Fiona81 Skrevet 10. januar 2016 #1 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg og mannen min har prøvd å få barn i snart fire år. Det har vært utrolig krevende både fysisk og psykisk. Kort fortalt så ble det seks IVF/ICSI-forsøk, men vi bestemte oss for å ta et siste og syvende forsøk. Så langt kom vi ikke... Må si at overraskelsen var stor da det viste seg at vi klarte å få til en på egenhånd. Er nå 10+5, og gynokologen mener at det er 99% sannsynlig at vi blir en familie i august. Moralen er: Ikke gi opp! Solskinnshistorier eksisterer, og det kan faktisk like gjerne være deg det skjer med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bethlisa Skrevet 10. januar 2016 #2 Del Skrevet 10. januar 2016 Så fantastisk <3 Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147660817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu81 Skrevet 10. januar 2016 #3 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg og mannen min har prøvd å få barn i snart fire år. Det har vært utrolig krevende både fysisk og psykisk. Kort fortalt så ble det seks IVF/ICSI-forsøk, men vi bestemte oss for å ta et siste og syvende forsøk. Så langt kom vi ikke... Må si at overraskelsen var stor da det viste seg at vi klarte å få til en på egenhånd. Er nå 10+5, og gynokologen mener at det er 99% sannsynlig at vi blir en familie i august. Moralen er: Ikke gi opp! Solskinnshistorier eksisterer, og det kan faktisk like gjerne være deg det skjer med. Gratulerer. Gikk du på noe medikamenter? Vi trer inn i vårt 3. år med prøving. Håper vi også blir foreldre i 2016. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147660915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiona81 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg og mannen min har prøvd å få barn i snart fire år. Det har vært utrolig krevende både fysisk og psykisk. Kort fortalt så ble det seks IVF/ICSI-forsøk, men vi bestemte oss for å ta et siste og syvende forsøk. Så langt kom vi ikke... Må si at overraskelsen var stor da det viste seg at vi klarte å få til en på egenhånd. Er nå 10+5, og gynokologen mener at det er 99% sannsynlig at vi blir en familie i august. Moralen er: Ikke gi opp! Solskinnshistorier eksisterer, og det kan faktisk like gjerne være deg det skjer med. Gratulerer. Gikk du på noe medikamenter? Vi trer inn i vårt 3. år med prøving. Håper vi også blir foreldre i 2016. Nei, ingen medisiner. Mannen har dårlig sædkvalitet, og legene mente vi burde vurdere eggdonasjon. Dette var vårt livs overraskelse:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147661364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu81 Skrevet 10. januar 2016 #5 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg og mannen min har prøvd å få barn i snart fire år. Det har vært utrolig krevende både fysisk og psykisk. Kort fortalt så ble det seks IVF/ICSI-forsøk, men vi bestemte oss for å ta et siste og syvende forsøk. Så langt kom vi ikke... Må si at overraskelsen var stor da det viste seg at vi klarte å få til en på egenhånd. Er nå 10+5, og gynokologen mener at det er 99% sannsynlig at vi blir en familie i august. Moralen er: Ikke gi opp! Solskinnshistorier eksisterer, og det kan faktisk like gjerne være deg det skjer med. Gratulerer. Gikk du på noe medikamenter? Vi trer inn i vårt 3. år med prøving. Håper vi også blir foreldre i 2016. Nei, ingen medisiner. Mannen har dårlig sædkvalitet, og legene mente vi burde vurdere eggdonasjon. Dette var vårt livs overraskelse:-) Veldig glad på dine veiene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147661468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiona81 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg og mannen min har prøvd å få barn i snart fire år. Det har vært utrolig krevende både fysisk og psykisk. Kort fortalt så ble det seks IVF/ICSI-forsøk, men vi bestemte oss for å ta et siste og syvende forsøk. Så langt kom vi ikke... Må si at overraskelsen var stor da det viste seg at vi klarte å få til en på egenhånd. Er nå 10+5, og gynokologen mener at det er 99% sannsynlig at vi blir en familie i august. Moralen er: Ikke gi opp! Solskinnshistorier eksisterer, og det kan faktisk like gjerne være deg det skjer med. Gratulerer. Gikk du på noe medikamenter? Vi trer inn i vårt 3. år med prøving. Håper vi også blir foreldre i 2016. Nei, ingen medisiner. Mannen har dårlig sædkvalitet, og legene mente vi burde vurdere eggdonasjon. Dette var vårt livs overraskelse:-) Veldig glad på dine veiene. IVF-verden er riktig så ubarmhjertelig, jeg håper bare dere holder ut og ikke gir opp. Det er virkelig nå dere må finne ut hva dere er laget av, og "reise kjerringa". Lov å bli sliten etter tre års prøving. I know... Håper du snart får den etterlengtede "bollen i ovnen". Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147661528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu81 Skrevet 10. januar 2016 #7 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg og mannen min har prøvd å få barn i snart fire år. Det har vært utrolig krevende både fysisk og psykisk. Kort fortalt så ble det seks IVF/ICSI-forsøk, men vi bestemte oss for å ta et siste og syvende forsøk. Så langt kom vi ikke... Må si at overraskelsen var stor da det viste seg at vi klarte å få til en på egenhånd. Er nå 10+5, og gynokologen mener at det er 99% sannsynlig at vi blir en familie i august. Moralen er: Ikke gi opp! Solskinnshistorier eksisterer, og det kan faktisk like gjerne være deg det skjer med. Gratulerer. Gikk du på noe medikamenter? Vi trer inn i vårt 3. år med prøving. Håper vi også blir foreldre i 2016. Nei, ingen medisiner. Mannen har dårlig sædkvalitet, og legene mente vi burde vurdere eggdonasjon. Dette var vårt livs overraskelse:-) Veldig glad på dine veiene. IVF-verden er riktig så ubarmhjertelig, jeg håper bare dere holder ut og ikke gir opp. Det er virkelig nå dere må finne ut hva dere er laget av, og "reise kjerringa". Lov å bli sliten etter tre års prøving. I know... Håper du snart får den etterlengtede "bollen i ovnen". Masse lykke til! Takk. Vi får ikke lov til ivf, siden det ikke feiler oss noe. !!???!!! Håper på å få inseminasjon. Håper å komme meg til gynekolog neste uke. Vanskelig situasjon vi er i siden vi bor i utlandet (Afrika). Er i Europa fra neste uke av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147661552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg og mannen min har prøvd å få barn i snart fire år. Det har vært utrolig krevende både fysisk og psykisk. Kort fortalt så ble det seks IVF/ICSI-forsøk, men vi bestemte oss for å ta et siste og syvende forsøk. Så langt kom vi ikke... Må si at overraskelsen var stor da det viste seg at vi klarte å få til en på egenhånd. Er nå 10+5, og gynokologen mener at det er 99% sannsynlig at vi blir en familie i august. Moralen er: Ikke gi opp! Solskinnshistorier eksisterer, og det kan faktisk like gjerne være deg det skjer med. Gratulerer. Gikk du på noe medikamenter? Vi trer inn i vårt 3. år med prøving. Håper vi også blir foreldre i 2016. Nei, ingen medisiner. Mannen har dårlig sædkvalitet, og legene mente vi burde vurdere eggdonasjon. Dette var vårt livs overraskelse:-) Veldig glad på dine veiene. IVF-verden er riktig så ubarmhjertelig, jeg håper bare dere holder ut og ikke gir opp. Det er virkelig nå dere må finne ut hva dere er laget av, og "reise kjerringa". Lov å bli sliten etter tre års prøving. I know... Håper du snart får den etterlengtede "bollen i ovnen". Masse lykke til! Takk. Vi får ikke lov til ivf, siden det ikke feiler oss noe. !!???!!! Håper på å få inseminasjon. Håper å komme meg til gynekolog neste uke. Vanskelig situasjon vi er i siden vi bor i utlandet (Afrika). Er i Europa fra neste uke av. Det finnes da IVF-klinikker i Afrika. Det har jeg selv sjekket en gang... og funnet. Dere får helt sikkert hjelp med IVF selv om "det ikke feiler dere noe". Eller så må dere gå privat. Det gjør vi. Anonymous poster hash: 972e7...35a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147661899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu81 Skrevet 11. januar 2016 #9 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg og mannen min har prøvd å få barn i snart fire år. Det har vært utrolig krevende både fysisk og psykisk.Kort fortalt så ble det seks IVF/ICSI-forsøk, men vi bestemte oss for å ta et siste og syvende forsøk.Så langt kom vi ikke... Må si at overraskelsen var stor da det viste seg at vi klarte å få til en på egenhånd.Er nå 10+5, og gynokologen mener at det er 99% sannsynlig at vi blir en familie i august.Moralen er: Ikke gi opp!Solskinnshistorier eksisterer, og det kan faktisk like gjerne være deg det skjer med.Gratulerer. Gikk du på noe medikamenter? Vi trer inn i vårt 3. år med prøving. Håper vi også blir foreldre i 2016.Nei, ingen medisiner.Mannen har dårlig sædkvalitet, og legene mente vi burde vurdere eggdonasjon. Dette var vårt livs overraskelse:-)Veldig glad på dine veiene.IVF-verden er riktig så ubarmhjertelig, jeg håper bare dere holder ut og ikke gir opp. Det er virkelig nå dere må finne ut hva dere er laget av, og "reise kjerringa". Lov å bli sliten etter tre års prøving. I know...Håper du snart får den etterlengtede "bollen i ovnen".Masse lykke til!Takk. Vi får ikke lov til ivf, siden det ikke feiler oss noe. !!???!!! Håper på å få inseminasjon. Håper å komme meg til gynekolog neste uke. Vanskelig situasjon vi er i siden vi bor i utlandet (Afrika). Er i Europa fra neste uke av. Det finnes da IVF-klinikker i Afrika. Det har jeg selv sjekket en gang... og funnet. Dere får helt sikkert hjelp med IVF selv om "det ikke feiler dere noe". Eller så må dere gå privat. Det gjør vi. Anonymous poster hash: 972e7...35a Kanskje i nord og i sør, i de store byene, men her midt i Afrika, ved equator er det ikke helsevesen å rope hurra for. En venn av meg var på sykehuset i byen, på rommet hans hadde han kakerlakker..... Reiser til Euuropa på fredag og håper å få møte med gynekologen min asap. Godt det finnes solskinnshistorier! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147662011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #10 Del Skrevet 11. januar 2016 Gratulerer! Hva er "lav sædkvalitet" i deres tilfelle? Og hvorfor eggdonasjon? Anonymous poster hash: 3c09f...2a3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147663068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiona81 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 11. januar 2016 I vårt tilfelle har sædkvaliteten varier mellom 3,5-7,5 mill/ml, og ca 20% motile. Ikke akkurat optimistiske tall. Legene mente også at jeg kunne ha dårlig eggkvalitet siden bare 12% av de befruktede eggene ble til blastocyster. Samt at de ikke blir blastocyster før på dag 6. Og vi fikk heller aldri noe på frys. Men hindringer er til å overkommes😉 Håper bare at noen andre ulykkelige medsøstre skal på tent et lite håp av min historie... Gudene skal vite at det er tungt å få slengt dårlige beskjeder i fleisen hele tiden under en slik prosess. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147663411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu81 Skrevet 12. januar 2016 #12 Del Skrevet 12. januar 2016 I vårt tilfelle har sædkvaliteten varier mellom 3,5-7,5 mill/ml, og ca 20% motile. Ikke akkurat optimistiske tall. Legene mente også at jeg kunne ha dårlig eggkvalitet siden bare 12% av de befruktede eggene ble til blastocyster. Samt at de ikke blir blastocyster før på dag 6. Og vi fikk heller aldri noe på frys. Men hindringer er til å overkommes Håper bare at noen andre ulykkelige medsøstre skal på tent et lite håp av min historie... Gudene skal vite at det er tungt å få slengt dårlige beskjeder i fleisen hele tiden under en slik prosess. Kan dele frustrasjonene med deg. I snart tre år nå har jeg fått høre, det feiler dere ingenting. Du, må bare slutte å tenke på det. Kanskje det ligger noe i det. Men hvis vi ikke " tenker på det" blir det ingen barn, mannen har liten sexlyst, hadde det vært opp til han hadde vi hatt sex én til to ganger i måneden. Skal oppdatere dere i slutten av januar. For sist jeg hadde el. Så missforstod jeg datoene mannen skulle på businessreise, så jeg hadde "glemt" eller ikke kalkulert når jeg hadde el. Vi koste oss noe rundt da jeg hadde el. uten å tenke over befruktning osv. Det var i ettertid, for å se i kalenderen han neste businessreise i forhold tole el. At jeg så at vi hadde hatt sex før el. Så da får vi se om en ukes tid om "det" var det som skulle til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255554-behold-h%C3%A5pet/#findComment-147664060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå