Gå til innhold

Vil prøve igjen, men...

Anbefalte innlegg

Vi har en sønn på 16 måneder. Vi har snakket om at vi har lyst å prøve å bli gravide igjen snart, men situasjonen er litt annerledes nå enn sist vi ble gravide. Jeg skal ta fagprøven om 4 mnd, og det er vanskelig å få fast full stilling med en gang, er mye løse vakter her og der (helsevesenet) så det er usikkert hvor mye jeg får jobbet resten av svangerskapet om jeg skulle bli gravid i nærmeste fremtid. Mannen er langtidssykemeldt, og har ikke jobb å gå tilbake til nå. I samråd med lege skal han begynne med f.eks. 1 dag i uka og øke etterhvert, når tiden er kommet for å ut i jobb igjen. 

Flere som har vært i noenlunde samme situasjon? Hvordan "løste" dere det? Vi må jo i så fall bare vente til begge har greit med jobb igjen da vi er litt nede i en dal nå, men samtidig har vi ikke lyst å ha et kjempestort gap mellom første og andremann, om vi evt. må vente et år på å prøve.

Takk for konstruktive svar ;)

Anonymous poster hash: ff351...025
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144255343-vil-pr%C3%B8ve-igjen-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde definitivt ventet ett års tid, med mindre jeg var over 35 år. Økonomisk og karrieremessig vil det være en fordel å bli ferdig med fagprøven pluss jobbe en stund. I tillegg tenker jeg at mannen din også godt kunne vært tilbake i arbeidslivet.

Anonymous poster hash: 59ce7...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...