevaring til tørrvarer, vaser, fater og større kjøkkenting vi ikke bruker hver dag pluss en verktøybod. Har inngang til vaskerommet også fra utsiden av huset på begge sider, veldig praktisk når vi kommer hjem med skitten dress osv fra barnehagen. Ved spisestuen går trappen opp til annen etasje. Der er det et stort bad til høyre, så fire soverom og en romslig bod. Det er også stort loft med god takhøyde som blir brukt til mye oppbevaring. Vi er veldig fornøyde, åpent og romslig i alle rom Takk *drømmer meg bort* Anonymous poster hash: 2b5f8...358
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 Det jeg er fornøyd med er at soverommene er i 1. etasje. Baksiden ligger under jorda, så på sommeren er det godt og kjølig på soverommene. Fint med vaskerom i nærheten av badet. Ha kjøkkenet stort nok til grei spiseplass og nok skap plass. Jeg har plass til 7 personer rundt kjøkkenbordet. Det er godt å ha den ekstra plassen på kjøkkenet. Jeg har kombiskap på kjøkkenet, praktisk med fryser der og. Så har jeg en ekstra fryser i boden ved siden av. For min del trenger jeg ikke for stor stue. Grei plass til sofa og tv, og spisestue. Noe mer trenger jeg ikke. Men gjerne en ekstra stue til barna, de blir tenåringer en dag. Og at soverommene ikke er for små, er ikke det at de må være veldig store. Men de bør være 10 m2, eller mer. Anonymous poster hash: dfb5c...6ed Vingler mellom vaskerom ved kjøkkenet, med egen inngang. Eller vaskerom vegg i vegg med badet... Anonymous poster hash: 2b5f8...358
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Ting jeg setter pris på i huset vårt; -kjempestort kjøkken der vi har stort spisebord, slipper da å ha spisestue på stua. To kjøleskap. Stor kjøkkenøy. - stor gang, med store garderobeskap. Alt ryddes bort hver dag. Det blir også vaskerom i tilknytning til inngangspartiet. - soverom i andre etasje. Jeg har sovet altfor mye i sokler/kjellere i mitt liv, og jeg er overbevist om at ingen mennesker har godt av å sove så nære jord. Luft og lys om morgenen er mye viktigere. - gjesterom som alltid er oppredd og klart for gjester. - to stuer. En til oss voksne (tv'en er også her da), og en til barna. Da kan lekene stå fremme til neste dag. Anonymous poster hash: cbb89...cc1 Jeg vil helst også ha to stuer, men vil jo være i samme rom som barna... Vurderer stue med lekerom vegg i vegg. Men angrer sikkert senere, barna mine er små nå, men de blir jo større de også Anonymous poster hash: 2b5f8...358
sug lut Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 Det jeg er fornøyd med er at soverommene er i 1. etasje. Baksiden ligger under jorda, så på sommeren er det godt og kjølig på soverommene. Fint med vaskerom i nærheten av badet. Ha kjøkkenet stort nok til grei spiseplass og nok skap plass. Jeg har plass til 7 personer rundt kjøkkenbordet. Det er godt å ha den ekstra plassen på kjøkkenet. Jeg har kombiskap på kjøkkenet, praktisk med fryser der og. Så har jeg en ekstra fryser i boden ved siden av. For min del trenger jeg ikke for stor stue. Grei plass til sofa og tv, og spisestue. Noe mer trenger jeg ikke. Men gjerne en ekstra stue til barna, de blir tenåringer en dag. Og at soverommene ikke er for små, er ikke det at de må være veldig store. Men de bør være 10 m2, eller mer. Anonymous poster hash: dfb5c...6ed Vingler mellom vaskerom ved kjøkkenet, med egen inngang. Eller vaskerom vegg i vegg med badet... Anonymous poster hash: 2b5f8...358 Vaskerom med egen inngang er gull.