Gå til innhold

Fikk flax- lodd, giver vil at jeg skal dele gevinsten..

Anbefalte innlegg

Gjest Moonstruck
Skrevet

Si at du synes det hele ble så ubehagelig at du har gitt bort hele summen til et veldedig formål. Case closed.

(..også kan du jo gi bort litt og da, slik at det ikke blir ren løgn!)

Skrevet

Hadde kuttet kontakten til hun tar til fornuft

Anonymous poster hash: 6fa62...367

Skrevet

Haha seriøst?

Hun har da vitterlig ikke krav på nor som helst. Hun burde aldri ha gitt bort et flaxlodd hvis hun ikke tålte at mottakeren vant. Hun har ikke rett på en krone.

Hjelpes, enkelte folk assa.

Skrevet

Du få si til henne at du er ikke pliktig å gi henne noe som helst. Dette var en gave og det var en risk hun tok da hun gav loddet til deg. Du mottok gaven som en gave og ikke en gave med forbehold. Du er villig til å gi 10% så er du kjempe snill. Du må nok uansett belage deg på å miste en venn her.

Gir du henne ingenting, 10% eller halve summen så kommer aldri vennskaper deres til å bli det samme. Så spørsmålet er hvor mye du er villig til å betale for å miste en venn.

Skrevet

Enig med QueenBeee her. Du har uansett mistet en venn, for dette vil aldri bli glemt uansett hvordan du håndterer det. Så da foreslår jeg at du sier det som det er. Gitt er gitt! I det sekundet loddet havnet hos deg, så var det ditt. Ikke hennes. 

Forøvrig rimelig frekt å sende kontonummer og mase om å få dine penger. 

Perger får frem det verste i folk altså. 

Skrevet

Er også enig med QueenBee. Vennskapet slik den var blir aldri mer det samme igjen og mest sannsynligvis ødelagt uansett.

Hadde ikke betalt ei krone, syns det var en god ide med vinflaske/konfekteske og flaxlodd.

Skrevet

Hun har ikke retten på sin side til å kreve noe av deg. Men det er visst god kutyme å gi 10 % av gevinsten.

Dette er grunnen til at det er veldig dumt å gi bort Flax-lodd.

Skrevet

Snilt av deg å gi 10%, hun har ikke krav på noe! Som andre sier, man kan ikke gi bort lodd hvis man takler det sånn! Ville syntes det var så frekt at jeg fort vekk ikke ville gitt noe likevel. Ikke når man oppfører seg sånn. Og ikke akkurat en dyr gave man har gitt fra seg selv.

Tenkte på dette for litt siden selv, da jeg fikk flaxlodd i gave. Ville gitt 10% eller latt være å si noe hvis det var en "sånn type".

Anonymous poster hash: 966bd...c9b

Skrevet

Dette er virkelig noe man bør tenke på før man gir bort et flax-lodd altså... Tåler du ikke at mottakeren vinner kan du rett og slett ikke gi det vekk, da må du skrape det selv og heller gi bort en eske sjokolade.

Jeg ville gitt henne 10% som du hadde tenkt, og blir hun sur får hun bare være sur. Det er din gave, dine penger.

Anonymous poster hash: 1c7ad...d38
Skrevet

Det er en stor sum? Kan du ikke si summen? Faren for gjenkjennelse er nok stor allerede. Er ikke største gevinst 1 mill? De andre premiene er i hvert fall ikke større summer. Tror du kjeder deg og opprettet tråden for moro skyld ;)

Anonymous poster hash: fcb59...ffa

Skrevet

Syns du bør dele summen med meg.. Fordi.. Jeg kjøpte flakslodd for noen uker siden! 😂😝

100000 er nå en grei sum det også.

Men - gitt er gitt.. Så synd for hun!!

Anonymous poster hash: 5f397...07c

Skrevet

Jeg og samboeren min har en avtale om at vi ikke forteller noen om vi vinner penger.

Det er for å unngå sånt som dette.

Dette er en kjip situasjon for deg!

Anonymous poster hash: 3e706...0e5

Skrevet

Syns du bør dele summen med meg.. Fordi.. Jeg kjøpte flakslodd for noen uker siden! 😂😝

100000 er nå en grei sum det også.

Men - gitt er gitt.. Så synd for hun!!

Anonymous poster hash: 5f397...07c

Men veldig stor sum,og 10% er en del penger...

Anonymous poster hash: fcb59...ffa

Skrevet

Jeg og samboeren min har en avtale om at vi ikke forteller noen om vi vinner penger.

Det er for å unngå sånt som dette.

Dette er en kjip situasjon for deg!

Anonymous poster hash: 3e706...0e5

Det har faktisk vi også sagt, at om vi noen gang vinner penger, lotto, flax eller hva som helst, kommer vi ikke til å la noen få vite det. De pengene ville gått til nedbetaling av gjeld, ferie og sparing til barna, ingen trenger vite om det..

Anonymous poster hash: 1c7ad...d38

Skrevet

Hun har naturligvis ikke krav på ei krone! Gratulerer så mye med gevinsten! :) Det er dine penger og du gjør hva du vil med de. Jeg hadde nok i utgangspunktet tenkt at det var hyggelig å gi henne en gave dersom det er snakk om mye penger, men etter den oppførselen der, så hadde hun ikke fått et øre. ;)

Anonymous poster hash: 27d90...110

Skrevet

Spent på hva du har bestemt deg for HI. Får vi oppdatering?

Skrevet

Etter mye om og men, så beholder jeg hele gevinsten selv. Tar meg turen til henne med konfekt og vin til helgen, og forteller om valget mitt. Hun får da selv ta et valg på om hun ønsker å fortsette vennskapet, eller avslutte det....

Anonymous poster hash: 8814b...52d

Skrevet

God beslutning. Hun kan skylde seg selv når hun var for grisk og frekk til å takke for 10%. Noen mennesker..

Anonymous poster hash: 63afc...f08

Skrevet

Jeg gir aldri lodd i gave. Nettopp fordi.....

Anonymous poster hash: 1b8c0...e25

Skrevet

Haha,helt ærlig så hadde du ikke hatt de pengene om hun ikke hadde gitt deg det flaxloddet! Så om du viser skjønn deler du gevinsten i 2. I alle dager,hvor er fornuften? Synes hun fortjener såpass,så kan dere begge ha godt med penger😊 hva er ikke bedre enn at 2 venninner deler som gode venner!

Det hadde ihvertfall jeg gjort med glede,som takk for pengene fra henne😊❤

Og det finnes flax for livet(4.2mill) flax 3 mill og vanlig flax 1 mill.

Anonymous poster hash: e3e45...5cd

Skrevet

Haha,helt ærlig så hadde du ikke hatt de pengene om hun ikke hadde gitt deg det flaxloddet! Så om du viser skjønn deler du gevinsten i 2. I alle dager,hvor er fornuften? Synes hun fortjener såpass,så kan dere begge ha godt med penger hva er ikke bedre enn at 2 venninner deler som gode venner!

Det hadde ihvertfall jeg gjort med glede,som takk for pengene fra henne❤

Og det finnes flax for livet(4.2mill) flax 3 mill og vanlig flax 1 mill.

Anonymous poster hash: e3e45...5cd

Det tror jeg ingenting på, men det er lett å si så lenge det ikke er deg som står der med vinnerloddet i hånden.

Er du kanskje venninnen til hi?

Anonymous poster hash: 0f842...3e8

Skrevet

Hvorfor sa du at du vant?

Jeg hadde nok også delt halvparten om det var ei god venninne.

Jeg tenker også at det er litt uskreven regel. Hadde det ikke vært for at hun ga deg dette så ville du aldri fått disse pengene du heller.

Ufint av henne å kreve dette, men jeg hadde gitt halvparten. Dobbel glede❤️

Skrevet

Jeg tenker også at det er litt uskreven regel. Hadde det ikke vært for at hun ga deg dette så ville du aldri fått disse pengene du heller.

Ufint av henne å kreve dette, men jeg hadde gitt halvparten. Dobbel glede❤️

Den regel har de fleste ikke hørt noe om, og med god grunn, den finns bare ikke, hverken skrevet eller uskrevet. Man får et lodd i gave. Tåler man ikke at det blir en stor gevinst bruker man flaxloddet selv.

Hypotetisk er vil alle idealistiske, men når du virkelig får 1 million kroner på bankkontoen tviler jeg på at du gir bort halvparten.

Anonymous poster hash: 05b9c...73f

Skrevet

Og derfor gir jeg ALDRI bort flakslodd i gave! Jeg hadde blitt så sjalu at jeg ikke hadde tålt den personen lenger :P

Anonymous poster hash: 93671...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...