Gå til innhold

Akutt betennelse i skulder, tar legevakten i mot meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag fikk jeg akutt vondt i skulderen. Har bare blitt verre og verre disse dagene. Kan ikke bruke høyre armen til noe! Har økt dosen min med prednisolon i håp om at det skal bli bedre, men det har ungen effekt. Har googla meg frem til at det kan være dette her: http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/skulderbursitt-akutt-1204.html?page=5

Noen med erfaring? Vente til mandag og ta det med fastlegen, eller er det noe legevakten kan gjøre.

Går på prednisolon pga revmatisme og er vant med smerter i skuldrene, men dette her er jo faktisk drit vondt.

Skrevet

Ring legevakten og hør du

Skrevet

Føler meg så dum, det er jo bare en skulder. Og her inne vet dere jo så mye 😆

Skrevet

Behandlingen er jo uansett steroider (enten sprøytet inn, og det gjør sjelden legevakten), og smertestillende (Ibux, Voltaren, evt paracet (som ikke fungerer like bra)). 

Så med mindre du har feber og er syk, ville jeg holdt meg hjemme, spart de pengene, og ikke oppsøkt lege før mandag, og da bare hvis du trenger sykemelding. 

Anonymous poster hash: 6943c...d7b
Skrevet

#4: Eller steroider som tabletter

Anonymous poster hash: 6943c...d7b
Skrevet

Unngå ALT av sukker og raske karbohydrater - og jeg mener alt!

Ta økt tilskudd med omega3 og ta gurkemeie (1 ts + litt pepper tre ganger om dagen).

Ikke belast skulderen, gjør små pendeløvelser uten belastning. Ikke løft armen over skulderhøyde.

Gurkemeie virker like smertedempende som f.eks. ibux (nsaids), men virker på flere betennelsesfaktorer enn det nsaids gjør.

Anonymous poster hash: ae752...9f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...