Gå til innhold

For at du skal regne en kinne på 165 cm som godt overvektig. Hvor mye veier hun da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

🍟

Anonymous poster hash: 9f317...0cd

Skrevet

Over 80 kg?

Anonymous poster hash: 25a9e...8a2
Skrevet

Jeg er 165 cm og veide 90 kg på det meste - da var jeg overvektig! Nå veier jeg 65 kg og er normalvektig men fremdeles med litt ekstra polstring 😒

Anonymous poster hash: e6636...55b

Skrevet

Jeg er 165 cm og veide 90 kg på det meste - da var jeg overvektig! Nå veier jeg 65 kg og er normalvektig men fremdeles med litt ekstra polstring

Godt jobba, håper du kan klare å glede deg over at du har blitt normalvektig og har en sunnere kropp

Skrevet

70 kg

Anonymous poster hash: 0f20e...45f

Skrevet

Iflg bmi-kalkulator er 67 kg og oppover regnet som overvekt for en på 165 cm..

Skrevet

Jeg er 165 og veier 52 kg cirka, har ikke vekt. Jeg har alltid vært liten og spinkel av bygning, så ser normalt slank ute Jeg hadde da sikkert følt meg overvektig på 65, og i tillegg ville jeg fått skikkelig eplefasong. Kjenner derimot andre på min høyde med en annen fasong og bygning som veier 65 eller mer, som jeg synes ser helt vanlig ut :) Så vanskelig å svare på spørsmålet ;)

Anonymous poster hash: 6be3f...36b

Skrevet

Det kommer an på kroppsfasong og benbygning, men aller mest muskler vs fett.

Jeg er 165 høy og 62 kg og er godt overvektig. Har livvidde på 85 cm. Veldig høy fettprosent og lite muskler

Anonymous poster hash: 8ee6d...5c3

Skrevet

Jeg er 160 og veier 80 kilo. Nå er jeg godt trent da, så har veldig muskuløse lår og lignende, men ingen hadde nok gjettet at jeg veier så mye som jeg gjør. Har en godt definert midje, etc.

Dette har lært meg at det er ikke noe som heter en fasit for hvor mye man kan eller skal veie. Det er individuelt. 

Anonymous poster hash: 1a0db...473
Skrevet

Jeg er 160 og veier 80 kilo. Nå er jeg godt trent da, så har veldig muskuløse lår og lignende, men ingen hadde nok gjettet at jeg veier så mye som jeg gjør. Har en godt definert midje, etc.

Dette har lært meg at det er ikke noe som heter en fasit for hvor mye man kan eller skal veie. Det er individuelt.

Mener du virkelig at du skal veie 80 kilo?

Anonymous poster hash: 7d0cc...064

Skrevet

Jeg er litt høyere, og anser meg som overvektig når jeg tipper over 73 kg.

Anonymous poster hash: f9c7d...9aa

Skrevet

Nei, trivelsvekten er på rundt 70 kilo, så har noen kilo for mye. Poenget er at man ikke kan sette et tall som fasit når man snakker om en menneskekropp. Det kommer helt an på muskelsammensetning, benbygning, etc.

Min benbygning er så kraftig at om jeg går under 65 kilo så ser jeg ikke ut. (Kan telle ribben, etc) men nå på 80 så er jeg fremdeles ikke *feit*. Er lubben, men har fremdeles smal midje. Ingen her hadde gjettet min vekt, for å si det slik.

Skrevet

Nei, trivelsvekten er på rundt 70 kilo, så har noen kilo for mye. Poenget er at man ikke kan sette et tall som fasit når man snakker om en menneskekropp. Det kommer helt an på muskelsammensetning, benbygning, etc.

Min benbygning er så kraftig at om jeg går under 65 kilo så ser jeg ikke ut. (Kan telle ribben, etc) men nå på 80 så er jeg fremdeles ikke *feit*. Er lubben, men har fremdeles smal midje. Ingen her hadde gjettet min vekt, for å si det slik.

En person på 180 som veier 100 kilo ser helt sikkert ikke tykk ut heller...

Skrevet

En person på 180 som veier 100 kilo ser helt sikkert ikke tykk ut heller...

Kommer da helt an på. Eks-mannen min jobber i forsvaret og er 190 og veier 120 kilo. Er ikke fett, for å si det slik...

Skrevet

Jeg er 165cm og veier vanligvis 65, syns det er litt mye og skulle gjerne veid 62.

Nå etter jula er vel vekta enda mer desverre. Viljestyrke er et fint dyr. :P

Skrevet

HI spør om når en person på 1.65 er GODT overvektig, ikke lubben eller med fem kg for mye. 

Skrevet

Ca 75 kg.

Men det avhenger selvsagt av kroppssammensetning!

En kropp med mye muskler tåler langt høyere vekt enn en med lite muskler..

Anonymous poster hash: 84ecd...158

Skrevet

Over 85- 90 kilo...

Anonymous poster hash: b6958...25a
Skrevet

Det avhenger av kroppssammensetning og fettprosent. Noen er runde ved 65 kg fordelt på 165 cm andre må veie over 80 for å være like runde.

Jeg er 152 cm og veier 61 kg. Har en fettprosent på 17.

Skrevet

Kommer da helt an på. Eks-mannen min jobber i forsvaret og er 190 og veier 120 kilo. Er ikke fett, for å si det slik...

Så han jobber i forsvaret? Ja, da ble jeg straks litt klokere.

Anonymous poster hash: e1b17...eff

Skrevet

Så han jobber i forsvaret? Ja, da ble jeg straks litt klokere.

Anonymous poster hash: e1b17...eff

Ok? Det er vel rimelig velkjent at er man veltrent så kan man ikke bruke BMI kalkulator eller annet. (Jeg er forøvrig imot BMI i det hele tatt, for det gir et svært dårlig bilde på helsen til folk)

Skrevet

Mannen min er 189 høy og 120kg. Nesten ikke fett på kroppen. Muskler veier mer enn fett.

Arnold schwarzenegger var i følge BMIN utregning ekstremt overvektig da han var verdensmester i bobybuilding 1987. Var ikke mye fett på den kroppen.

Men jeg er utrent med en BMI på 32, jeg er tjukk. Det blir noe helt annet. Man kan ikke kun se på BMI også ferdig med den saken. Man må se på personen også.

Anonymous poster hash: 416b6...cda

Skrevet

Mannen min er 189 høy og 120kg. Nesten ikke fett på kroppen. Muskler veier mer enn fett.

Arnold schwarzenegger var i følge BMIN utregning ekstremt overvektig da han var verdensmester i bobybuilding 1987. Var ikke mye fett på den kroppen.

Men jeg er utrent med en BMI på 32, jeg er tjukk. Det blir noe helt annet. Man kan ikke kun se på BMI også ferdig med den saken. Man må se på personen også.

Anonymous poster hash: 416b6...cda

Har du BMI på 32 er du i fedmekategorien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...