Gå til innhold

skadelig å spise sukkertøy under graviditet?

Anbefalte innlegg

Er så fysen på sure sukkertøy og fant bare sånne kjempe klumper, hvis noe vet hva jeg mener.

Er redd for at stoffene i sukkertøy kan skade fosteret, er ca 13 uker på vei..

Kan man spise det eller vil e stoffer skade tro?

Anonymous poster hash: 86166...6cb

Fortsetter under...

Liv av og til gjør ingen ting! Tror det er veldig få som ikke spiser godteri når de er gravide ( eller ellers) er å spise for mye usunt og å legge på seg alt for mye pga dette som ikke er bra:)

Anonymous poster hash: 195d3...42a

Annonse

Det er nok best du flytter ut i skogen og bosetter deg i pakt med naturen. Lev av det du fanger selv. Det er det eneste naturlige og riktige, og da unngår du for eksempel fosterskadelige drops, som det selvsagt er tillatt å selge over disk i alle butikker.

Herregud. Komigjenna.

Anonymous poster hash: a6a1a...ca0

Men herregud for noen kjerringer altså, det MÅ for faen meg være lov å spørre om ting på et forum uten at det skal komme bedrevitere inn og slenge dritt??

Liker dere ikke en tråd så kom dere til helvete ut! Ingen som tvinger dere inn eller til å lese??

Jeg går ikke inn i tråder for å si "å herregud Assam, dette er bare sååå teit å spørre om!!" For hva hjelper det noen annet enn å irritere??

Dere eier for FAEN ikke dette forumet!

Er det virkelig sant det jeg leser ??😲

Spis sukkertøy, Tyrkis pepper sjokolade og det du har lyst på du !!!

Bare hold seg unna det som står på matportalen.

Anonymous poster hash: 7d4c6...78f

Men herregud for noen kjerringer altså, det MÅ for faen meg være lov å spørre om ting på et forum uten at det skal komme bedrevitere inn og slenge dritt??

Liker dere ikke en tråd så kom dere til helvete ut! Ingen som tvinger dere inn eller til å lese??

Jeg går ikke inn i tråder for å si "å herregud Assam, dette er bare sååå teit å spørre om!!" For hva hjelper det noen annet enn å irritere??

Ta deg et drops til du😉 Du trenger å justere blodsukkeret😜

Anonymous poster hash: 3723e...328

Faktisk så er jevnlig inntak av sukker skadelig for fosteret og f.eks tyrkisk pepper består omtrent kun av sukker så... man kan ikke spise alt man har lyst på.

Og lakris kan gi høyt blodtrykk så de gravide som har det burde ikke spise lakris.

Dere eier for FAEN ikke dette forumet! Anonymous poster hash: 86166...6cb

Ta deg et drops til du Du trenger å justere blodsukkeretAnonymous poster hash: 3723e...328

Eller kanskje bare folk skal slutte å gå inn i trådene til folk og slenge dritt. Er ikke jeg som er problemet her, det er de kjerringer det som tror de bestemmer her og tror de vet alt og kan bestemme hva som skal bli spurt om her på forumet.

Og som av egen vilje velger å IKKE svare på spørsmål men å slenge dritt til ts istedet.

Jævlig irriterende.

Annonse

Følg kostholdsrådene som helsemyndighetene anbefaler så går det fint :) og du kan fint unne deg drops uten at det gjør noe.

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Anonymous poster hash: 33266...2e7

Ta deg et drops til du Du trenger å justere blodsukkeretAnonymous poster hash: 3723e...328

Eller kanskje bare folk skal slutte å gå inn i trådene til folk og slenge dritt. Er ikke jeg som er problemet her, det er de kjerringer det som tror de bestemmer her og tror de vet alt og kan bestemme hva som skal bli spurt om her på forumet.

Og som av egen vilje velger å IKKE svare på spørsmål men å slenge dritt til ts istedet.

Jævlig irriterende.

Du blir i hvert fall ikke hyggeligere utover svangerskapet, HI. Har du snakket med noen om angstene dine allerede?

Anonymous poster hash: 997a1...9f6

Jævlig irriterende.

Du blir i hvert fall ikke hyggeligere utover svangerskapet, HI. Har du snakket med noen om angstene dine allerede?

Anonymous poster hash: 997a1...9f6

Noen burde hun ha snakket med i alle fall.

Anonymous poster hash: f2001...e57

Gjest Antarctica

Skaff deg en lege, HI. Og lag en liste over alt du spiser, og be så legen stryke ut det du bør kutte; ikke driv og spam ned forumet flere ganger i uka med "kan man spise is, dusje i varmt vann, spise drops"...

Det hjelper verken deg eller babyen din. Be i tillegg om hjelp mot denne angsten - du puster bare til ilden slik du holder på.

KUTT UT Å SLENG MER DRITT I MIN TRÅD OG KOM DERE UT OM DERE IKKE KOMMER INN FOR Å SVARE PÅ SPØRSMÅLET!

DERE HAR INGEN RETT TIL Å BESTEMME NOE SOM HELST OG JEG RAPPORTERER NÅ ALLE INNLEGG SOM IKKE HAR MED OVERSKRIFT Å GJØRE.

JEG HAR IKKE GJORT NOE GALT PÅ DETTE FORUMET ELLER BRUTT REGEL. OM DERE ER LEI AV MEG SÅ IGNORERER DERE MEG DERE KOMMER IKKE INN OG LAGER KVALME I TRÅDENE.

Sukker i normale mengder går fint.

Det å ha mykje angst og bekymringar kan påvirke fosteret meir. Dersom det er du som blir usikker og redd bare du et is, dusje i varmt vatn trur eg du vil ha god nytte av meir og tett oppfølging gjennom svangerskapet. På ein måte så tenke eg at du ikkje e så redd, men er meir usikker. Det fordi du faktisk et og gjer dei forskjellige tinga før du stiller spm her. Men trur uansett det vil vere sunt for deg både nå og i tida etter barnet er komt at du får oppfølging nå.

Så lenge du ikkje har fysiske plager kan graviditeten ver ei flott tid. Få hjelp til å få orden på tankane dine så du kan nyte det. Det er leeeenge igjen til du er ferdig, og då kjem det nye bekymringar.

Lykke til!

Er du den samme som har så mange andre bekymringer? Jeg skjønner at du er engstelig, men graviditet er ingen sykdom, så så lenge du følger helsemyndighetenes og jordmors råd kan du leve som normalt.

Om angsten din tar over livet kan det være lurt å søke hjelp. Du blir nok ikke mindre bekymret når babyen kommer hvis du tillater deg å fortsette på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...