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 Ting jeg setter pris på i huset vårt; -kjempestort kjøkken der vi har stort spisebord, slipper da å ha spisestue på stua. To kjøleskap. Stor kjøkkenøy. - stor gang, med store garderobeskap. Alt ryddes bort hver dag. Det blir også vaskerom i tilknytning til inngangspartiet. - soverom i andre etasje. Jeg har sovet altfor mye i sokler/kjellere i mitt liv, og jeg er overbevist om at ingen mennesker har godt av å sove så nære jord. Luft og lys om morgenen er mye viktigere. - gjesterom som alltid er oppredd og klart for gjester. - to stuer. En til oss voksne (tv'en er også her da), og en til barna. Da kan lekene stå fremme til neste dag. Anonymous poster hash: cbb89...cc1 Jeg vil helst også ha to stuer, men vil jo være i samme rom som barna... Vurderer stue med lekerom vegg i vegg. Men angrer sikkert senere, barna mine er små nå, men de blir jo større de også Anonymous poster hash: 2b5f8...358 Ikke sikkert du vil angre. Her er stuene veggivegg, med stor åpning/doble dører mellom. Vi kan senere slå ut veggen, elker bruke deres stue som 'sommerstue', siden det er mest lys og utsikt der 😄 masse muligheter 👍🏼 Anonymous poster hash: cbb89...cc1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 Nede har vi et stort rom (fremtidig soverom) som er delt i to; nå blir det brukt som lekerom (gull!) og kontor. Med tiden kan veggen slås ned, slik at vi har et stort soverom, evt et walk in closet. Lekerommet har dør inn til stua. Stort kjøkken/allrom, med dør inn til vaskerommet med bi-inngang. Vaskerommet er kun ni kvadrat, så kunne med fordel vært større. På grunn av lekerommet/kontoret nede, så har vi livsløpsstandard i huset da vi også har store bad nede og oppe. Anonymous poster hash: ba933...9ce
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #13 Skrevet 11. januar 2016 Inngang/hall som er veldig stor, høyt opp til taket i 2 etg, og en trapp på hver side opp til 2 etg. God plass til garderobeskap og fast plass til skolesekken, gymbag, sko Osv. Vaskerommet inn på høyre, hvor man kan henge fra seg våte dresser og klær. Egen inngang til vaskerommet, men bruker stort sett hoveddøra når jeg skal henge ut klær likevel. Egen dusj på vaskerommet. Vaskerommet er stort med benk over vaskemaskin og tørketrommel, der jeg kan stå å brette klær. Høyskap med kurver, hvor alle i familien har hver sin kurv. Legger rene klær her, og alle har ansvar for å tømme sin egen kurv- dvs bære opp og legge pent på plass i skapet. Gjesterom og bad (brukes som gjestetoalett ved besøk) til venstre for gangen. Stue innenfor gangen og vidre til høyre, stor vinkelstue, hvor vi har spisestue (nærmest kjøkkenet til venstre ), penstue og til slutt tv stue i vinkelen. Tre utganger til Hagen med doble dører. Terasse foran hele. Kjøkkenet, som også har en god størrelse, har eget kjøkkenbord. Kjøleskap nærme bordet for lettere frokostservering, mye benkeplass, og bod i tilknytning til kjøkkenet. I boden har vi fryseboks, ekstra kjøleskap med isbitmaskin, skap for store kjøkkenredskaper/maskiner og til kildesortering. Utgang fra kjøkkenet til frokosterasse og hage. 2 etg, 5 soverom- ett av dem med eget bad og skyvedør fra badet inn til walk in closet. Praktisk når man kler på seg om morgenene. Alle soverommene har garderobeskap. Fokusert på gode oppbevaringsløsninger i hele huset. Tre terrasser (som gir overbygg til uteareal i 1 etg). Et ekstra bad og tv stue i 2 etg. Skittentøyssjakt fra badet ned til vaskerommet. Vi har full kjeller med trimrom, "kino", hobbyrom med biljardbord og bod. Garasje med leilighet over. Tegnet huset selv før vi bygde, brukte mye tid i planleggingsfasen og er godt fornøyd med resultatet. Anonymous poster hash: efeee...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå